ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 آذر 1393     |     کد : 82248

اهمیت مباحث قرآنی در جامعه نهادینه نشده است

دکترسعید شبستری خیابانی با بیان اینکه متاسفانه اهمیت مباحث قرآنی آن چنان که باید و شاید در کشور احساس نمی شود، گفت: جایگاه قرآن و مباحث قرآنی در جامعه نهادینه نشده است.


دکترسعید شبستری خیابانی با بیان اینکه متاسفانه اهمیت مباحث قرآنی آن چنان که باید و شاید در کشور احساس نمی شود، گفت: جایگاه قرآن و مباحث قرآنی در جامعه نهادینه نشده است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی،معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در همایش مدیران موسسات قرآنی که در محل سالن سوره اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد گفت: جایگاه قرآن و مباحث قرآنی در جامعه نهادینه نشده است.

سعید شبستری خیابانی ادامه داد: حتی در کل دنیا، مسلمانان کشورهای دیگر نیز آن چنان که باید و شاید به قرآن و مفاهیم والای آن عمل نمی کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت برخی گروهک های تکفیری همچون داعش اظهار داشت: اعضای این گروهک ها که هنگام ارتکاب جنایات خود از لفظ بسم الله، لا اله الا الله و چنین عباراتی استفاده می‌کنند در حقیقت از قرآن سوء استفاده می‌کنند.فعالیت های فرهنگی در مساجد بیش از پیش افزایش یابد. شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با  انتقاد از سوق دادن مساجد به فعالیت های اقتصادی ادامه داد: مساجد بزرگترین پایگاه های فرهنگی هستند و باید فعالیت های فرهنگی در مساجد بیش از پیش افزایش یابد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از افزایش حسینیه ها و تکیه ها نیز انتقاد کرد و گفت: افزایش حسینیه و تکیه ها در بعضی موارد باعث می‌شود که عزاداری ها به خارج از مساجد سوق داده شود.شبستری همچنین بر ضرورت استفاده از تکنولوژی های روز در اشاعه فرهنگ قرآنی در کشور تاکید کرد و گفت: باید سازمان ها و ارگان های فعال در حوزه قرآن، در شبکه ها و فضاهای مجازی نیز حضور داشته باشند و حتی الامکان در گستره وسیع،پیام های دینی و قرآنی ارسال کنند و همه باید بدانیم که حذف این فضاها یا شبکه های مجازی، مشکلی را برطرف نمی کند.

این مقام مسئول در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه اقتصاد کشور، اقتصاد وابسته به نفت است، افزود: باید سعی کنیم که از ظرفیت بخش خصوصی بیش از پیش استفاده کنیم چرا که تا زمانی که منتظر بودجه های دولتی باشیم نمی توانیم بسیاری از مشکلات را رفع کنیم.



نوشته شده در   شنبه 29 آذر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode