ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 مرداد 1403
دوشنبه 1 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 5 تير 1387     |     کد : 849

رهبر معظم انقلاب: نحوه طرح انتقادات نبايد موجب تضعيف مديران شود

به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري،‌ در خجسته سالروز ميلاد ام الائمه، بانوي برگزيده دو عالم فاطمه سلام الله عليها و فرزند پر افتخارش امام خميني (ره)، مراسم مولودي و ذكر فضايل و مناقب آن حضرت امروز در حضور حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار شد.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين مراسم با تبريك ولادت دخت گرامي پيامبر اعظم، صديقه طاهره فاطمه زهرا را «كلمه الله پرمضمون» و «دريايي ژرف و عميق» دانستند و تصريح كردند: محبت اهل بيت (عليهم السلام) به ويژه فاطمه زهرا (سلام الله عليها) عرصه شايسته اي براي هنرنمايي است بنابراين هرچه صاحبان فكر، ذوق، احساس و طبع ظريف، در اين حقيقت بيشتر تدبر و تأمل كنند، گوهرهاي بيشتري به دست خواهند آورد.
ايشان كمك گرفتن از احاديث اهل بيت عليهم السلام را براي ژرف پيمايي در اين اقيانوس نور و معنويت ضروري برشمردند و به شعرا و مديحه سرايان توصيه كردند: به كلمات و روايات ائمه اطهار (ع) مراجعه كنيد و با كمك از اين خاندان، ذوق و هنر، طبع لطيف و حنجره تواناي خود را در خدمت معصومين (ع) قرار دهيد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به ظرفيت بسيار بالاي جامعه اسلامي و فضاي تبليغي سياسي دنياي امروز ، «نگاه نو»، «روحيه سرشار از اميد»، «اطمينان به آينده و درك راه آينده روشن ملت ايران» را نياز ضروري اصحاب هنر و رسانه، مجموعه نخبگان، فعالان سياسي، دانشگاهيان و پيشكسوتان جامعه دانستند و خاطرنشان كردند: انقلاب اسلامي نه يك حادثه در تاريخ ايران، بلكه پديده اي ممتاز در تاريخ جهان و بشر بود كه هرچه زمان بگذرد حقايق و آثار آن بيشتر روشن مي شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تأثير معنوي انقلاب اسلامي در جهان افزودند: قرن‌هاست دنيا يكسره و به سرعت، به سمت فهم مادي از زندگي پيش مي رود اما انقلاب اسلامي ايران در مقابل اين موج عظيم ايستاد و با برافراشتن علم معنويت، گرايش‌هاي معنوي را حتي بين جوانان غربي زنده كرد.
ايشان حمله به اسلام و پيامبر اعظم (ص) را نشانه نفوذ و جاذبه مضاعف اسلام و هراس و شكست امپراتوري مادي غرب دانستند و خاطرنشان كردند: گرايش به پيام اسلام و مكتب اهل بيت (ع) در جهان محسوس و مسلم است به همين دليل گردانندگان امپراتوري مادي غرب دستپاچه و منفعل شده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تبيين تأثير سياسي انقلاب اسلامي، به مسئله استعمار و روي كار آمدن نظام سلطه و در نتيجه تقسيم دنيا به دو بخش سلطه گر و سلطه پذير اشاره و خاطرنشان كردند: پس از حدود دويست سال، انقلاب اسلامي در مقابل اين حركت ايستاد و اكنون سردمداران نظام سلطه يعني مقامات كاخ سفيد به منفورترين سران و سياستمداران دنيا تبديل شده اند و شعار مرگ بر آمريكا كه مخلوق ملت ايران بود به ديگر ملت‌ها گسترش يافته است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به دشمني ها و تقابل نظام سلطه با مردم ايران پس از حادثه بزرگ انقلاب اسلامي، رهبري شگفت آور امام خميني (ره) در سخت ترين دوران‌ها را يادآور شدند و خاطرنشان كردند: ملت و جوانان اين كشور حقيقتاً سخن رهبر خود را از دل و جان نوشيدند، فهميدند و دنبال كردند، به همين دليل همه تلاش‌ها براي منحرف كردن اين انقلاب شكست خورده است و از اين پس هم به فضل الهي شكست خواهد خورد.
حضرت آيت الله خامنه اي نقش دولتمردان، سياستمداران، علما ، روشنفكران، و سرايندگان و پرچم داران عشق به اهل بيت (ع) را تسهيل حركت ملت ايران دانستند و افزودند: غفلت، فراموش كردن دشمن، اختلاف و تنبلي از جمله آسيب‌هاي اين حركت است و همه شخصيت‌هاي سياسي و فرهنگي با نفوذ جامعه ضمن مراقبت از گفتار، نوشتار و موضع گيري هاي خود، بايد بدانند اتحاد و اتفاق، رمز همه پيشرفت‌ها و پيروزي‌هاست.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش مديران و مسئولان بخش‌هاي مختلف كشور خاطرنشان كردند: اگر كسي ايراد و انتقادي هم دارد نبايد طوري مطرح كند كه موجب تضعيف مديران شود، بلكه همه بايد كمك كنند تا چنانچه ضعفي هم هست با همدلي برطرف شود.
ايشان در بخش ديگري از بياناتشان با اشاره به نقش و اهميت هنر براي انتقال پيام و مفاهيم خاطرنشان كردند: مفاهيم والا و باارزش با كمك گرفتن از ابزار هنر تا اعماق جان مخاطب نفوذ مي كند ، به همين دليل مداحي اهل بيت (ع) هرچه هنرمندانه تر، با محتواتر، آموزنده تر، تازه تر، باطراوت تر و همراه با صوت لحن و آهنگ زيباتر باشد ارزش و تأثيرش بيشتر است.
در اين مراسم جمعي از ذاكران، مداحان و شاعران اهل بيت عليهم السلام سروده ها و اشعار خود را در فضايل حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها قرائت كردند.


نوشته شده در   چهارشنبه 5 تير 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode