ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 27 بهمن 1393     |     کد : 85224

میلیاردرها دست به‌جیب نشدند

هیچ پاکتی نرسید و جلسه مزایده دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برگزار نمی‌شود. طبق برنامه قرار بود امروز یک روز تاریخی برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باشد.

برای‌ خرید استقلال و پرسپولیس
میلیاردرها دست به‌جیب نشدند
هیچ پاکتی نرسید و جلسه مزایده دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برگزار نمی‌شود. طبق برنامه قرار بود امروز یک روز تاریخی برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باشد.

قرار بود که خریداران دو باشگاه بزرگ پایتخت برای بالابردن قیمت 290 میلیاردی این دو باشگاه صف ببندد تا این دو باشگاه ورزشی طبق اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شود، اما این جلسه به زمان دیگری موکول شد آن هم به یک دلیل ساده؛ هیچ خریداری نبود! میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور در گفت‌وگو با فارس، با اعلام خبر لغو مزایده دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که قرار بود امروز انجام شود، اظهار کرد: با توجه به این‌که هیچ پاکتی برای خرید دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به دستمان نرسیده است طبیعتا مزایده این دو باشگاه لغو خواهد بود تا در جلسه چند روز آینده هیات رئیسه مجددا تشکیل جلسه دهد و زمان جدید واگذاری دو باشگاه را اعلام کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا پاکتی به دست آنها نرسیده است، گفت: حتما کسانی که خواستار خرید دو باشگاه بودند ابهاماتی داشتند وگرنه ما به بالاترین قیمت دو باشگاه را واگذار می‌کردیم. شاید برخی قیمت را بالا بدانند یا مساله برایشان مبهم باشد یا برخی فضای اقتصادی پایان سال را جهت این اقدام مناسب ندانند، به هر حال امیدواریم با تکرار مزایده افراد متقاضی که در چند ماه گذشته در سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد رفت و آمد داشتند، توفیق یابند.

وی اضافه کرد: قرار است روز شنبه و در هیات عالی واگذاری در این خصوص بحث و بررسی صورت گیرد که در صورت تائید، دوباره آگهی مزایده برای فروش سهام این دو باشگاه تهرانی منتشر شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین گفت: در صورت تائید هیات واگذاری، به احتمال زیاد آگهی مزایده باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس روز یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده منتشر می‌شود. البته در نگاه فعالان اقتصادی دلیل آن که هیچ خریداری پیدا نشد مساله دیگری است.طبق این نگاه خرید دو باشگاه،هیچ توجیه اقتصادی ندارد و خریدار نمی‌تواند از کنار این باشگاه که علاوه برهزینه خرید دو باشگاه، سالانه چند ده میلیارد تومان هزینه جاری دارند به بهره مالی برسد. اتفاقی که باعث شد،هیچ خریداری پا پیش نگذارد و دست به جیب نشود.طبق قانون مالکیت پرسپولیس از سوی وزارت ورزش و جوانان غیر قانونی است و پیش از این اعلام شده بود این دو باشگاه باید تا آخر سال به بخش خصوصی واگذار شود.

جعفر سبحانی ، مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی کشور در این باره که چرا هیچ پاکتی به سازمان خصوصی‌سازی نرسید، به جام‌جم گفت: این یک امر طبیعی است و ممکن است در همه مزایده‌ها و خصوصی سازی‌ها اتفاق بیفتد.

وی افزود:تا ساعت 16 و 30 دقیقه دیروز هیچ پاکتی برای خرید این دوباشگاه به دست ما نرسید و طبق قانون برای انجام مزایده حداقل یک متقاضی باید وجود داشته باشد، اما به‌دلیل نبود خریدار،این مساله در هیات واگذاری دوباره بررسی خواهد شد.

سبحانی در مورد تصمیم احتمالی هیات واگذاری در جلسه بعد گفت:بحث اجتماعی پیرامون این دو باشگاه باعث حساسیت زا بودن آن است، برای همین در بررسی مجدد، دو راه می‌تواند پیش رو باشد.یکی آن است که در قیمت‌گذاری تجدید نظرشود و مبلغ پیشنهادی پایین بیاید یا آن که شرایط و تسهیلات برای خرید دو باشگاه عوض شود.به عنوان مثال می‌توان به جای آن که بدهی در دو سال پرداخته شود زمان چهار ساله برای آن در نظر گرفت.

تکذیب ادعای پروین

اما دیروز این صحبت علی پروین که گفته بود اگر کسی برای خرید این دو باشگاه پا پیش نگذارد، سهام آنها را به پیشکسوتان خواهند داد، هم تکذیب شد.

جعفر سبحانی، مشاور رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی در واکنش به اظهارنظر پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با بیان این‌که وزیر ورزش و جوانان هرگز چنین قولی نداده و این موضوع صحت ندارد، گفت: این اقدام خلاف قانون است و وزیر چنین کاری انجام نخواهد داد. چارچوب واگذاری‌ها در شرایط خاص انجام می‌گیرد. همان‌طور که واگذاری ۲۰ درصد سهام این دو باشگاه به پیشکسوتان پروسه خود را طی کرده و در هیات واگذاری با حضور وزرایی چون ورزش، دادگستری و اقتصاد به تصویب رسیده است. اگر احیانا قرار باشد درباره بقیه سهام هم چنین اتفاقی رخ دهد، باید پروسه‌های قانونی آن طی شود.

سبحانی تاکید کرد: شاید علی پروین یک نکته رسانه‌ای داشته یا خواسته است جنگ روانی به وجود آورد که چنین بحثی را مطرح کرده است، اما این‌که گفته می‌شود سهام این دو باشگاه به صورت ۱۰۰درصد به پیشکسوتان واگذار شود، صحت ندارد.


نوشته شده در   دوشنبه 27 بهمن 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode