ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 دي 1404
دوشنبه 1 دي 1404
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 20 اسفند 1393     |     کد : 86337

انتقال فعالیت‌های ایران خودرو به تبریز

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از پیشنهاد انتقال تمام فعالیت‌های ایران خودرو به آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: پایتخت عوض کردن کار درستی نیست باید کارخانه‌های بزرگ را انتقال دهیم تا ترافیک و آلودگی تهران حل شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از پیشنهاد انتقال تمام فعالیت‌های ایران خودرو به آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: پایتخت عوض کردن کار درستی نیست باید کارخانه‌های بزرگ را انتقال دهیم تا ترافیک و آلودگی تهران حل شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی بعدازظهر امروز در مراسم آغاز خط تولید انبوه وانت آریسان در کارخانه ایران‌خودروی تبریز اظهار داشت: دشمن آشکارا گفته که می‌خواهد جمهوری اسلامی را فلج کند و در مرحله اول تولید و اقتصاد را نشانه گرفته که ‌با تلاش جهادی فعالان حوزه اقتصادی تا‌کنون به این هدف دست نیافته است.

وی با اشاره به روند احداث شهرک فناوری خودرو در تبریز،‌ افزود: خودرو و قطعه‌سازی جزو مزیت‌های آذربایجان‌شرقی بوده که ‌در سال‌های گذشته عمده سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این بخش بوده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ‌پیشنهاد دادیم تا کل فعالیت ایران‌خودرو به آذربایجان‌شرقی منتقل شود، گفت: پایتخت عوض کردن کار درستی نیست لذا باید کارخانه‌های بزرگ را انتقال دهیم تا ترافیک و آلودگی تهران حل شود.

وی با بیان اینکه برای انتقال ایران‌خودرو به تبریز زمین مجانی هم قرار می‌دهیم، افزود: استراتژی صنعتی ایجاب می‌کند از مزیت‌های هر منطقه کشور نسبت به ظرفیت آن استفاده کنیم.

رحمانی با اشاره به اهمیت صنعت خودروسازی در بین صنایع دیگر و بیان اینکه نزدیک به 60 شاخه صنعتی زیرشاخه‌های صنعت خودروسازی هستند، گفت: تقویت و حمایت از صنعت خودروسازی سطح گسترده‌ای از تولید را زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دهد.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تولید خودروهای باکیفیت و به‌روز دنیا در داخل و بیان اینکه خودروسازان باید تجهیزات خود را به روز سازند، اظهار کرد: ایران با 80 میلیون نفر جمعیت و با توجه به کشورهای همسایه، می‌تواند در این زمینه به پایگاه خودروسازی مهمی در منطقه تبدیل شود.

رحمانی با بیان اینکه از سالیان دور تبریز یکی از قطب‌های بزرگ صنعت کشور محسوب شده که این مزیت امکان توسعه صنعت خودروسازی در این منطقه را دوچندان کرده است، گفت: راه‌اندازی و فعالیت نخستین شهرک فناوری خودرو در تبریز، ایجاد خوشه‌ خودروسازی در این شهر و صنایع قدیمی و تاثیرگذار در عرصه قطعه‌سازی، بسترهای مناسب خودروسازی در این منطقه است.

وی نبود تست جاده‌ای در کشور را از عیوب صنعت خودروسازی در کشور اعلام کرد و گفت: آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز برای ایجاد پایگاه صادراتی برای خودروسازان کشور با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای آماده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بار دیگر به جنگ اقتصادی نابرابر دشمنان با ایران اشاره کرد و  تاکید کرد: با وجود این‌ که شرایط حاکم بر فضای کسب و کار کشور در چند سال اخیر مناسب نبود، اما گروه صنعتی ایران‌‌خودرو امسال با 70 درصد افزایش تولید نسبت به سال گذشته حتی با کمبود منابع مالی توانست به موفقیت‌های بسیاری دست یابد.

رحمانی موفقیت‌های اخیر این شرکت را تحسین کرد و گفت: کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و تولیدکننده­‌های کشور مانند رزمندگان بدون سلاح از صنعت و اقتصاد کشور دفاع کرده‌اند.

وی ضمن مهم دانستن صنعت خودرو از نظر سوددهی، فن‌آوری و اشتغال افزود: هدف دشمنان فلج کردن اقتصاد کشور بوده و شرایط تولید در ایران‌خودرو نشان می‌دهد که دشمن نتوانسته به هدف خود برسد و ما موفق شده‌ایم آنان را در رسیدن به اهداف سلطه‌طلبانه‌شان ناکام بگذاریم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری هفت ساله آزمون تست جاده‌ای خودرو در کشور گفت: متاسفانه این امر تا به امروز محقق نشده است و آذربایجان‌شرقی برای این امر اعلام آمادگی کرده اما متاسفانه مسئولان امر تا به امروز اقدامی در این زمینه نکرده‌اند.

رحمانی تولید داخل به جای مونتاژ، تنوع خودرو ، صادرات و رعایت استاندارد کیفیت را چهار شرط مجلس برای انعقاد قرارداد با خودروسازان خارجی اعلام کرد.

برپایه این گزارش تولید این محصول با روزانه 50 دستگاه آغاز می شود و برنامه ریزی شده تا اردیبهشت سال آینده با شیب ملایمی به 150 دستگاه افزایش یابد.

این وانت دارای موتور بنزینی و پایه گازسوز او. اچ. وی.جی 2 است و استاندارد یورو 4 را تامین می کند؛ دو مخزن 35 لیتری گاز در اتاق آن نصب شده و از طریق دریچه در دسترس راننده قرار می‌گیرد.

طراحی و تولید وانت جدید آریسان بر اساس پاسخ به نیاز روز مشتریان به خودروهای کار صورت می‌گیرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 20 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode