ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 مرداد 1403
دوشنبه 1 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 2 مرداد 1389     |     کد : 8559

تلفنهاي هوشمند جديدترين سلاح جنگي

شرکتهاي دفاعي براي استفاده بيبشتر از نرم افزارهاي پيچيده تلفنهاي همراه در تلاشند و به زودي تلفنهاي هوشمند به نسل جديدي از سلاح هاي جنگي تبديل خواهند شد...

 شرکتهاي دفاعي براي استفاده بيبشتر از نرم افزارهاي پيچيده تلفنهاي همراه در تلاشند و به زودي تلفنهاي هوشمند به نسل جديدي از سلاح هاي جنگي تبديل خواهند شد.
به گزارش مهر، شرکت Raytheon سازنده سيستمهاي دفاع موشکي در حال ساخت نرم افزاري است که مي تواند به سربازان کمک کند با استفاده از يک گوشي هوشمند مجهز به سيستم عامل اندرويد، دشمن را در محيط اطراف خود شناسايي کند.
اين نرم افزار مي تواند به اندازه اي قدرتمند باشد که براي شناسايي منطقه از تصاوير هوايي به ثبت رسيده توسط يک هواپيماي بدون سرنشين يا يک ماهواره استفاده کرده و جزئياتي از قبيل شماره پلاک خودروها و ويژگي هاي چهره افراد را بزرگنمايي کند.
همچنين اين نرم افزار جديد به سربازان کمک خواهد کرد در ميدانهاي جنگ با افراد خودي در ارتباط بوده و حرکات آنها رديابي کنند و يا در يافتن اعضاي افراد دشمن به آنها کمک کنند.
اين شرکت اعلام کرده قصد دارد از فناوري تلفنهاي هوشمند براي تامين نيازهاي سربازان در ميدانهاي جنگ استفاده کند. اين شرکت پيش از اين نرم افزار جديد خود را به تلفنهاي همراه موتورولا و HTC افزوده بود. گوگل نيز در تلاش براي رقابت با سکوي iOS تلفنهاي هوشمند آي-فن، به اين شرکت در دسترسي و درک کامل سيستم عامل اندرويد خود کمک فراواني کرده است.
شرکت Raytheon اعلام کرده گوگل براي کاستن از محدوديتهاي تلفنهاي هوشمند به آنها کمک فراواني کرده است. ارتش آمريکا يکي از مصرف کنندگان بالقوه استفاده از اين نرم افزار خواهد بود و تا کنون تعدادي از نيروهاي ويژه اين کشور نرم افزار جديد را مورد آزمايش قرار داده اند.
بر اساس گزارش رويترز، در صورتي که چنين فناوري تلفن هوشمندي تکميل شود به احتمال زياد روزانه هزاران تلفن همراه در ميدانهاي جنگ در دست سربازان در حرکت خواهد بود که اين مي تواند خطر لو رفتن اطلاعات موجود بر دستگاه ها را نيز افزايش دهد.


نوشته شده در   شنبه 2 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode