ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 31 خرداد 1387     |     کد : 832

ام جمعه مهربان: قانونگرايي مهم‌ترين شاخصه قوه قضائيه است

حجت الاسلام قهرمان احمدي  در خطبه‌هاي نماز جمعه مهربان كه در مصلاي نماز جمعه مسجد جامع مهربان اقامه شد، ضمن توصيه خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، با گراميداشت ياد و خاطره بزرگ مجاهد راه عدالت، و استقلال و آزادي، شهيد آيت‌الله بهشتي و 72 تن از يارانش، فرارسيدن هفته قوه قضائيه (1 تا 7 تير ) را به همه قضات و كاركنان پرتلاش دستگاه قضايي ايران اسلامي تبريك گفت و وظيفه اصلي قوه قضائيه در نظام اسلامي را اقامه قسط و عدل دانست و اظهار داشت: عدالت در حركت و دعوت انبيا شايد اصلي‌ترين امر مربوط به زندگي مردم باشد.
وي اضافه كرد: قرآن كريم در آيات متعددي از عدالتخواهي پيامبر اكرم (ص) سخن گفته و آن را يكي اهداف بهشت مي‌شمارد و در سوره مباركه اعراب از اهتمام ويژه آن حضرت به اجراي عدالت خبر داده و مي‌فرمايد، عدالت طلبي در تمام زواياي زندگي پيامبر اكرم (ص) جلوه‌گر بود و گستره آن، گفتار، رفتار، روابط عمومي، معاملات، حتي محيط خانواده و دوستان و نزديكان را نيز شامل مي‌شد. امام صادق (ع) نيز در جايي فرموده است، رسول خدا نگاه خود را در ميان يارانش به طور مساوري تقسيم مي‌كرد.
احمدي تصريح كرد: در قرآن كريم و احاديث نبي مكرم (ص) و ائمه معصومين (ع) به هيچ‌چيز به اندازه عدل و قسط توجه نشده است، چرا كه قيام همه امور بر قيام عدل است.
وي در ادامه با تبريك ولادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: بايد دانست كه مقام منيع آن بانوي بي‌بديل عالم بشريت همتاي قرآن كريم، همتاي نبوت، رسالت و ولايت است و چيزي از ولي الله مطلق كم ندارد.همه اينها يك نورند و اسرار اين كه حضرت زهرا (س) حجت بر ائمه (ع) است و اگر وجود مبارك حضرت علي (ع) نبود‌، احدي همتاي آن حضرت نبود، اين است كه آن حضرت مثل خود قرآن كريم است و همچنان كه قرآن از زمين برنخواست و از فكر كسي تدوين نشد و هيچ عالم بشري قرآن را تنظيم و تدوين نكرد بلكه مستقيماً از جهان غيب نازل شد و در طي 23 سال ماند و براي ابد جاي خود را تثبيت كرد، وجود مبارك حضرت صديقه طاهره نيز در همين سه مورد مشترك خلاصه مي‌شود ، به طوري كه ايشان هم از آسمان نازل شد و تقريباً همسفر قرآن كريم بود.
خطيب جمعه مهربان تصريح كرد: از ديدگاه قرآن كريم خانواده فاطمي تنها الگوي كامل در همه ابعاد زندگي انسان‌هاست و شخصيت فاطمه زهرا (س) اگر به عنوان يك زن،مادر، همسر، شخصيت اجتماعي،مبارز سياسي و يك مرجع علمي، الگوي كامل عيني و عملي قرار مي‌گيرد، به خاطر آن است كه همه فضائلي كه در وجود ايشان است، از عفت، حيا‌، حجب، متانت، فداكاري و فضائل ديگر براثر همان مجاهدت، تلاش و تحمل شرايط سخت به وجود آمده است.
امام جمعه مهربان در خطبه دوم نماز به پنجم تير ماه، روز جهاني مبارزه با موادمخدر اشاره كرد و با توجه به اهميت سخنان امام خميني (ره) در اين مورد گفت: مواد مخدر مايه فساد است و فساد را بايد برداشت تا ديگران اصلاح شوند و هر عقلي و هر عاقلي اين معنا را تصديق دارد كه با اينگونه فسادها كه جوان‌هاي ما را به نيستي مي‌كشانند بايد مبارزه شود.
احمدي تشكيل كنفرانس بين المللي مبارزه با اعتياد و قاچاق مواد مخدر در سال 1987 در شهر وين را به منظور ابراز عزم سياسي ملت‌ها در امر مبارزه با پديده شوم مواد مخدر دانست و افزود: در پنجم تير ماه سندي در اين كنفرانس تصويب شد كه بيش از 35 مورد اقدام عملي را همچون ارزيابي ميزان مصرف، پيشگيري از طريق آموزش و نقش رسانه‌ها در بازگشت معتادان به دامن اجتماع و معالجه آنان را شامل مي‌شد. ضمن آنكه ريشه‌كني مزارع غيرمجاز خشخاش، نابودي شبكه‌هاي عمده مواد مخدر و همكاري‌هاي حقوقي كشورها نيز در اين سند گنجانده شده بود.
خطيب جمعه مهربان با اشاره به قرار گرفتن ايران اسلامي در مسير ترانزيت مواد مخدر آسيا به اروپا اظهار داشت: كشور ما به جهت قرا گرفتن در مسير ترانزيت مواد مخد آسيا به اروپا بزرگ‌ترين لطمات را متحمل شده است و تقريبا هر روز شاهد شهادت چندين نفر از بهترين فرزندان اين ملت در نيروي انتظامي در راه مبارزه با سوداگران مرگ هستيم و اگرچه فعاليت چشمگيري انجام گرفته، اما مبارزه فراگير و همه جانبه با مواد مخدر كه امروزه به عنوان اهرم مهم سياسي و تهديد جدي عليه نظام اسلامي در كنار تهاجم فرهنگي دشمن است ، نياز به همت والاي دولت، ملت و همه دستگاه‌ها و آحاد مختلف مردم است.
امام جمعه مهربان با گراميداشت سالروز تاسيس سازمان تبليغات اسلامي در اول تير سال 1360 به اهميت اين نهاد انقلابي از ديدگاه امام خميني (ره) اشاره و تصريح كرد: مسئله تبليغات امر مهمي است كه در رأس امور دنيا قرار گرفته و بايد با تبليغات صحيح، اسلام را آنگونه كه هست به دنيا معرفي كرد.
احمدي همچنين گفت: ما معتقديم كه اين مجموعه‌اي كه امروز به عنوان سازمان تبليغات اسلامي گرد هم آمده‌اند، بهترين، مهم‌ترين و منسجم‌ترين مجموعه‌اي هستند كه در طول تاريخ تبليغاتمان داشته‌ايم‌.


نوشته شده در   جمعه 31 خرداد 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode