ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 23 آبان 1393     |     کد : 80632

حجت الاسلام باقری بنابی: ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه/ عزاداران واقعی امام حسین(ع) بیش از پیش هوشیار باشند

امام جمعه شهرستان بناب با تاکید بر ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: امر به معروف و نهی از منکر شرایط و حدودی دارد که نباید خارج از این حدود عمل کرد.

امام جمعه شهرستان بناب با تاکید بر ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: امر به معروف و نهی از منکر شرایط و حدودی دارد که نباید خارج از این حدود عمل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حاج شیخ مصطفی باقری بنابی در خطبه های نمازجمعه شهرستان بناب با بیان اینکه آنهایی که اخیراً عزاداریهای خرافی را درجامعه ترویج و تبلیغ می کنند، سالهای جنگ چه کارنامه ای داشتند، افزود: یکی از اهداف امام حسین(ع) در روز عاشورا اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود.

وی سپس با اشاره به اینکه بدبختی جامعه زمانی فرا می رسد که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تعطیل شود و آن موقع آفت ها دامنگیر جامعه شده و فسق و فجور در آن جامعه رشد پیدا می کندٰ ادامه داد: بدون شک حواشی و پیرامون حادثه عظیم کربلا به عنوان چشمه جوشان توحید است.

حجت الاسلام باقری بنابی با تاکید بر اینکه متن و حاشیه نهضت عاشورا جامعیت اسلام را به تصویر کشیده است، ابراز داشت: لذا باید به این حادثه عظیم از زوایای مختلف نگاه کنیم و از آن درس عزت، غیرت و از خودگذشتگی بگیریم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه صحنه کربلا کانون ایثار  فداکاری است؛ خاطرنشان کرد: اگر امروز بخواهیم کشور آسیب نبیند و برای همیشه روی پای خود بایستیم و بعنوان ابرقدرت به تمام معنا باشیم، باید در اطاعت از رهبری مطیع باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب تصریح کرد: یکی دیگر از فرازهای درس عاشورا تأکید بر رعایت حقوق بود و شهدای کربلا تماماً منضبط و مطیع محض ولایت بودند و اصحاب کوچکترین حرکتی را در کربلا بدون دستور سیدالشهداء(ع) اجرا نکردند.

حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر اینکه سراسر وجود حضرت سیدالشهداء(ع) عزت، شجاعت و مقاومت است، تصریح کرد: باید از تمام صحنه های عاشورا درس بزرگی یاد بگیریم.

وی با بیان اینکه عزاداران واقعی امام حسین(ع) باید بیش از پیش هوشیار باشند، افزود: آمریکا می خواهد چهره غیرواقعی از شیعیان به دنیا نشان دهد که باید همه مردم کشورمان در این خصوص آگاه باشیم و از ورود اعتقادات اسلام آمریکایی به کشور جلوگیری کنیم.


نوشته شده در   جمعه 23 آبان 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode