ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 خرداد 1389     |     کد : 7754

ماهياني که دست دارند

چندين گونه جديد از ماهياني که به جاي باله دست دارند و از آن براي راه رفتن به جاي شنا کردن استفاده مي کنند به ليست گونه هاي جديد جانوري در جهان افزوده شد...

 چندين گونه جديد از ماهياني که به جاي باله دست دارند و از آن براي راه رفتن به جاي شنا کردن استفاده مي کنند به ليست گونه هاي جديد جانوري در جهان افزوده شد.
به گزارش نشنال جئوگرافي ، يکي از اين گونه ها ماهي هاي دست دار صورتي هستند که تاکنون تنها چهار نمونه از اين جانداران 10 سانتيمتري کشف شده است.
زيستگاه اين ماهي هاي عجيب در جزيره تاسماني در استراليا است.
شناسايي اين جانداران به عنوان گونه هاي جديد از سال 1999که آخرين نمونه از اين ماهي ها ديده شده تا به حال به طول انجاميده است.
شناسايي اين ماهي هاي عجيب بر اساس عواملي مانند تعداد مهره ها و پره هاي باله ها ، رنگ آميزي ، اندازه گيري هاي نسبي ابعاد بدن و ديگر موارد انجام گرفته است.
تمامي 14 گونه شناخته شده ماهي هاي دست دار در اعماق کم آب هاي ساحلي جنوب استراليا زندگي مي کنند.
به گفته دانشمندان حتي بر روي گونه هاي شناخته شده نيز مطالعات چنداني صورت نگرفته و اطلاعات محدودي از رفتار و بيولوژي آنها وجود دارد.
ماهي دست دار لکدار يکي از گونه هاي شناخته شده اما در حال انقراض از اين ماهي ها هستند که در جزاير تاسماني زندگي کرده و از دست هاي خود براي راه رفتن در بستر دريا ، جايي که به شکار بي مهرگان کوچک ، کرم ها و سخت پوستان مي پردازد ، استفاده مي کند.
حرکت آهسته اين ماهي و اشتياق آن براي ماندن در زيستگاهش اين موجود را به هدفي دست يافتني براي شکارچيان تبديل کرده است اما محققان معتقدند اين جاندار سلاحي مخفي دارد، پوستي سمي که مي تواند اکثر مهاجمان را در کمتر از يک ساعت از پا درآورد.
ماهي دست دار سرخ از ديگر گونه هاي شناخته شده و در معرض انقراض در استراليا است.
به دليل کم بودن تعداد اين جانداران ماهي هاي دست دار سرخ چندان شهرتي ندارند.
ماهي Ziebell نيز که به تازگي به عنوان گونه اي مجزا اعلام شده است معمولا با پوستي زرد رنگ ديده مي شود اما اين ماهي ها به رنگ بنفش نيز وجود دارند. اين ماهي نيز در ليست جانداران در حال انقراض استراليا قرار گرفته است.
امروزه تمامي اين نوع از ماهي ها را مي توان در اطراف جنوب شرق استراليا يافت اما در حدود 50 ميليون سال پيش اين جانداران در سرتاسر جهان زندگي مي کرده اند. براي مثال فسيل هاي اين جانداران را در مناطق مديترانه نيز يافته اند.

مهر


نوشته شده در   پنجشنبه 6 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode