ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 31 تير 1393     |     کد : 75656

«اندیشه ماندگار»

مردم جهان برای اولین بار امام خمینی(ره) را در سال 1357 مصادف با اواخر 1978 میلادی شناختند. در آن زمان امام خمینی به علت اعتراضش به رژیم شاهنشاهی به فرانسه تبعید شده بود و جهان صدای اعتراضش را از نوفل لوشاتو یکی از محله‌های حومه پایتخت فرانسه شنید.

گردآوری: بنامین شیرخانی ناشر: موسسه چاپ و نشر عروج

مردم جهان برای اولین بار امام خمینی(ره) را در سال 1357 مصادف با اواخر 1978 میلادی شناختند. در آن زمان امام خمینی به علت اعتراضش به رژیم شاهنشاهی به فرانسه تبعید شده بود و جهان صدای اعتراضش را از نوفل لوشاتو یکی از محله‌های حومه پایتخت فرانسه شنید.

به تازگی کتاب جدیدی درباره اندیشه و سخنان امام خمینی(ره) چاپ و راهی بازار نشر شده است. کتاب «اندیشه ماندگار» شامل مطالب برنامه‌های پخش‌شده مستند «روح‌الله» با گردآوری بنیامین شیرخانی مقدمه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به همت موسسه چاپ و نشر عروج منتشر و راهی بازار نشر شد.

امام خمینی(ره) شخصیت کم‌نظیری در تاریخ معاصر است که با رهبری یک انقلاب، در تاریخ ایران و جهان، جاودانه شده است. چندی پیش مستندی با نام «روح‌الله» به همت شبکه تلویزیونی المنار متعلق به حزب‌الله لبنان، تولید و پخش شد که مخاطبان مختلفی داشت. بعد از ساخت و پخش این اثر مستند، کتاب «اندیشه ماندگار» در جهت تکمیل راهی که سازندگان این مستند در آن قدم گذاشته بودند، به چاپ رسیده است.

ابتدای کتاب «اندیشه ماندگار» مقدمه‌ای از آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی و پس از آن مقدمه‌ای از معاونت پژوهشی حوزه علمیه فیضیه مازندران درج شده است. کتاب 10 فصل دارد که پس از مقدمه‌ها و پیشگفتار آن قرار دارند و به ترتیب بازه‌های زمانی سال‌های مختلف را به این ترتیب شامل می‌شوند:

فصل اول: 1324 - 1267 ه.ش، فصل دوم: 1332 - 1324 ه.ش، فصل سوم: 1342 - 1332 ه.ش، فصل چهارم: 1357 - 1342 ه.ش، فصل پنجم: 1357 ه.ش، فصل ششم: 1358 - 1357 ه.ش، فصل هفتم: 1361 - 1358 ه.ش، فصل هشتم: 1368 - 1359 ه.ش، فصل نهم: ویژگی‌های منحصر به فرد و فصل دهم: غروب خورشید بی‌غروب.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

درست نقطه مقابل این حرکتی که شاه برای گسترش رعب و وحشت و ترس در جامعه و حوزه داشت، امام در حوزه درست برعکس تصمیم گرفتند و خیلی علنی‌تر مقوله جنایت امریکا و رابطه رژیم امریکا و اسرائیل با شاه در ایران را افشا کرد، به صورت علنی در صحبت‌ها و سخنرانی‌‌شان که تصمیم به آن سخنرانی تاریخی روز عصر عاشورا گرفتند.

سخنرانی حضرت امام خمینی(ره) در عصر عاشورا:

خدا کند که مرادت از اینکه «مرتجعین سیاه مثل حیوان نجس هستند و ملت باید از آنها احتراز کند»، مرادت علما نباشند و الاّ تکلیف ما مشکل می‌شود و تکلیف تو مشکل می‌شود. نمی‌توانی زندگی کنی؛ ملت نمی‌گذارند زندگی کنی. نکن این کار را؛ نصیحت مرا بشنو. آقا! 45 سالت است شما؛ 43 سال داری، بس کن، نشنو حرف این و آن را؛‌ یکقدری تفکر کن، یکقدری تامل کن! یکقدری عواقب امور را ملاحظه بکن! یکقدری عبرت ببر! عبرت از پدرت ببر. آقا! نکن این طور! بشنو از من؛ بشنو از روحانیین؛ بشنو از علمای مذهب؛ اینها صلاح ملت را می‌خواهند؛ اینها صلاح مملکت را می‌خواهند. ما مرتجع هستیم؟ احکام اسلام ارتجاع است؟...

این کتاب 315 صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت 15 هزار تومان منتشر شده است.


نوشته شده در   سه شنبه 31 تير 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode