ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 13 مرداد 1389     |     کد : 8718

استقرار دبيرخانه همكاري‌هاي اقتصادي و روابط خارجي شمال ‌غرب كشور در تبريز

رئيس سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي گفت: دبيرخانه همكاري‌هاي اقتصادي و روابط خارجي شمال ‌غرب كشور با هدف تسريع در فعاليت‌هاي متمركز در تبريز مستقر شد...

 رئيس سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي گفت: دبيرخانه همكاري‌هاي اقتصادي و روابط خارجي شمال ‌غرب كشور با هدف تسريع در فعاليت‌هاي متمركز در تبريز مستقر شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، صادق نجفي بعد از ظهر امروز در جلسه كميته همكاري‌هاي اقتصادي و روابط خارجي شمال‌ غرب كشور در تبريز با اعلام اين خبر به بيان فعاليت‌هاي اين كميته در ارتقا و توسعه فعاليت‌هاي تجاري و اقتصادي استان‌هاي شمال ‌غرب كشور با كشورهاي همجوار پرداخت.
وي با اشاره به هم مرز بودن سه استان آذربايجان شرقي، غربي و اردبيل با كشورهاي تركيه، جمهوري آذربايجان، ارمنستان و عراق اظهار داشت: تمركز فعاليت‌ها و اهم فعاليت‌ها در اين سه استان است و زنجان نيز در اين زمينه همكاري خود را در راستاي تعامل بيشتر انجام مي‌دهد.
دبير كميته همكاري‌هاي اقتصادي و روابط خارجي شمال‌ غرب كشور اظهار داشت: تاكنون پنج جلسه اين كميته در استان‌هاي مختلف شمال‌ غرب كشور تشكيل يافته است و براي بار دوم نيز اين جلسه در آذربايجان شرقي و در تبريز تشكيل مي‌شود.
نجفي تصريح كرد: تهيه بانك اطلاعاتي از صادركنندكان و واردكنندگان منطقه و تدوين برنامه راهبردي استان‌هاي شمال‌ غرب كشور براي توسعه همكاري‌ها و تاثيرگذاري در منطقه از جمله اقدامات اين كميته بوده است.
وي با اشاره به سفر سوم هيئت دولت و رياست جمهوري به آذربايجان شرقي اظهار داشت:‌ در اين سفر تاكيد بر هم‌افزايي استان‌هاي شمال ‌غرب كشور در توسعه همكاري‌ها و افزايش مبادلات تجاري و اقتصادي با كشورهاي همجوار صورت گرفته است.
رئيس سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي با تقدير از همكاري سازمان توسعه تجارت كشور تصريح كرد: همكاري اين سازمان و تفويض اختيارات كامل به اين كميته شايان تقدير است.
وي با اشاره به تعاملات صورت گرفته ميان استان‌ها براي برقراري و متمركز تجاري و اقتصادي گفت: استان اردبيل در زمينه همكاري با جمهوري آذربايجان و آذربايجان شرقي و غربي در زمينه روابط با تركيه فعاليت خود را متمركز كرده‌اند.
نجفي همچنين با اشاره به برگزاري نمايشگاه‌هاي مختلف اقتصادي‌، صنعتي و بازرگاني در دو كشور تركيه و آذربايجان اظهار داشت: برگزاري نمايشگاه‌ها در اين دو كشور و حضور مقتدرانه و متمركز استان‌ها شمال ‌غرب در اين نمايشگاه‌ها مي‌تواند اثرات قابل توجهي براي توسعه منطقه داشته باشد.


نوشته شده در   چهارشنبه 13 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode