ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 25 ارديبهشت 1389     |     کد : 7588

اطلس تاریخ اسلام

حجت الاسلام ابوالفضل بنایی، رییس مؤسسه اطلس تاریخ شیعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: جلد نخست اطلس تاریخ اسلام امروز 23 اردیبهشت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه بین المللی کتاب رونمایی خواهد شد...

  رییس مؤسسه اطلس تاریخ شیعه از رونمایی جلد نخست «اطلس تاریخ اسلام» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.
حجت الاسلام ابوالفضل بنایی، رییس مؤسسه اطلس تاریخ شیعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: جلد نخست اطلس تاریخ اسلام امروز 23 اردیبهشت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه بین المللی کتاب رونمایی خواهد شد.
وی ادامه داد: این اطلس اولین تاریخ اسلام است که به همت گروهی سیزده نفره در کشور پژوهش و تألیف شده است.
حجت‌الاسلام بنایی با اشاره به آغاز فعالیت مؤسسه اطلس تاریخ شیعه از سال 82 ابراز داشت: یکی از پروژه های مهم مؤسسه، تدوین اطلس تاریخ اسلام است که فعالیت آن از سال 82 آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: هدف نهایی این پروژه بازگویی تاریخ اسلام بر محور زندگانی چهارده معصوم(ع) است که به نوبه خود فعالیتی منحصر به فرد محسوب می‌شود.
رئیس مؤسسه اطلس تاریخ شیعه افزود: جلد نخست این اطلس با موضوع تاریخ تمدن‌های ایران، مصر، هند، چین، روم، حبشه و جغرافیای طبیعی و انسانی شبه جزیره عربستان، در 555 صفحه و در قطع رحلی، به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده است.
وی یادآور شد: پروژه 10 جلدی اطلس تاریخ اسلام از میلاد پیامبر خدا(ص) تا اول غیبت صغرای امام عصر(ع) تحت اشراف آیت الله عزیز خوشوقت قرار دارد و نظارت فنی جغرافیایی آن را دکتر عیسی گلوردی رئیس سابق سازمان جغرافیای نیروهای مسلح عهده دار می باشد.
حجت‌الاسلام بنایی افزود: جلدهای دوم و سوم این اطلس در مرحله چاپ قرار دارد که بزودی به چاپ خواهد رسید.
وی افزود: جلد نخست اطلس تاریخ اسلام به زبان عربی نیز ترجمه شده و مراحل پایانی برای چاپ را طی می‌کند.
رئیس مؤسسه اطلس تاریخ شیعه خاطر نشان کرد: ترجمه این اثر به زبان‌های فرانسه، انگلیسی و اردو نیز در دستور کار مؤسسه قرار دارد.


نوشته شده در   شنبه 25 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode