ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 اسفند 1393     |     کد : 85729

امام جمعه میانه تشریح کرد آخرین اخبار از جلسات مسئولان درباره واگذاری فولاد میانه به بخش خصوصی

امام جمعه شهرستان میانه از تشکیل جلسه‌ای با حضور مسئولان شهرستان و خریداران بخش خصوصی کارخانه فولاد میانه در محل سازمان خصوصی سازی در تهران خبر داد و گفت: تنها دغدغه مسئولان شهرستان میانه را حفظ سطح اشتغال موجود در کارخانه فولاد است.


امام جمعه شهرستان میانه از تشکیل جلسه‌ای با حضور مسئولان شهرستان و خریداران بخش خصوصی کارخانه فولاد میانه در محل سازمان خصوصی سازی در تهران خبر داد و گفت: تنها دغدغه مسئولان شهرستان میانه را حفظ سطح اشتغال موجود در کارخانه فولاد است.


به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا حامدی امام جمعه شهر میانه در جمع پرشور نمازگزاران در محل مسجد جامع این شهر، یادگیری و عمل به احکام اسلامی در تجارت و کسب و کار را، مسئله‌ای بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: در آستانه ایام عید عدم آگاهی و عمل نکردن بازاریان و تمام افراد جامعه به آیات و روایات الهی، موجب رواج ربا در سطح جامعه می‌شود.

خطیب جمعه میانه با بیان این موضوع که بیماری ربا در جامعه باعث بر هم زدن نظام اجتماعی می‌شود، بر لزوم حفظ ایمان با صداقت تمام، تاکید و خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات مادی و معنوی و ایجاد اختلافات طبقاتی در جامعه و شکل‌گیری عقده و کینه در افراد، در سایه ربا به وجود آمده است.

وی قوانین اسلام به عنوان جامع و کامل‌ترین دین در دنیا را عامل مبارزه و ریشه‌کنی ربا دانست و اظهار داشت: بسیاری از کشورهای قدرتمند اقتصادی دنیا با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، که تنها راه درمان آن حرکت به سوی اجرای احکام اسلامی است.

خطیب جمعه میانه با اشاره به جمعه پنجم اسفند ماه و نامگذاری آن به عنوان روز امور تربیتی در تقویم رسمی کشور، ضمن ارج نهادن به زحمات مربیان و معلمین و فعالین این عرصه، خواستار توجه هرچه بیشتر و فعالیت روز افزون به جهت هجمه‌های سنگین دشمن در مقوله فرهنگی شد.

حامدی ضمن عرض تسلیت به تمام مسلمان جهان به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در روز 13 اسفند، خواستار شرکت پرشور مردم در مراسمات عزاداری این روز در سطح شهر شد.

وی ضمن اشاره به سالروز  تاسیس کمیته امداد خمینی در سال 57، مصادف با روز 14 اسفند، و نامگذاری این روز با عنوان روز احسان و نیکوکاری بر لزوم توجه و کمک‌رسانی مردم به افراد نیازمند در آستانه ایام عید بیش از پیش تاکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان میانه با اشاره به روند پیش روی مذاکرات هسته‌ای و رویکرد کشورهای غربی در به ثمر نشستن اهداف خود در مقوله طولانی کردن این مذاکرات ضمن اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان‌شرقی در روز 29 بهمن، افزود «کشورهای غربی با تخیل و ذهنیت‌سازی غلط و با طولانی کردن روند مذاکرات به دنبال دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده خود است»، که با هوشیاری مردم و مسئولان و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تمام نقشه‌های شوم دشمنان نقش بر آب خواهد شد.

حامدی همچنین از رزمایش یگان‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران با عنوان پیامبر اکرم (ص) در آب‌های خلیج همیشه فارس و تنگه هرمز، به عنوان نمادی از نمایش اقتدار و توان بازدارندگی سربازان این مرز و بوم یاد کرد و از همراهی ملت ایران در کنار کشورهای مظلوم و ستم دیده و مشخص شدن تکلیف دشمنان را از جمله پیامدهای این رزمایش غرور آفرین عنوان کرد.

امام جمعه میانه همچنین از تشکیل جلسه‌ای با حضور مسئولان شهرستان و خریداران بخش خصوصی کارخانه فولاد میانه در محل سازمان خصوصی سازی در تهران خبر داد و اظهار داشت: اجرای اصل 44 قانون اساسی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌روی کشور است که باعث پیشرفت و ترقی مجموعه‌های صنعتی و کارخانجات تولید در راستای واگذاری به بخش خصوصی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی ایجاد اشتغال را یکی از عمده‌ترین اهداف اجرای این سیاست کلان در سطح کشور برشمرد و افزود: متاسفانه به علت غفلت مجریان امر در اجرای سیاست‌های اصل 44 در بحث واگذاری فولاد مشکلاتی در این واحد صنعتی به وجود آمده که با همت و تلاش مسئولان و جلسات پی درپی تمام موارد از طریق قانون پیگیری شده است.

وی تنها دغدغه مسئولان شهرستان میانه را حفظ سطح اشتغال موجود در کارخانه فولاد عنوان کرد و افزود: در جلسه مذکور تمام این موارد از سوی حاضران و نمایندگان کارگران مطرح و قرار شد تا نتیجه نهایی با توافق حاصله میان خریداران و سازمان خصوصی‌سازی اتخاذ و عملی شود.

امام جمعه میانه وجود اختلاف در داخل این مجموعه صنعتی در دوران گذشته را عامل ایجاد برخی نابسمانی‌ها و از دست رفتن بسیاری از فرصت‌های پیش رو از جمله خریداری این مجموعه توسط افراد بومی و واگذاری سهام به کارگران برشمرد و بر لزوم پیگیری و به نتیجه رسیدن جلسات متعدد با مسئولان سازمان خصوصی سازی تاکید کرد.

امام جمعه میانه در آستانه برگزاری یادواره شهید دکتر ناصرالدین نیکنامی در روز شنبه 9 اسفند در شهر میانه ضمن تشریح ابعاد شخصیتی این شهید والامقام با اشاره به کسب درجات بالای علمی در خارج از کشور و بازگشت و خدمت و جان فشانی این شخصیت نسبت به وطن و ملت خویش، با بیان این موضوع که ایشان در دوران جنگ همرزم شهید چمران بوده است، از وی به عنوان چمران آذربایجان یاد کرد.

حامدی بر لزوم شناساندن و انتقال مفاهیم و ارزش‌های این شهدا به نسل امروز تاکید و اظهار داشت: در شرایطی که استکبار جهانی با الگوسازی و تامین خوراک به منظور اسلام‌ستیزی وارد میدان نبرد شده است، ما نبایست در شناساندن شخصیت‌هایی همچون شهید دکتر ناصرالدین نیکنامی غفلت کنیم.


نوشته شده در   جمعه 8 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode