ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 اسفند 1393     |     کد : 86265

بنیانگذاری «جایزه بین المللی تبریز» در حوزه هنرهای اسلامی

همزمان با دومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز صورت می‌گیرد...




همزمان با دومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز صورت می‌گیرد
بنیانگذاری «جایزه بین المللی تبریز» در حوزه هنرهای اسلامی

رئیس دانشکده هنر اسلامی تبریز از بنیانگذاری «جایزه بین المللی تبریز» در حوزه هنرهای اسلامی همزمان با دومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهدی محمدزاده ظهر امروز در نخستین نشست خبری دومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی در گفت‌‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در تمام دنیا جوایز بین‌المللی در رشته‌های مختلف وجود دارد ولی در حوزه هنرهای اسلامی تاکنون چنین جایزه‌ای گنجانده نشده است.
 وی یکی از راه‌های ارتقای جایگاه دانشگاه هنر اسلامی تبریز را گسترده کردن فعالیت‌های بین‌المللی عنوان کرد و افزود: در اردیبهشت 94 برای نخستین بار به 30 تن از هنرمندان در 10 رشته و در هر رشته به 3 نفر جایزه بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز اهدا می‌شود.
محمدزاده از اتخاذ تصمیماتی برای اهدای هر دو سال یک بار این جایزه بین‌المللی خبر داد و تصریح کرد: این جایزه می‌تواند برای احیای جایگاه تبریز و توسعه تمدن اسلامی بنیاد بسیار موثر و مناسبی باشد.
محمدزاده یادآور شد: تبریز همواره در مکاتب مهم هنری جهان اسلام پیشرو بوده و در بنیانگذاری مکاتب عثمانی و ... نقش بسیاری داشته که با بنیانگذاری این جایزه تبریز می‌تواند دوباره به جایگاه تاریخی خود در این حوزه دست یابد.
دبیرکل دومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی تصریح کرد: در حوزه هنر طی 200 سال گذشته تبریز نسبت به دیگر شهرهای ایران، عقب‌نشینی داشته که امیدواریم با همت مسئولان، دانشگاه هنر تبریز در سال 1404 به دانشگاه مرجع هنر اسلامی تبدیل شود.
محمدزاده با اشاره به اینکه این جشنواره در چهار محور و حوزه مختلف برگزار می‌شود، گفت: در یک بخش از آن کنگره‌ای با حضور 45 سخنران از 45 کشور دنیا برپا خواهد شد و در بخشی دیگر مقرر شده 90 هنرمند از 45 کشور به مدت یک هفته در تبریز حضور یافته و اجرای زنده آثار هنری داشته باشند.
رئیس دانشکده هنر اسلامی تبریز ادامه داد: برپایی نمایشگاهی از انتشارات نرم افزاری و هارد کپی در حوزه صنایع دستی و همچنین برگزاری جشنواره ملی که طی آن هنرمندان ایرانی به رقابت می‌پردازند از دیگر محورهای این جشنواره بین‌المللی است.
وی با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره اظهار داشت: دومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی از 18 تا 25 اردیبهشت 94 در تبریز برپا می‌شود و مهلت ارائه آثار بخش ملی آن از 18 تا 24 فروردین ماه 94 خواهد بود.
 محمدزاده با اشاره به اینکه این جشنواره در بخش‌های مختلف صنایع دستی و هنر برگزار می‌شود، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را طی این مدت در دفتر مرکزی دانشگاه هنر تهران و دبیرخانه دائمی جشنواره واقع در دانشگاه هنر اسلامی تبریز تحویل دهند.
 رئیس دانشکده هنر اسلامی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تا یک ماه آینده تفاهمنامه‌ای بین شهرداری تبریز و دانشگاه هنر اسلامی منعقد می‌شود که طی آن در مباحث معماری، زیباسازی و... همکاری هایی آغاز شود تا نتایج علمی این همکاری طی سال های آینده در چهره بصری شهر قابل مشاهده باشد.


نوشته شده در   دوشنبه 18 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode