ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 22 خرداد 1389     |     کد : 7958

اولين هتل اجتماعي در ميلان ايتاليا احداث شد

شهر ميلان درايتاليا نخستين هتل اجتماعي را با درهم شكستن استانداردهاي رايج هتل سازي و به كمك دو آرشيتكت معروف به صنعت توريسم جهان ارائه كرد.

 شهر ميلان درايتاليا نخستين هتل اجتماعي را با درهم شكستن استانداردهاي رايج هتل سازي و به كمك دو آرشيتكت معروف به صنعت توريسم جهان ارائه كرد.
به گزارش CHN، نخستين هتل از طرح چهارگانه فضاهاي دائمي مهمان‌پذيري در فضاهاي متروكه و يا نازل شهري، كه توسط آرشيتكت معروف آلساندرو روسو طراحي و به تاييد آرشيتكت معروف سيمون ميشل رسيده بود، سرانجام از مرحله ايده به عمل رسيد.
اين طرح درواقع ايده و مفهوم جديدي براي سبك‌هاي مهمان‌پذيري است كه اين نوع هتل‌هاي جديد تمام كليشه‌هاي رايج در هتل‌هاي معمولي را در هم مي‌شكند و ناديده مي‌انگارد.
استانداردهايي چون قسمت ويژه پذيرش، راه پله، لابي يا سرسراي هتل، بالابرها و راهرو‌هاي به سبك‌هاي مورد نظر ازجمله اين كليشه‌هاي معماري هستند كه در اين سبك جديد ناديده گرفته شده‌اند.
در اين سبك جديد معماري اتاق‌هاي شخصي بر خيابان‌هاي شهر اشراف دارند و هر فضا داراي ورودي مستقيمي است كه از طريق پنجره شخص را مستقيما به خيابان‌هاي شهر متصل مي‌كند.
درها نيز با استفاده از روش‌هاي نوين الكترونيكي و با كليدهاي الفبايي كنترل مي‌شوند كه با كد خاصي كه توسط مسافران و از طريق آن‌لاين رزو شده‌اند، قابل دسترسي هستند.
دراين هتل‌ها با ديوارهايي اوريب فضا به گونه‌اي است كه گويي شهر خود وارد محيط شده و خصوصيات خود را به گونه‌اي معنا دار و به طور چشمگيري همزمان به فضاي هتل و پيرامون شخص ساكن در اتاق سرايت مي‌دهد به طوري كه گويي اتاق خود تمام شهر و به عكس شهر تمام اتاق است.
الساندرو روسو خالق و طراح اصلي اين مفهوم در معماري هتل‌هاي جديد شهري كه در پروژه نوساري شهر تحت عنوان شهر @ خانه خياباني شهرت دارد، مي‌گويد: وقتي شما به تنهايي به جايي سفر مي‌كنيد و در اتاق مثلا شماره 1032 در طبقه شانزدهم يك هتل هستيد، اغلب دچار احساس انزوا و جداشدگي مي‌شويد.
وي افزود: پروژه خانه خياباني در شهر به عكس مي‌كوشد با نمايش شهر با تمام سرعت و حركت و نوري كه قابل مشاهده است، ميان شهر وتمام موجوديتش با افراد و سكنه آن ارتباط برقرار كند. اين كار درست به همان نحوي انجام مي‌شود كه حضور افراد دور يك ميز سبب آشنايي و دوستي افراد و مهمانان احتمالا مي‌شود. درواقع با اين طرح، تمام شهر با مسافر يا توريست در تمام دوران سفرش همراهي خواهد كرد.
سيمون ميشل طراح معماري داخلي نيز در همين زمينه گفت: هنگامي كه آلساندرو درباره اين ايده و طرح تجاري واقعا مبتكرانه‌اش با من صحبت كرد اين طرح براي من كاملا واضح و آشكار بود و طرح من براي معماري داخلي اين پروژه با كنار گذاشتن كليشه‌هاي مرسوم و مشهور در ساخت و فرم هتل‌ها شكل گرفت.
وي افزود: من طرحي با فضاهايي بي نهايت مهيج، كاربردي، درگير كننده ارائه كردم كه قادر باشد مظهر و نمودي از روش‌هاي جديد تفكر درباره دنياي مهمان‌پذيري باشد. راه نويي كه بتواند تصور جديدي از ارتباط متقابل ميان اندازه و ظرفيت مهمان‌پذيري با خود شهر ارائه دهد.
در اين قبيل پروژه‌ها فضاهاي باز ارتباطي كلان شهرها به عنوان راهروهايي از هتل‌‌ها تلقي مي‌شوند.

همشهری‌آنلاین: ميترا اسدنيا


نوشته شده در   شنبه 22 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode