ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 12 خرداد 1389     |     کد : 7838

قلعه تاريخي «كيقباد» عجب‌شير در فهرست آثار ملي به ثبت رسيد

رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: با تكميل پرونده قلعه تاريخي «كيقباد» واقع در شهرستان عجب‌شير استان اين اثر تاريخي در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيد...

 رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: با تكميل پرونده قلعه تاريخي «كيقباد» واقع در شهرستان عجب‌شير استان اين اثر تاريخي در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، تراب محمدي امروز اظهار داشت: در جلسه شوراي ثبت آثار تاريخي كشور، پرونده‌ تهيه شده اين قلعه بررسي و با توجه به اهميت تاريخي كه داراست، به ثبت در فهرست آثار ملي رسيد.
وي اضافه كرد: قلعه «كيقباد» كه داراي تاريخي معادل هزاره اول قبل از ميلاد تا دوران تاريخي است، از جمله آثار تاريخي مهمي است كه اكنون و با به ثبت رسيدن در فهرست آثار ملي، مورد حفظ و حراست نيز قرار مي‌گيرد.
محمدي ادامه داد: اين قلعه تاريخي در بخش مركزي شهرستان عجب‌شير و در دهستان «ديزجرود» غربي، در نزديكي روستاي «قبادلو» واقع است.
وي خاطر نشان كرد: قلعه تاريخي «كيقباد» با شماره 28051 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است و از تاريخ ثبت مشمول تمام قوانين و مقررات تصريح شده در خصوص آثار و ابيته تاريخي ثبتي مي‌شود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: شهرستان عجب‌شير با وسعت 738 كيلومتر مربع، يك شهر (عجب‌شير)، دو بخش (قلعه‌چاي و مركزي) و چهار دهستان در 90 كيلومتري تبريز و 80 كيلومتري كرانه جنوب شرقي درياچه اروميه واقع شده كه از شرق به مراغه، از شمال ‌شرق به اسكو، از جنوب به بناب، از شمال به آذرشهر و از غرب به درياچه اروميه محدود مي‌شود.
محمدي افزود: اين شهرستان با جاذبه‌هاي طبيعي بكر و بي‌بديلي چون سواحل بندر رحمانلو، حيات وحش منحصر بفرد جزيره كبودان، دره كبوتران و سواحل قبادلو و جاذبه‌هاي تاريخي ارزشمندي نظير مسجد جامع عجب‌شير و قيز قلعه‌سي از قطب‌هاي گردشگري استان به شمار مي‌آيد.


نوشته شده در   چهارشنبه 12 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode