ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 28 تير 1389     |     کد : 8478

هواپيماي جاسوسي جديد بوئينگ

کارخانه هواپيما سازي بوئينگ از يک هواپيماي تجسسي بدون سرنشين رونمايي کرده که «فانتوم آي » نام دارد و مي تواند با استفاده از سوخت هيدروژني چندين روز بدون سوخت گيري پرواز کند...

 کارخانه هواپيما سازي بوئينگ از يک هواپيماي تجسسي بدون سرنشين رونمايي کرده که «فانتوم آي » نام دارد و مي تواند با استفاده از سوخت هيدروژني چندين روز بدون سوخت گيري پرواز کند.
به نوشته روزنامه ديلي تلگراف چاپ لندن، اين هواپيما براي پروازهاي تجسسي طولاني مدت طراحي شده است و قادر است چهار روز در ارتفاع 20 هزار متري پرواز کند.
اين هواپيما به دو موتور ساخت شرکت فورد مجهز است که هر يک حدود 150 اسب بخار انرژي توليد کرده و بدون توليد گازهاي سمي و با استفاده از سوخت هيدروژن مي تواند با سرعتي قريب به 150 نات ( مايل دريايي) پرواز کند.
يک فروند هواپيماي آزمايشي از اين مدل اواخر تابستان براي انجام آزمايشات بيشتر به يکي از پايگاههاي ناسا اعزام خواهد شد. پس از تکميل اين آزمايشها احتمالا اولين پرواز ماموريتي اين هواپيما اوايل سال آينده انجام خواهد شد که مدت آن 8 ساعت خواهد بود.
روزنامه ديلي تلگراف مي افزايد که داريل ديويس مدير بخش توليد فانتوم در شرکت هواپيما سازي بوئينگ گفت :« هواپيماي «فانتوم آي » اولين نمونه از اين مدل هوايپماهاست و مي تواند بازار جديدي را در زمينه جمع آوري اطلاعات و ارتباطات بگشايد. »
وي افزود که هوايپماي « فانتوم آي » مثال بسيار خوبي از عملي نمودن يک طرح و ايده کلي است و راهگشاي گسترش فعاليت ها در زمينه جمع آوري اطلاعات ، فعاليت هاي تجسسي و استراق سمع است. به گفته وي ظرفيت و توانايي هاي اين هواپيماي جديد مي تواند نوع فعاليت و فرصت ها براي نيروهاي مسلح و همينطور بخشهاي تجاري و خصوصي را به شکل کم سابقه اي دگرگون کند.
اين هواپيما مي تواند محموله اي حدود 230 کيلوگرم را حمل کند و پنهاي بالهاي آن حدود 50 متر است که براي بدنه باريک آن کمي عجيب به نظر مي رسد. طراحان آن مي گويند که نقطه قوت اصلي اين هواپيما مدت زمان طولاني پرواز آن است و نه سرعت و قدرت مانور آن.
شرکت هواپيماسازي بوئينگ در عين حال استفاده اين هواپيما از سوخت هيدروژني را يک نکته مهم دانسته و معتقد است که کم هزينه بودن سوخت اين هواپيما و بي ضرر بودن آن براي محيط زيست از عوامل ديگر موفقيت آن خواهد بود.
روزنامه ديلي تلگراف مي افزايد که وزارت دفاع بريتانيا در حال مطالعه و بررسي نمونه هاي گوناگوني از هواپيماهاي تجسسي بدون سرنشين است و در اين زمينه تکنولوژي هاي گوناگون از جمله استفاده از انرژي خورشيدي را مورد بررسي قرار داده است.
شرکت هوانوردي و تسليحاتي کينتيک در همکاري با وزارت دفاع بريتانيا در حال انجام آزمايشهايي روي يک هوايپماي خورشيدي به نام «سفير» هستند.
يک سخنگوي وزارت دفاع بريتانيا گفت:« طول پرواز 4 روزه بسيار عالي است. اما براي انجام ماموريت هاي عمقي و تجسسي طولاني مدت ما گزينه هاي ديگري را نيز بررسي مي کنيم. در برخي از اين گزينه ها ممکن است مدت زمان پرواز حتي يبيشتر از يک هفته باشد.


نوشته شده در   دوشنبه 28 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode