ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1393     |     کد : 84901

کنگره علامه طباطبایی و قرآن در دانشگاه تبریز برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی اعلام کرد: کنگره علامه طباطبایی و قرآن چهارم اسفند ماه امسال در دانشگاه تبریز برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی اعلام کرد: کنگره علامه طباطبایی و قرآن چهارم اسفند ماه امسال در دانشگاه تبریز برگزار می شود.


به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این اداره کل، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در نشست کمیته دانشگاهیان و مراکز علمی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن در تبریز، گفت: تبیین و شناساندن آثار شاخص قرآنی علامه طباطبایی و نفش قرآن درپرورش فکری واخلاقی جوانان ازجمله شاخص ترین اهداف برگزاری این کنگره است.

وی با تاکید بر ضرورت فعال سازی موسسات قرآنی دانشگاه ها در مدت برگزاری مسابقات قرآن افزود: برگزاری محافل قرآنی و جلسات مستمر استادان قرآنی از دیگر برنامه های دانشگاه ها در مدت برگزاری این مسابقات است.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی هم در این نشست بر ضرورت همکاری های نزدیک بین دستگاه ها برای برگزاری هر چه با شکوه تر و کیفی تر این مسابقات تاکید کرد.

نجف قراچورلو با اشاره به حمایت ها و همکاری های جهاد دانشگاهی برای برگزاری مسابقات قرآن گفت: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان، بخش افکارسنجی، خبرگزاری های ایسنا و ایکنا به طور کامل در اختیار این مسابقات خواهند بود.

سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن پنجم تا یازدهم اسفند ماه امسال در تبریز برگزار می شود.

استان آذربایجان شرقی یکی از استان های 31 گانه جمهوری اسلامی و بزرگ ترین و پرجمعیت ترین استان ناحیهٔ شمال غربی ایران محسوب می شود که از شمال به جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، از غرب و جنوب غرب به استان آذربایجان غربی، از شرق به استان اردبیل و از جنوب شرق به استان زنجان محدود شده است.

وسعت این استان 45 هزارو491 کیلومتر مربع است که از این جهت یازدهمین استان بزرگ ایران محسوب می شود.

مرکز آذربایجان شرقی کلان شهر تبریز است و از شهرهای مهم و اقماری آن می توان به مرند، مراغه، میانه اشاره کرد.

برپایهٔ سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 خورشیدی، جمعیت این استان سه میلیون و 724 هزار و 620 نفر بوده که حدود پنج درصد جمعیت ایران را به خود اختصاص داده است.

در سرشماری همین سال، کلانشهر تبریز با یک میلیون و 695 هزارو 94 نفر پرجمعیت ترین و چاراویماق با 32 هزار و 745 نفر کم جمعیت ترین شهر استان آذربایجان شرقی بوده است.


نوشته شده در   دوشنبه 20 بهمن 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode