ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 13 مرداد 1393     |     کد : 76131

تبیین غیرت دینی و تاریخی مردم تبریز از اهداف همایش نهضت مشروطیت

معاون شهرداری تبریز گفت: تبیین غیرت دینی و تاریخی مردم تبریز از اهداف همایش نهضت مشروطیت است.

معاون شهرداری تبریز گفت: تبیین غیرت دینی و تاریخی مردم تبریز از اهداف همایش نهضت مشروطیت است.


به گزارش خبرگزاری فارس در تبریز، احمد حمیدی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری نخستین همایش بین‌المللی «نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی» در 9 صبح سه‌شنبه 14 مرداد ماه در تالار وحدت دانشگاه تبریز خبر داد.

وی تصریح کرد: این همایش در سه محور نهضت مشروطیت و نقش مردم و روحانیت در آن، قیام 29 بهمن مردم تبریز که منجر به شکسته شدن ستون فقرات رژیم ستم‌شاهی و تسریع انقلاب کشور شد و در نهایت پیشروی مردم تبریز در حوادث انقلاب اسلامی و نقش آنها در صحنه‌های جنگ تحمیلی برگزار خواهد شد.

معاون شهرداری تبریز اظهار کرد: تبریز شهری با سابقه مدنیت 4 هزار ساله است که در طول تاریخ مردمانش دیندار بوده‌ و پس از ورود اسلام و مذهب تشیع به این خطه که شاخصه اصلی آن الهام گرفتن از قیام سیدالشهدا و محور اصلی آن توجه به امر به معروف و نهی از منکر است، این مکتب حقه را پذیرفتند.

وی افزود: هر سه محور همایش بر پایه توجه بر اصل امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود چرا که در تمام سه نهضت مذکور این معنی تداعی دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز یادآور شد: در طول 35 سال بعد از انقلاب نیز ملت نشان داده‌اند به اصل امر به معروف و نهی از منکر پایبند هستند و در تلاشیم با برگزاری چنین همایش‌هایی غیرت دینی و تاریخی مردم تبریز را به نسل جوان ارائه کنیم.

حمیدی خاطر نشان کرد: آقایان دکتر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و دکتر صلاحی رئیس اتحادیه دانشمندان جهان اسلام میهمانان ویژه همایش خواهند بود که به ایراد سخن خواهند پرداخت.


نوشته شده در   دوشنبه 13 مرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode