ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 12 فروردين 1394     |     کد : 87119

خداحافظی کی‌روش از تیم ملی با طعم شکست برابر سوئد و زلاتا

تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار دوستانه خود در جریان تور اروپایی‌اش در استکهلم به مصاف تیم ملی سوئد رفت. دیداری که با توجه به کیفیت دیدارهای دوستانه تیم ملی کشورمان در سال‌های اخیر از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و از سوی دیگر بازی خداحافظی سرمربی تیم ملی کشورمان هم به حساب می‌آید.

تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار دوستانه خود در جریان تور اروپایی‌اش در استکهلم به مصاف تیم ملی سوئد رفت. دیداری که با توجه به کیفیت دیدارهای دوستانه تیم ملی کشورمان در سال‌های اخیر از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و از سوی دیگر بازی خداحافظی سرمربی تیم ملی کشورمان هم به حساب می‌آید.

به گزارش تابناک، بازی برابر تیمی که زلاتان را به عنوان کاپیتان در ترکیب خود می‌بیند به اندازه کافی هیجان‌انگیز است. حالا اینکه بدانیم این دیدار مهم و نتیجه‌اش حداقل از نظر روانی روی ماندن یا رفتن کارلوس کی‌روش از تیم ملی هم موثر خواهد بود هیجانش را دوچندان می‌کند. کارلوس کی‌روش پیش از آغاز این اردو اعلام کرده بود که به دلیل اختلافات موجود نمی‌تواند به همکاری‌اش با تیم ملی ادامه دهد و دو بازی دوستانه ایران برابر شیلی و سوئد آخرین همکاری او با تیم ملی ایران خواهد بود. پس از نمایش خیره‌کننده ایران برابر شیلی و پیروزی برابر تیم خوب شیلی حالا ایرانی‌ها امیدوارند تیم ملی همان کیفیت را در بازی برابر سوئد هم به نمایش بگذارد تا به این ترتیب هزینه کنارگذاشتن کارلوس کی‌روش برای مسئولان ورزش کشورمان بالا برود.

مطابق پیش‌بینی‌ها ایرانی‌های فراوانی برای تشویق تیم ملی به ورزشگاه "فرندز آرنا" شهر استکهلم آمده‌اند و صدای تشویق ایرانی‌ها خیلی بیشتر و بلندتر از سوئدی‌ها به گوش می‌رسد و این امیدواری وجود دارد که تیم ملی با حمایت تماشاگرانش در استکهلم بتواند شب خوبی را رقم بزند

کارلوس کی‌روش که در این دو بازی احسان حاج‌صفی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشته در بازی امشب بار دیگر مرتضی پورعلی‌گنجی را به ترکیب برگرداننده تا با ترکیب تقریبا ایده‌آلش به میدان برود. کاپیتان نکونان که در بازی قبل رکورد تعداد بازی‌های ملی را شکست با قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی در بازی امشب یکصد و ئنجاه و یکمین بازی ملی خود را تجربه می‌کند و در سوی مقابل هم زلاتان در ترکیب اصلی سوئد دیده می‌شود.

گزارش بازی:

ترکبب تیم ملی ایران:

علیرضا حقیقی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، هاشم بیک زاده، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، رضا قوچان نژاد‎

سرمربی: کارلوس کی روش

ترکیب تیم ملی سوئد:

رابین اولسن، پیر بنگتسون، آندریاس گراگویت، امیل فورسبرگ، البین اکدال، کیم کالستروم، زلاتان، آنتون تینرهولم، اریک یانسون، مارکس برگ، ارکان زنگین

سرمربی: اریک همرن


07:00  ارکان زنگین از سمت راست اولین موقعیت خطرناک را طرح‌ریزی کرد. با حرکت از پشت محوطه جریمه شوت سنگینی را راهی دروازه حقیقی می‌کند اما با اختلاف اندکی توپ او به اوت می‌رود.

10:00 حرکت سوئدی در پشت محوطه جریمه ایران، منجر به زدن شوت شد که ضربه بازیکن تیم سوئد از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

11:00  پاسکاری سوئدی ها پشت محوطه جریمه ایران از زلاتان شروع شد، توپ را به سمت چپ دفاعی ایران و سانتر بازیکن این تیم را زلاتان روی سر مدافعان ایران، به گل اول این تیم تبدیل کرد. تلاش علیرضا حقیقی برای رسیدن به توپ و جلوگیری از گل شدن آن با سر خوردن و جا ماندن وی همراه شد.

17:00  سوئدی ها که پس از به ثمر رساندن گل، دست از حمله نکشیدند، باز هم حمله دیگری را تدارک دیدند که زلاتان در متن آن قرار داشت اما سانتر خطرناک زنگین از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

21:00  حمله خطرناکی دیگری از سوی سوئدی باز هم به رهبری زلاتان شکل گرفت، اما این بار وی در محوطه جریمه توپ را در عرض برای مارکس برگ فرستاد و وی نیز در بین مدافعان ایران، ضربه محکمی را روانه دروازه ایران کرد و در این لحظه از حقیقی خم کاریساخته نبود و  برای دومین بار دروازه ایران باز شد.

23:00  حرکت انفجاری وحید امیری از میان مدافعان سوئد و خطای مدافع این تیم روی وی منجر به بدست آوردن یک ضربه پنالتی برای ایران شد و این ضربه را جواد نکونام، هم جهت با شیرجه دروازه بان سوئد، به اولین گل ایران در این بازی و سی و هشتمین گل خود تبدیل کرد. این گل دو دقیقه پس از گل دوم سوئد و در دقیقه 23 به ثمر رسید.

30:00   تیم ملی ایران که پس از به ثمر رساندن گل، کم کم توانسته خودش را در زمین سوئد پیدا کند، حرکت دیگری را ترتیب داد که امیری با استارت خود آغازگر این حمله بود و در نهایت توپ به پژمان منتظری در موقعیت ایده آلی رسید اما شوت او از بالای دروازه سوئد به بیرون رفت.

32:00  کرنر ارسالی سوئدی ها در محوطه شش قدم ایران، ایجاد موقعیت خطرناکی برای سوئدی ها کرد و در این میان بازهم زلات دست به حرکتی آکروباتیک و دیدنی زد اما این موقعیت توسط مدافعان ایران دور شد.

45:00   سوئدی ها باز هم سانتر دیگری را روانه محوطه جریمه ایران کردند اما این بار ضربه سر مهاجم این تیم را حقیقی مهار کرد.

پایان نیمه نخست با برتری 2-1 سوئد برابر ایران

46:00  زلاتان در آغاز نیمه دوم در ترکیب سوئد مشاهده نمی‌شود و جای خودش را به اولاو توی ونن داده است تا خیال ایرانی‌های اندکی راحت شود.

46:00  تیم کشورمان هم نیمه دوم را با یک تغییر آغاز می‌کند. به این ترتیب که امیرحسین صادقی جای مرتضی پورعلی‌گنجی را در ترکیب تیم می‌گیرد.

46:00   سانتر زیبا و خطرناک امیری را اولسن روی سر گوچی مهار کرد.

47:00   موقعیت خطرناکی نصیب کالستروم شد که علیرضا حقیقی با حرکتی سریع توپ را از دروازه ایران دور کرد.

52:00   حرکت سریع منتظری، موقعیت خوبی را برای ایران در زمین حریف بوجود می آورد اما شوت شجاعی از بالای دروازه سوئد به بیرون می رود.

53:00   حقیقی با جایگیری خوب خود، شوت محکم بازیکن سوئد را مهار کرد.

54:00   ضربه ایستگاهی سوئدی ها را کالستروم روی دروازه ایران فرستاد و ضربه سر خطرناک گرانکوییست با اختلاف کمی از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

58:00   پرتاب اوت آندو با ضربه زیبا و فنی پشت پای گوچی همراه شد اما تیر دروازه مانع از به ثمر رسیدن گل دوم ایران شد.

61:00   حمله سریع سوئدی ها را سیدجلال حسینی در دو صحنه مختلف، به طور فوق العاده از جلوی دروازه ایران دفع کرد.

63:00   سانتر بلند ارسالی از جناح راست ایران را علیرضا حقیقی به کرنر فرستاد.

69:00   باز هم سانتر خطرناک وحید امیری از جناح چپ را باز هم اولسن مهار می کند.

70:00   ضربه محکم بنگستون را حقیقی با جایگیری مناسب مهار می کند.

89:00   سباستین لارسن با نفوذ از سمت چپ دفاعی ایران سانتر زیبایی را روانه دروازه ایران کرد و پرواز بلند توی وونن تازه به بازی آمده و ضربه سر وی، گل سوم را برای سوئدی ها به ارمغان آورد.

پایان بازی با برتری 3-1 سوئد برابر ایران


نوشته شده در   چهارشنبه 12 فروردين 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode