ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 26 دي 1393     |     کد : 83679

امام جمعه تبریز: انتشار کاریکاتور پیامبر اکرم(ص) اهانت به تمام مسلمانان است، حمله به نشریه شارلی ابدو بهانه ای برای اسلام ستیزی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: انتشار کاریکاتور وجود مقدس اشرف مخلوقات و افضل انبیاء الهی به 16 زبان و در شمارگان بالا، کاری زشت، غیرعاقلانه و در حقیقت اهانت به یک میلیارد و 700 میلیون مسلمان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: انتشار کاریکاتور وجود مقدس اشرف مخلوقات و افضل انبیاء الهی به 16 زبان و در شمارگان بالا، کاری زشت، غیرعاقلانه و در حقیقت اهانت به یک میلیارد و 700 میلیون مسلمان است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه مسلمانان بر اساس مبانی دین مبین اسلام و تاکیدات قرآن به مقدسات دیگر ادیان و شخصیت پیامبران احترام می گذارند، تاکید کرد: به طور قطع اهانت های اخیر این نشریه فرانسوی به صاحت مقدس پیامبر اسلام(ص) با حمایت سازمان های اطلاعاتی غرب و آمریکا صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه نباید به مقدسات مسلمانان و دیگر ادیان توهین شود، گفت: تمام علمای اسلام، مسلمانان آگاه جهان و نمازگزاران این شهر اهانت های اخیر را تقبیح و محکوم می کنند.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه موضوع حمله به نشریه شارلی ابدو بهانه ای جدید برای گسترش اسلام ستیزی دشمنان است، افزود: این موضوع در تاریخ ریشه دارد و نمونه های آن را می توان در برافروختن جنگ های صلیبی و نشانه های آن را در حوادثی همچون 11 سپتامبر به وضوح مشاهده کرد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: دشمنان اسلام بدانند نوری که اسلام در جهان ساطع است به هیچ وجه خاموش شدنی نیست و غرب و در راس آن آمریکا آرزوی اسلام زدایی را به گور خواهند برد.

آیت الله مجتهد شبستری یادآوری کرد: البته تردیدی نیست که موضوع حمله به دفتر این نشریه و کشته و زخمی کردن چند نفر اقدامی تروریستی به شمار می رود و از طرف تمام شخصیت های داخلی و خارجی محکوم شده است.

وی اضافه کرد: با این وجود ارتباط دادن این تروریست ها به اسلام و مسلمانان تهمتی بیش نیست و این تروریست ها در حقیقت دست پرورده غرب و آمریکا هستند.

آیت الله مجتهد شبستری ادامه داد: این تروریست ها بویی از اسلام نبرده اند و شواهد حاکی از اجیر بودن آنها به دست دشمنان اسلام است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سفر رییس جمهوری ونزوئلا به ایران و دیدار صمیمی وی با رهبر معظم انقلاب، گفت: همانگونه که معظم له در این دیدار فرمودند کاهش شدید قیمت نفت یک حرکت سیاسی و غیر اقتصادی است و در این بین عربستان بیش از دیگر کشورها ضرر خواهد کرد.

آیت الله مجتهد شبستری سیاست خارجی ایران و ونزوئلا را هم راستا و در جهت استکبارستیزی و حمایت از کشورهای ستم دیده ارزیابی کرد.

وی همچنین حل شدن مشکل سند مالکیت مردم میانه را که با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب صورت گرفت و در آن برای شش هزار نفر بدون صرف هیچ هزینه های سند صادر شد را تبریک گفت و از توجه ویژه معظم له به مشکلات مردم تقدیر کرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز گفت: ایجاد تفرقه بین مسلمانان و کشورهای اسلامی یکی از توطئه های غرب است که باید نسبت به آن هوشیار باشیم.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر ادامه داد: در اینچنین شرایطی مردم و مسوولان جمهوری اسلامی با پیروی از رهبری فرزانه انقلاب باید به دنبال تحقق شعار وحدت در تمام زمینه ها و ایستادگی در مقابل ظلم باشند.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی شعار 'نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی' مطرح شد، یادآوری کرد: تحقق این شعار موجب شده از بسیاری آسیب ها و توطئه های داخلی و خارجی در امان بمانیم.

حجت الاسلام قاضی عسگر ادامه داد: اگر متحد بمانیم یققین بدانید که دشمنان نظام و اسلام نمی توانند به ما آسیب برسانند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب تصمیم گیری های کشور است، تاکید کرد: اگر در مواردی اختلاف نظری بین مسوولان و گروه های سیاسی وجود دارد باید توصیه های معظم له را به عنوان تکلیف پذیرفته و عملیاتی کنند.

در پایان نماز جمعه تبریز، نمازگزاران در اعتراض به انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام در نشریه شارلی ابدو در خیابان های حاشیه مصلی امام خمینی(ره) تجمع کرده و با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل اعتراض خود را به این اقدام جاهلانه اعلام کردند.


نوشته شده در   جمعه 26 دي 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode