ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 28 دي 1393     |     کد : 83774

حضور دوباره شوالیـه سیاه

آخرین عنوانی که از سری بازی‌های آرکام به بازار آمد، Arkham Origins بود. قطعا طرفداران این سری آن را تجربه کرده‌اند و شکی نیست که هواداران این سری با نگارنده هم‌عقیده هستند ...

آخرین عنوانی که از سری بازی‌های آرکام به بازار آمد، Arkham Origins بود. قطعا طرفداران این سری آن را تجربه کرده‌اند و شکی نیست که هواداران این سری با نگارنده هم‌عقیده هستند که آن قسمت کجا و دو قسمت اول این سری، یعنی Arkham Asylum و Arkham City کجا! Arkham Origins در نوع خود عنوان خوبی بود، اما اشکالاتی در طراحی، بویژه طراحی کاراکترها گریبانش را گرفت و مانع دیده شدن بهبود فاحش در مکانیسم گیم‌پلی شد. حداقل مسئول آن مظلومیت که بر سر Origins آمد، استودیوی مونترئال برادران وارنر بود و مثل سری کیش قاتل شاهد خنجر خوردن مخلوق از استودیوی خالق نبودیم.

عنوان بازی: Batman: Arkham Knight
پلتفرم: Xbox One، PS4، PC
ناشر: Warner Bros. Interactive Entertainment
سازنده: Rocksteady
سبک: اکشن‌/‌ ماجرایی
تاریخ انتشار: 12 خرداد 94

مدتی از معرفی قسمت جدید این سری بازی، با نام Arkham Knight یا شوالیه آرکام می‌گذرد. آنچه از ظاهرش برمی‌آید، او برای خونخواهی بازمی‌گردد. این بار بتمن حتی قید نسل هفتم کنسول‌های بازی را هم زده و یکراست با کنسول‌های نسل هشتم گلاویز می‌شود. این یعنی X360 و PS3 بازها از این عنوان محروم خواهند ماند، اما PC بازها نیز در این سفره خوشرنگ شریکند. اگر می‌خواهید ابعاد این قسمت از بازی را تجسم کنید، کافی است با کمی اغراق همه چیز آرکام سیتی را مجسم کرده و به توان دو برسانید.

در این قسمت بسیاری از گجت‌ها و عناصر گیم‌پلی قسمت‌های قبل، شامل Grapnel Gun،Line Launcher، Batarangها، سیستم ضدحمله و دید تجسس بازمی‌گردند. بتمن این بار می‌تواند از بعضی گجت‌ها، مانند بتارنگ و لاین ـ لانچر هنگام گلاید کردن استفاده کند. بازیکنان می‌توانند با بتمن شهر را کامل بگردند و این بار با گلاید کردن مسافت بیشتری طی می‌شود، شیرجه‌های شیب‌دار ممکن شده و صعود به ارتفاعات بالاتر نیز میسر است. در این قسمت می‌توانید حین گلاید از تفنگ گراپنل برای تغییر جهت استفاده کنید. همچنین می‌توانید هنگام گلاید دو بار از آن استفاده کنید. یک حسگر بتارنگ نیز به بازی اضافه شده که می‌توانید با پرتاب آن شرایط محیط پیرامون را زیر نظر بگیرید.

تغییراتی نیز روی سیستم مبارزه بازی اعمال شده است. برای مثال دخیل کردن دشمنان در ضربات، زنجیره کمبو را مختل نمی‌کند. علاوه بر این بتمن قادر است در عین دفع حملات دشمن و ضدحمله زدن، آنها را به سمت یکدیگر پرت و صدمه وارد کند. دشمنان سطح عادی در این قسمت به حملات دو و تکل مجهز شده‌اند که در قسمت‌های قبلی مختص دشمنان رده بالا بود. جاخالی بموقع و پرتاب بتارنگ قادر است بعضی دشمنان را در جا مغلوب کند. بتمن در این قسمت می‌تواند از دور هم به مشبک‌ها دسترسی داشته باشد و لازم نیست حتما روی آنها بایستد. همچنین در این قسمت بتمن می‌تواند چند حمله را از طریق مشبک‌ها انجام بدهد.

در این قسمت شاهد معرفی Fear Takedownها هستیم. بتمن در این حالت می‌تواند در صورت حفظ حالت مخفی خود، همزمان چند دشمن را مغلوب کند. پس از هر حمله زمان آهسته می‌شود و زمان لازم برای غلبه بر دشمن بعدی فراهم می‌شود. از اشیای خطرناک داخل محیط مانند ژنراتورهای برق، می‌توان برای مبارزات و اجرای حملات متنوع‌تر استفاده کرد. بتمن همچنین می‌تواند دشمنانی را که مسلح هستند (مثلا به چوب بیسبال) خلع سلاح کند. بعضی دشمنان به سلاحی قوی مجهز هستند که می‌توانند بشدت به بتمن صدمه بزنند. یک مینی‌گیم براساس شوک دسته بازی به این عنوان اضافه شده است. این‌که PC بازان که از ماوس و کیبورد استفاده می‌کنند، چه گزینه‌ای را خواهند داشت نمی‌دانیم. معماهای ریدلر هم که از ابعاد بسیار محبوب این سری بازی بود، دوباره باز می‌گردد.

در این قسمت از بازی، خودروی بتمن، بت‌موبیل قابل استفاده است. مهم نیست بتمن در چه موقعیتی باشد؛ در زمین یا هوا، در صورت احضار بت‌موبیل، به محض فرود آمدن آن را حی و حاضر خواهد دید. بت‌موبیل قابلیت‌های زیادی مانند پرش‌های بلند، سرعت گرفتن، چرخش درجا، شکستن، باز کردن راه از دل موانع و پرتاب موشک برای از حرکت انداختن خودروی دشمنان را دارد. بتمن می‌تواند به محض اراده بازیکن از بت‌موبیل بیرون پریده و گلاید کند. بعضی از دشمنان به محض دیدن بت‌موبیل از صحنه گریخته و زحمت بتمن را کمتر می‌کنند؛ آنها را هم که به خودرو حمله‌ور می‌شوند، می‌تواند با استفاده از سیستم دفاعی لیزری‌اش از پا درآورد. بت‌موبیل را هم مثل بتمن می‌توان با توانایی‌های جدید تقویت کرد. معماهای ریدلر در برخی قسمت‌ها به بت‌موبیل مربوط می‌شوند؛ مانند معمایی که به شکل یک مسابقه در تونلی زیرزمینی جریان می‌گیرد و با استفاده از امواج رادار قسمت‌هایی از مسیر را دستکاری می‌کند.

بت‌موبیل دو حالت کاربری دارد که به اراده بازیکن می‌توان بینشان سوئیچ کرد؛ تعقیب و گریز و نبرد. در حالت تعقیب و گریز از محلی به محل دیگر حرکت کرده و خود را با چالش‌های رانندگی خاصی درگیر می‌کنید. در حالت نبرد، بت‌موبیل به یک تانک نظامی تبدیل می‌شود. در این حالت امکان حرکت 360 درجه و حتی حرکت به چپ و راست را دارید. همچنین رسته قدرتمندی از اسلحه، شامل یک ولکان برای آسیب‌رسانی سطحی، یک تفنگ 60 میلی‌متری فوق سریع برای تانک شکنی، موشک برای صدمه سطح بالا و یک سلاح موقوف کننده غیرکشنده در اختیارتان قرار خواهد داد. بت‌موبیل را می‌توان از راه دور کنترل کرد، در فضای داخلی ساختمان‌ها استفاده کرد و با کمک آن یک سری از معماهای درون بازی مانند پایین آوردن آسانسوری خارج از دسترس را حل کرد.

سیاوش شهبازی / کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)


نوشته شده در   يکشنبه 28 دي 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode