ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 27 تير 1393     |     کد : 75423

رهبری از وضع فرهنگی کشور ناراحت و دغدغه دارند

امام جمعه تبریز گفت: رهبری از وضع فرهنگی کشور ناراحت و دغدغه دارند...

امام جمعه تبریز گفت: رهبری از وضع فرهنگی کشور ناراحت و دغدغه دارند


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت در دیدار هیئت دولت که برای چندمین بار به مسائل فرهنگی پرداختند، اظهار کرد: رهبری از وضع فرهنگی کشور ناراحت و دغدغه دارند.

وی به موضوع فرهنگ و دغدغه‌های فرهنگی اشاره کرد و با تأکید بر اینکه خطاها و اشتباهات فرهنگی به راحتی قابل جبران نیست، گفت: ضروری است در عرصه فرهنگی سیاست‌های نظام به درستی درک و اعمال شود. استقلال سیاسی، نظامی و اقتصادی مادامی که توام با استقلال فرهنگی نباشد قابل ثبات و دوام نیست

مجتهدشبستری تأکید کرد: هرگونه تغییر مسیر فرهنگ از چارچوب نظام اسلامی، موجب برهم خوردن انتظام فکری و هویت واقعی جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه رهبری از همه بهتر به تاریخ، گذشته و حال اشرف کامل دارند و در گذشته نیز داستان آندولس اسپانیا را یادآور شده‌اند، گفت: اندلس از جمله سرزمین‌هایی است که تمدن اسلامی در آن شکوه خود را به اوج رساند. اما همین شهر در پی گسترش مفاسد اخلاقی، به راحتی از دست مسلمانان خارج شد.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: استقلال سیاسی، نظامی و اقتصادی مادامی که توام با استقلال فرهنگی نباشد قابل ثبات و دوام نیست و پایه اقتصاد فرهنگی است.

آمریکا با اسلامیت ایران مشکل دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه الحمدلله ما فرهنگ غنی اسلام را داریم اما چرا یک عده توجه نداشته و نمی‌خواهند به ارزش‌های اسلامی توجه کنند، اظهار کرد: آمریکا و دشمنان جمهوری اسلامی ایران تنها با اسلامیت ایران مشکل دارند دشمنان می‌خواهند بی‌حجابی و مراکز فساد در ایران آزاد شود و اسلام آمریکایی در ایران حاکم شود.

وی با تاکید بر حفظ حجاب در جامعه به عنوان نماد جامعه اسلامی، گفت: بی‌حجابی و بدحجابی باید ریشه کن شود تا نماد دینی خود را نشان دهد.

آمریکا با هیهات من ذله گفتن ملت ایران مشکل دارند

خطیب جمعه تبریز تاکید کرد: آمریکا و دشمنان اسلام با هیهات من ذله گفتن ملت ایران مشکل دارند.

وی از متولیان فرهنگی کشور خواست فرمایشات رهبری را جدی گرفته و به رهنمودهای ایشان عمل کنند تا کشور وضع فرهنگی بدحجابی و تشکیل برخی مراکز فساد بیرون بیاید.

وجود ماهواره در خانه‌های متدین یک خلاف شرع مسلم است

مجتهدشبستری در ادامه به بحث ماهواره که برای چندین بار در سال‌جاری در خطبه‌های نماز جمعه به آن اشاره می‌کند، گفت: وجود ماهواره در خانه‌های متدین یک خلاف شرع مسلم است من نمی‌گویم خود ماهواره حرام است اما با توجه به اینکه کنترل آن در خانواده سخت بوده و برنامه‌های مبتذل ویرانگر بر روی خانواده‌ها تاثیرگذار است استفاده از آن در محیط مقدس خانواده جایز نیست.

ماهواره لانه فساد است

وی گفت: ماهواره لانه فساد است و درس فساد اخلاق و بدآموزی را می‌دهد باید در ماه مبارک رمضان همت کرده و این لانه فساد را از خانه‌ها بیرون کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه استکبارگران می‌خواهند این کشور را به وضع اندلس دچار کنند، تاکید کرد: ماهواره‌ها در منازل منبع فساد شده است، این وسیله، وسیله ترویج فحشا و منکرات است و جامعه را تهدید می‌کند.

مجتهدشبستری گفت: بدحجابی و فحشا و منکرات و استفاده از ماهواره آتشی است که به جان جامعه ما افتاده است و مردم همت کرده و در این شب‌‌های قدر بیدار شده و این لانه فساد را از خانه بیرون کنند.


نوشته شده در   جمعه 27 تير 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode