ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 14 فروردين 1394     |     کد : 87194

بیانیه هسته ای زیر نظر رهبری و با حفظ حقوق ملت و نظام انجام شد

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: بیانیه هسته ای در لوزان سوییس کاملا زیر نظر رهبری و با حفظ منافع ملی و جمهوری اسلامی انجام شد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: بیانیه هسته ای در لوزان سوییس کاملا زیر نظر رهبری و با حفظ منافع ملی و جمهوری اسلامی انجام شد.


حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی، در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به بیانیه منتشره در پایان مذاکره های ایران و کشورهای 1+5 افزود: تمام تصمیم های تیم ایرانی در این مذاکره ها زیر نظر رهبر معظم انقلاب انجام شده است.

وی اظهارکرد: مذاکره های نفس گیر هسته ای در 9 روز گذشته توسط سربازان جمهوری اسلامی و با تلاش های خستگی ناپذیر آنان انجام و در نهایت با دیپلماسی و تلاش های گروه ایرانی و دولت به نتیجه رسید.

حجت الاسلام پورمحمدی با اظهار امیدواری برای تبدیل این بیانیه به توافق نهایی، خاطرنشان کرد: با امضای توافق نهایی قدمی استوار برای حفظ عزت و حقوق ایران اسلامی برداشته می شود.

وی گفت: این پیروزی علاوه بر تلاش رییس جمهوری، وزیر امور خارجه و تیم ایرانی، حاصل مقاومت و وحدت مردم در ارتباط با انرژی صلح آمیز هسته ای بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اوباما و بسیاری از اعضای 1 + 5 از جمله مقام های فرانسوی بر حق استفاده ایران از انرژی صلح آمیز هسته ای تاکید کردند که این امر خود یک موفقیت برای ایران اسلامی است.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه این مذاکره ها به طور قطع به نفع ایران خواهد بود، یادآوری کرد: تلاش تیم ایرانی در آینده نزدیک سرافرازی و سربلندی را برای کشور به ارمغان می آورد.

بیانیه مشترک پایانی مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 عصر پنجشنبه به وقت ایران توسط محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران و فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرائت شد.

در این جلسه علاوه بر ظریف و موگرینی، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس و ریابکف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده چین حضور داشتند.

مجموع راه حل های تفاهم شده برای رسیدن به برنامه جامع اقدام مشترک، به صورت بیانیه ای عصر دیروز در دانشگاه پلی تکنیک لوزان سوییس قرائت شد.

پورمحمدی همچنین با محکوم کردن حمله به کشور یمن توسط نیروهای عربستان گفت: عربستان با تحریک آمریکا و دیگر سردمداران ظلم و جور به جنگ مسلمانان یمن رفته ولی از این جنگ سودی جز رسوایی نخواهد برد.

عربستان در پی پیشروی و پیروزی های جنبش اعتراضی مردم به رهبری انصارلله در یمن از 9 روز گذشته به این کشور حمله کرده است.

10 کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس به جز کشور عمان، بعلاوه ترکیه، اردن، مصر و سودان است.

مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.


نوشته شده در   جمعه 14 فروردين 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode