ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 بهمن 1393     |     کد : 84636

سبک زندگی، تفکر و اندیشه شهریار به درستی تبیین نشده است

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه سبک زندگی، تفکر و اندیشه شهریار به درستی برای مخاطبان واکاوی و ارائه نشده است.

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه سبک زندگی، تفکر و اندیشه شهریار به درستی برای مخاطبان واکاوی و ارائه نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن میلانی سه شنبه در نخستین جلسه هیئت علمی برگزاری کنگره بزرگداشت مقام دینی، آیینی، ارزشی و ولایی استاد شهریار اظهار داشت: باید از ظرفیت روز شعر و ادب فارسی به نام استاد شهریار برای معرفی چهره واقعی این شاعر شهیر معاصر استفاده کنیم چرا که سبک زندگی، تفکر و اندیشه شهریار به درستی به مخاطبین شناسانده نشده است

وی با بیان اینکه کنگره های بزرگداشت این شاعر گرانقدر هرگز سبک زندگی، تفکر و اندیشه شهریار را به درستی تبیین نکرده اند، افزود: تفکر اخلاقی، علوی و انقلابی شهریار گمنام مانده و در بیشتر کنگره هایی که برای این شاعر تبریزی برگزار شده، تنها به خان ننه و حیدربابا آن هم به صورت نمادین پرداخته شده در حالی که مضامین عرفانی، ولایی، اخلاقی و انقلابی در اشعار این استاد موج می زند.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: با تببین درست شعر شهریار می‌توان بسیاری از مسائل و مشکلات امروزی را حل کرد زیرا تعالی جمعیت و وفاق با همان افکاری شکل می‌گیرد که «شهریار ملک سخن» در اشعار خود ترسیم کرده و به همین جهت می توان وی را نام آورترین شاعر معاصر ایران نامید که بی گمان آثار و اشعار وی جایگاه ویژه ای در میان شعر و ادب دوستان دارد.

میلانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به چند وجهی بودن شعر شهریار اظهار داشت: وی  شاعری است که هر چند به زبان آذربایجانی تکلم می کرد و شعر می سرود اما اشعار فارسی او نیز شهرتی مثال زدنی دارند و شاید در این میان اثر معروف «همای رحمت» روشن ترین دلیل برای این ادعا باشد.


نوشته شده در   چهارشنبه 15 بهمن 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode