ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 13 دي 1393     |     کد : 82870

امام جمعه موقت تبریز: نباید برخی مسایل باعث تفرقه در جامعه شود

امام جمعه موقت تبریز وحدت و همدلی را عامل پیروزی مسلمانان دانست و تاکید کرد: نباید برخی مسایل مذهبی تفرقه افکن را در جامعه بیان کنیم.

امام جمعه موقت تبریز وحدت و همدلی را عامل پیروزی مسلمانان دانست و تاکید کرد: نباید برخی مسایل مذهبی تفرقه افکن را در جامعه بیان کنیم.


حجت الاسلام علی حاجی زاده در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به فرا رسیدن ولادت پیامبر اکرم (ص) گفت: امام خمینی (ره) برای جلوگیری از اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان و خنثی کردن دسیسه های استعمارگران از 12 ربیع الاول تا 19 این ماه را هفته وحدت نامگذاری کردند.

وی وحدت، همدلی و یکپارچگی را تنها راه سعادت و پیروزی مسلمانان جهان دانست و گفت: اگر در جنگ هشت ساله نابرابر موفق شدیم، این موفقیت در سایه وحدت کلمه و اتحاد مردم بوده است.

حجت الاسلام حاجی زاده وحدت در بین مسلمانان و پرهیز از جدایی و تفرقه را توصیه اکید قرآنی دانست و افزود: بیش از یک میلیارد نفر مسلمان در جهان وجود دارد که اگر با همدیگر متحد شوند، نه داعش، نه طالبان و نه تکفیری ها نمی توانند به جامعه مسلمین ضربه وارد کنند.

امام جمعه موقت تبریز اختلافات قومی و منطقه ای را آفت جامعه مسلمین و مضر به حال دین اسلام دانست و خاطرنشان کرد: برخی رسانه ها و مطبوعات غربی می خواهند به اختلاف و فساد در بین کشورهای اسلامی دامن زنند که این کشورها باید مراقب باشند زمینه نفوذ استکبار را فراهم نکنند.

وی امنیت را بزرگترین سرمایه جامعه دانست و افزود: آگاهی، دشمن شناسی و اتحاد پیش زمینه امنیت هستند که مردم باید با هوشیاری روزنه های نفوذ دشمن به جامعه را ببندند.

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز رزمایش بزرگ دریایی محمد رسول الله (ص)، آن را بزرگترین نمایش اقتدار نیروهای مسلح کشور ذکر کرد و گفت: این رزمایش قدرت دفاعی ایران را به دنیا نشان داد تا دشمن طمع خود را از کشور کم کند.

امام جمعه موقت تبریز همچنین با اشاره به مناسبت های دی ماه، تولد عیسی مسیح پیامبر صلح و اخلاق را به مسیحیان بویژه هموطنان مسیحی تبریک گفت و خاطرنشان کرد: همه پیامبران بدنبال صلح و آرامش در بین انسان ها بودند.

وی همچنین با اشاره به 11 دی ماه سال 1367 سالروز ارسال نامه امام خمینی (ره) به گورباچف رهبر شوروی سابق، اظهار کرد: همه پیش بینی های امام راحل در آن نامه درست از آب درآمد و شوروی از هم پاشیده و نظام کمونیستی برچیده شد.


نوشته شده در   شنبه 13 دي 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode