ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 14 آذر 1393     |     کد : 81585

فرزان عاشورزاده به مدال طلا دست يافت/ خدابخش نقره گرفت

روز نخست از مرحله نهایی رقابتهای جایزه بزرگ تکواندو در سال 2014 با کسب دو مدال طلا و نقره توسط نمایندگان کشورمان در مکزیک به پایان رسید.

روز نخست از مرحله نهایی رقابتهای جایزه بزرگ تکواندو در سال 2014 با کسب دو مدال طلا و نقره توسط نمایندگان کشورمان در مکزیک به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات با حضور 64 تکواندوکار برتر دنیا از 27 کشور عصر چهارشنبه به وقت تهران به میزبانی مکزیک در "کوئرتارو" آغاز شد. در روز نخست این مسابقات تیم ملی ایران دو نماینده داشت که فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخش در مجموع با کسب 5 پیروزی و یک شکست به ترتیب مدالهای طلا و نقره را به خود اختصاص دادند. 

فرزان عاشورزاده در وزن 58- کیلوگرم در اولین دیدار خود "روی براگانگا " از پرتغال را در همان ثانیه های ابتدایی راند سوم با نتیجه 14 بر 2 شکست داد و سپس "تائه هونکیم" از کره جنوبی دارای طلای قهرمانی جهان و آسیا و نفر اول رنکینگ المپیکی را در یک دیدار یکطرفه با حساب 16 بر 4 برنده شد و به دیدار پایانی راه یافت.دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی برای تکرار این مدال به مصاف "تانه هون چا" دیگر نماینده کره جنوبی و قهرمان جهان در سال 2013 رفت و 15 بر 3 از سد این حریف قدرتمند خود گذشت و موفق شد با کسب مدال طلا ، 80 امتیاز را نیز به سبد اندوخته های خود در رنکینگ المپیک اضافه کند.

جالب اینکه، تکواندوکار شایسته کشورمان در این دوره از رقابت ها در هر 3 دیدار توانست حریفان قدرتمند و صاحب نام خود را پیش از پایان وقت قانونی مبارزه و با اختلاف 12 امتیاز شکست دهد. در این وزن، "تاهیون کیم" از کره جنوبی به مدال برنز رسید و "لونت تونکات" از آلمان نیز عنوان چهارم را بدست آورد.

همچنین در وزن 80- کیلوگرم مهدی خدابخش کار خود را با برتری مقابل دارنده مدال برنز المپیک از انگلستان آغاز کرد. وی در پیکار با "محمدلوتالو "  20 بر 10 صاحب پیروزی شد و در ادامه "سباستین کریسمیچ" دارنده مدال طلای المپیک 2012 لندن و دارنده دو طلای قاره امریکا از آرژانیتن را  7 بر 3  شکست داد  و پای به دیدار پایانی گذاشت. وی در پیکار برای کسب مدال طلا به دیدار  "البرت گان" از روسیه رفت و با شکست یک بر صفر در این دیدار به مدال نقره دست يافت و  48 امتیاز در راه کسب سهمیه المپیک به حساب خود واریز کرد. در این وزن، "سباستین کریسمیچ" از آرژانتین به مدال برنز رسید و "ادریانو رویز" از مکزیک نیز عنوان چهارم را بدست آورد.

مرحله نهایی رقابتهای جایزه بزرگ تکواندو که برای کسب امتیاز در راه ورود به المپیک برگزار می شود امروز و از ساعت 18/30 دقیقه به وقت تهران در دو وزن 68- کیلوگرم و 80+ کیلوگرم دنبال می شود.


نوشته شده در   جمعه 14 آذر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode