ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 2 بهمن 1393     |     کد : 83966

منش قهرمانان معرف استقامت معنوي ملت ايران است

رهبر معظم انقلاب در ديدار قهرمانان و ورزشكاران مسابقات آسيايي و پارا آسيايي:


رهبر معظم انقلاب در ديدار قهرمانان و ورزشكاران مسابقات آسيايي و پارا آسيايي:
 
منش قهرمانان معرف استقامت معنوي ملت ايران است

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي صبح ديروزدرديدار قهرمانان و ورزشکاران مسابقات آسيايي و پاراآسيايي اينچئون با اشاره به نقش پيروزي‌هاي قهرمانان ورزشي در به وجود آوردن احساس افتخار ملي در مردم، استقامت معنوي ورزشکاران و قهرمانان بر حفظ و ترويج ارزش‌ها و شعائر ديني در مقابل ديدگان ميليون‌ها انسان را بسيار با اهميت دانستند و تأکيد کردند: اين استقامت معنوي در عرصه‌هاي جهاني معرّف و نشانگر عنصر مستحکم استقامت و ايستادگي ملت ايران است.

رهبرانقلاب اسلامي، با تشکر فراوان از پيروزي‌ها و مدال‌آوري ورزشکاران در بازي‌هاي آسيايي و پاراآسيايي، شناخت افتخارات ملي و همچنين وجود روحيه افتخار ملي در يک ملت را زمينه‌ساز حرکت به‌سوي افتخارات بزرگ برشمردند و گفتند: اين‌ که يک جوان ورزشکار، قهرماني خود را به ملت تقديم و احساس خرسندي و افتخار را به درون دل‌هاي مردم منتقل مي‌کند، اقدام بسيار با ارزشي است.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به معطوف شدن همه نگاه‌ها به يک قهرمان ورزشکار، خاطرنشان کردند: منش و رفتار ورزشکار، بعد از قهرماني، معرف ملت ،فرهنگ و شخصيت ملي و همچنين استقامت معنوي ملت ايران است.

ايشان در تبيين موضوع استقامت معنوي گفتند: در دنيايي که دين‌زدايي و عفت‌زدايي در دستور کار مراکز بين‌المللي و امپراتوري رسانه‌اي جهاني قرار گرفته است و موضوع برهنگي و بي‌عفتي به‌صورت گسترده ترويج مي‌شود، نشان دادن مظهر معنويت به‌وسيله يک جوان ورزشکار ايراني، در واقع معرفي توانايي ايستادگي معنوي ملت ايران در مقابل اين موج عظيم انحرافي در جهان است.

رهبرانقلاب اسلامي در ادامه چند توصيه را بيان کردند.

پرهيزازتخلفات قانوني درعرصه‌هاي بين‌المللي و همچنين در عرصه‌هاي داخلي ورزشي و لزوم برخورد قاطع با متخلفان، اولين توصيه حضرت آيت الله خامنه‌اي بود.

رهبرانقلاب اسلامي تأکيد کردند: در برخورد با متخلف نبايد هيچ ملاحظه و سهل‌انگاري شود، زيرا تخلف قابل قبول نيست؛ اعم از تخلف مسئولين يا غير مسئولين، زبدگان يا غيرزبدگان و قهرمانان سياسي، ورزشي يا علمي و صنعتي.

ايشان محبوبيت ورزشکاران و قهرمانان را زمينه‌ساز الگو شدن آنان در ميان جوانان دانستند و گفتند: هر حرکت خوب قهرمانِ ورزشکار، موجب تکثير ميليون‌ها حرکت خوب و رواج خير در جامعه مي‌شود.

رهبرانقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: قهرماني و محبوب شدن يک شمشيردولب است؛ اگر به لوازم آن پايبند باشيم، بسيار خوب است، اما اگر نتوانيم الزامات آن را رعايت کنيم، بسيار خطرناک خواهد بود.

حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با اشاره به گزارش وزير ورزش و جوانان، بر لزوم اولويت‌بندي مسائل تأکيد کردند و افزودند: در کنار حمايت از ورزش قهرماني، ورزش همگاني نيز بايد ترويج شود، زيرا ورزش همگاني موجب سلامت عمومي جامعه مي‌شود.

ايشان در پايان با اشاره به قهرمان‌پروري ملت ايران در عرصه‌هاي مختلف از جمله ميدان‌هاي علم و اخلاق، خاطرنشان کردند: قهرمان‌پروري در کشور به يک روحيه تبديل شده است که بايد روز به روز گسترش يابد.

در ابتداي اين ديدار، آقاي گودرزي وزير ورزش و جوانان با اشاره به موفقيت‌هاي ورزشکاران ايراني در بازي‌هاي آسيايي و پاراآسيايي، شعار «ورزش پاک، معنوي و معرفتي» را سرلوحه فعاليت‌هاي ورزش کشوراعلام کرد و افزود: ايجاد توازن در نگاه به ورزش همگاني و قهرماني، توجه خاص به توسعه ورزش بانوان، تلاش در جهت ترويج فرهنگ اسلامي- ايراني و کاهش تصدي‌گري دولت، از جمله فعاليت‌هاي وزارت ورزش و جوانان در يک سال اخير بوده است.
 


نوشته شده در   پنجشنبه 2 بهمن 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode