ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 26 دي 1393     |     کد : 83676

همایش زایران عمره گزار آذربایجان شرقی

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: سفر حج و عمره تولد دوباره انسان و منزه شدن از گناهان است.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: سفر حج و عمره تولد دوباره انسان و منزه شدن از گناهان است.


حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر روز جمعه در همایش زایران عمره گزار آذربایجان شرقی در تبریز، اظهار کرد: سفر حج و عمره با هیچ سفری قابل مقایسه نیست، چرا که این سفر برکات و دستاوردهایی دارد که در سفرهای دیگر قابل دستیابی نیست.

وی افزود: باید این فرصت اندک زیارت را غنیمت بشماریم، زیرا علاوه بر آمرزش گناهان، خداوند بهشت را جایزه حاجیانی می کند که حج آنها مقبول درگاه واقع شده و حجشان پذیرفته شده است.

حجت الاسلام قاضی عسگر گفت: خیردنیا و آخرت، نوار نیت یافتن زایر، برآورده شدن حاجات از دیگر فضیلت های حج و عمره است.

وی با بیان اینکه زیارت شش معصوم (ع) و خاندان و اصحاب پیامبر اکرم(ص) نعمتی است که در هیچ سفری نصیب انسان نمی شود، اظهار کرد: خوان نعمت های الهی در مدینه النبی و مسجدالحرام گسترده است و هر یک رکعت نماز در مسجد الحرام یکصد هزار رکعت و در مسجد النبی 10 هزار رکعت ثواب دارد و فرصت ختم قرآن در این سفر در حقیقت بنا کردن خانه ای در بهشت است که خداوند وعده آن را داده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه برخی انتظار و صف های عمره تا 12 سال هم می رسد، خاطر نشان کرد: بر این اساس باید بهره گیری معنوی و استفاده کافی از سفر به سرزمین وحی را ببریم.

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دراین همایش چهار هزار نفر اززایران 28 کاروان استان شرکت دارند.

امیر روحی ملکی افزود: این همایش ویژه زایرانی است که تاریخ تشرف آنها چهارم بهمن تا بیستم اسفند ماه است.

وی خاطرنشان کرد: دراین همایش توضیحات و تذکرات لازم برای برگزاری هرچه بهتر اعمال مناسک عمره به زایران ارایه و آنان به صورت عملی و نمادین با نحوه انجام اعمال عمره مفرده آشنا می شوند.

روحی گفت: دست اندرکاران این همایش با بازسازی نمادین کعبه با استفاده از ماکت حجراسماعیل، صفا و مروه، به صورت نمادین اعمال، طواف، نماز طواف، نماز نساء، تقصیر، سعی بین صفا و مروه، نماز جماعت در مسجدالحرام و سایر موارد را به جا می آورند.

دومین همایش زایران عمره گزار آذربایجان شرقی صبح امروز در سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار شد.


نوشته شده در   جمعه 26 دي 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode