ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 22 خرداد 1389     |     کد : 7948

خطيب جمعه تبريز: آمريكا بايد منتظر پاسخ كوبنده و قاطع ملت ايران باشد‌

امام جمعه تبريز گفت: غرب و آمريكا در برابر رويكرد تعاملي جمهوري اسلامي رويكرد تقابل را برگزيد و بايد منتظر پاسخ كوبنده و قاطع ملت ايران باشد...

 امام جمعه تبريز گفت: غرب و آمريكا در برابر رويكرد تعاملي جمهوري اسلامي رويكرد تقابل را برگزيد و بايد منتظر پاسخ كوبنده و قاطع ملت ايران باشد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت الله محسن مجتهد شبستري‌ امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر كه در مصلاي امام خميني(ره) اقامه شد، با اشاره به حضور پرشور و ميليوني مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام اظهار داشت: اين حضور گسترده در حقيقت نمايش حضور مردمي و قدرت مردم بود، ابراز وفاداري آنان به مقام ولايت را نشان داد.
وي با اشاره به فرمايشات رهبري در خطبه‌هاي نماز جمعه حرم امام راحل تاكيد كرد: خطبه‌هاي مقام معظم رهبري در خطبه‌هاي نماز جمعه در حقيقت منشور ملي، برنامه جامع و فصل الخطاب بود.
خطيب جمعه تبريز اظهار داشت: ايشان در خطبه‌هاي نماز جمعه با اشاره به شاخص‌هاي امام راحل جاذبه و دافعه امام را از شاخص‌ها برشمردند و دشمني امام با دشمنان اسلام و مكتب را پايان‌ناپذير دانستند كه وظيفه ما نيز تولي و تبري در اين راستا است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي تاكيد كرد:‌ بايد به كساني كه در خط ولايت و پيرو انقلاب‌ هستند جاذبه داشت و با كساني كه‌ به علت اغراض و يا ضعف عقيده و ايما‌ن در نقطه مقابل هستند، رفتاري متفاوت داشت.
امام جمعه تبريز توجه به حال فعلي افراد را از شاخص‌هاي امام راحل از ديدگاه رهبري دانست و گفت: از منظر امام راحل ميزان سنجش افراد حال و عملكرد فعلي آنان است كه طلحه و زبير به عنوان مصاديق تاريخي اين گونه افراد به شمار مي‌روند.
آيت الله مجتهد شبستري در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تبريز با اشاره به تصويب قطعنامه ضد ايراني در شوراي امنيت اظهار داشت: غرب از اين مسئله مهم غفلت داشت كه صدور سه قطعنامه ضد ايراني در چهار سال اخير چه نتايجي براي‌ آنان داشت كه اقدام به صدور قطعنامه چهارم عليه ايران كردند.
وي تاكيد كرد: تحريم‌ها و قطعنامه‌ها موحب كار و همت مضاعف ملت ايران و جديت و تلاش بيشتر آنان در دستيابي به موفقيت‌هاي بيشتر در راستاي دستيابي به موفقيت‌هاي بيشتر شده است.
امام جمعه تبريز گفت: غرب از تحريم‌هاي مختلف عليه ايران و فتنه‌افكني سال گذشته از طرفي نسبت به همين علت دچار عدم تعادل اعصاب شده است و اين قطعنامه مسكني براي خود مي‌بيند.
خطيب جمعه تبريز گفت: يكي ديگر از تحليل‌ها اين است كه قطعنامه ضدايراني شوراي امنيت با هدف منحرف كردن جهانيان از جنايات رژيم صهيونيستي در حمله به كاروان آزادي تصويب شد.
وي خاطر نشان كرد: غرب و آمريكا در برابر رويكرد تعاملي جمهوري اسلامي رويكرد تقابل را برگزيد و بايد منتظر پاسخ كوبنده و قاطع ملت ايران باشد.
وي با تاكيد بر اينكه عزم و اراده ملت، دولت و رهبري ايران اسلامي در استفاده از فناوري صلح آميز هسته‌اي خلل‌ناپذير است، تصريح كرد: بايد اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل بدانند كه تصميم ايران در اين زمينه جدي است و كاري را كه آغاز كرده‌ايم‌، ادامه مي‌دهيم.
شبستري اضافه كرد: در اين زمينه تحريم‌ها، انتشار قطعنامه‌ها و مانع تراشي‌ها كوچك‌ترين تاثيري در عزم جمهوري اسلامي ايران ندارد.
وي همچنين خاطر‌نشان كرد: مطمئنا تحريم‌ها در پيشرفت، بهروزي و عظمت ملت ايران حتي براي لحظه‌اي خللي ايجاد نمي‌كند و دشمنان ايران و اسلام بايد بدانند كه ملت ايران در دستيابي به انرژي هسته‌اي يكپارچه است و هرگز از حق خود كوتاه نمي‌آيد.
آيت الله شبستري همچنين با اشاره به تداوم اعتراضات نسبت به حمله رژيم صهيونيستي به كاروان آزادي تصريح كرد: صدور بيانيه و محكوميت ظاهري از سوي مجامع اسلامي و بين‌المللي كافي نيست و بايد حركت‌هاي مثبت و سازنده براي حذف رژيم صهيونيستي ازجغرافياي منطقه صورت گيرد.
امام جمعه تبريز با تاكيد بر ادامه فشار بر رژيم صهيونيستي شكستن محاصره غزه گفت: بايد موج سنگين سياسي عليه اسرائيل ايجاد شود و شكستن محاصره هوايي نيز بايد مد نظر قرارگيرد و مردم غيور آذربايجان در كنار مسلمانان ايران و جهان ادامه جانفشاني و فداكاري در برابر آزادي فلسطين عزيز هستند.


نوشته شده در   شنبه 22 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode