ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 مرداد 1403
دوشنبه 1 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 خرداد 1387     |     کد : 754

لازمه خط امام، ایستادگی قاطع در مقابل مستکبران است

آیت الله خامنه ای وصیتنامه امام (ره) را از قویترین و بهترین مواریث معنوی دانستند و تاکید کردند : این وصیتنامه در واقع دستورالعملی ملی برای پیشرفت و توسعه و سرافرازی ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ملت قدرشناس ایران امروز مراسم نوزدهمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) را به عرصه تجلی وفاداری ملی به آرمان های امام وانقلاب تبدیل کرد.

آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشور مردم در حرم مطهر امام خمینی تاکید کردند: انقلاب اسلامی به فرموده امام راحل عظیم الشأن متعلق به همه قشرها ونسلهای حال و آینده ایران است و این ملت بزرگ این امانت سنگین الهی را در پرتو عمل به وصیتنامه راهگشای امام خمینی (ره) حفظ " شعارها، جهت گیریها، ارزشها و مبانی " انقلاب و در سایه پیشرفت و نوآوری و تعالی حفاظت خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به گذشت نوزده سال از ارتحال امام (ره) و عشق و ارادت مستمر ملت ایران به امام خمینی (ره) به ویژه جوانانی که دوران آن امام بزرگوار را درک نکرده اند، افزودند : این عشق و ارادت مخصوص ملت ایران نیست بلکه مردم مناطق مختلف جهان به ویژه کشورهای اسلامی دارای همین احساس و ارادتند و این حقیقت، ناشی از دو عامل اساسی یعنی عظمت امام خمینی (ره) و عظمت انقلاب اسلامی است.

آیت الله خامنه ای با اشاره به تاثیر بی نظیر شخصیت استثنایی امام خمینی (ره) در پیروزی و استمرار انقلاب افزودند: انقلاب اسلامی ایران همانند اسلام دارای ابعاد گونگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، معنوی و دیگر ابعاد است و با نیازهای بشر متوازن و همراه است و این راز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران و گسترش روز افزون آن در منطقه وجهان است.

رهبر انقلاب اسلامی وصیتنامه امام خمینی (ره) را از قویترین و بهترین مواریث معنوی آن امام و راهنمای ملت در همه مسائل و رویدادها دانستند و تاکید کردند : قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان، مسئولان قوای سه گانه و مسئولان همه دستگاهها این وصیت نامه را بازخوانی و در بخشها ونکات فراوان آن تامل و تدبر کنند چرا که این وصیتنامه در واقع دستورالعملی ملی برای پیشرفت و توسعه و سرافرازی ایران است.

ایشان تعلق انقلاب به ملت را از جمله نکات بارز وصیتنامه امام دانستند و افزودند: هیچ فرد و جریان و طبقه ای جز ملت مالک و صاحب انقلاب نیست و مردم نیز این دارایی عظیم و این امانت الهی را با حفظ هویت و جهتگیری های انقلاب حفظ خواهد کرد.

آیت الله خامنه ای با اشاره به برخی تلاشها برای تغییر شعارهای انقلاب افزودند : برخی با انگیزه های متفاوت و به بهانه عوض شدن اوضاع جهان درصددند ابعاد دینی،عدالتخواهانه، ضد سلطه و یا ضد استبدادی انقلاب را حذف کنند اما ملت به عنوان صاحب انقلاب اجازه این کار را نخواهد داد.

رهبر انقلاب اسلامی جوانان امروز کشور را نیز همچون جوانان صدر انقلاب و دفاع مقدس صاحبان پرشور کشور و انقلاب خواندند و افزودند: نسل جوان امروز نیز با شور و شعور فوق العاده خود و با تلاش علمی، اجتماعی و سیاسی، بقا و نشاط انقلاب را تضمین می کند چرا که همه قشرها و نسلهای پی در پی این سرزمین با انقلاب بزرگ اسلامی نسبت واحدی دارند و در حفظ واستمرار آن سهیم و شریکند.

ایشان ثبات قدم را از عوامل ضروری استمرار انقلاب دانستند و خاطرنشان کردند : تزلزل در حرکت و سستی در حفظ ارتباط با انقلاب نوعی بی وفایی است که ممکن است برخی به آن مبتلا شوند و به همین علت امام بزرگوار به جوانان توصیه می کنند با چشم واقع بین به "اصل انقلاب" نگاه کنند نه به مواضع اشخاص و جریانها.

آیت الله خامنه ای پیش بینی صحیح امام خمینی مبنی بر گسترش انقلاب را از دیگر نکات مهم وصیتنامه ایشان خواندند و تاکید کردند: گسترش انقلاب به معنای ایجاد فتنه در کشورها، لشکرکشی و گسترش تروریسم نیست بلکه از راه الگوسازی جمهوری اسلامی ترویج معارف اسلامی وایستادگی در راه آرمانهای انقلاب به ویژه دفاع از مظلومان صورت می گیرد که امروز به فضل الهی این هدف امام محقق شده است.

ایشان شعارهای ضد استکباری و دفاع مسلمانان از مظلومان جهان به ویژه ملت فلسطین و مقابله امت اسلامی با شبکه اختاپوسی صهیونیزم را از جمله نشانه های گسترش آرمانهای امام وانقلاب دانستند و خاطرنشان کردند : امروز حتی شعار انرژی هسته ای ملت ایران در کشورهای اسلامی و عربی به خواستی عمومی تبدیل شده و این واقعیت نشان می دهد که ملتهای مسلمان به ایده ها و اهداف ملت ایران به چشم عزت و احترام می نگرند.

آیت الله خامنه ای با اشاره به اعتراف دوست و دشمن به فراگیر شدن آرمان دفاع از ملت فلسطین افزودند : امروز ملتهای مسلمان نیز مانند ملت بزرگ ایران، اسرائیل را رژیمی جعلی و تحمیلی می دانند اما متاسفانه دولتها با این خواست ملتها همراهی ندارند.

ایشان در همین زمینه خاطرنشان کردند : اسرائیل قدرت و توانایی ایستادگی روی پای خود را ندارد اما حمایت وقیحانه و بی قید و شرط امریکا از این رژیم و حمایت نکردن دولتهای عربی و اسلامی از ملت فلسطین مانع ایجاد تغییرات در منطقه شده است.

آیت الله خامنه ای تاثیر اساسی انقلاب اسلامی در " پیشرفت و خلاقیت و نوآوری" ملت ایران را سومین نکته مورد تاکید وصیتنامه امام خمینی (ره) دانستند و افزودند : دشمنان اسلام و ایران در طول دهها سال دینداری را مانع پیشرفت و غربزدگی را عامل رشد و توسعه تبلیغ می کردند اما امام بزرگوار و مقتدر تاکید می کرد و در عمل نیز نشان داد که روح انقلابی روح پیشرفت و ابتکار و نوآوری است و ملت ایران امروز این حقیقت روشن را در میدانهای مختلف از جمله عرصه های علم و سیاست به اثبات رسانده و جوانان ملت با همین اعتقاد همچنان به پیش خواهند رفت.

ایشان اتکاء ملت ایران به تواناییهای درونی و حرکت در مسیر " خلاقیت، قطع وابستگی و کسب استقلال" را از علل دشمنی سلطه گران جهان با جمهوری اسلامی ایران دانستند و خاطرنشان کردند: علت مخالفت استکبار با بهره مندی ملت ایران از انرژی هسته ای نیز این است که جوانان ایرانی با اتکا به دانش، نوآوری و نیروی درونی خود و بدون وابستگی به قدرتهای زورگو توانسته اند به دانش هسته ای دست یابند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند : البته اگر بهره مندی از انرژی هسته ای موجب وابستگی یک ملت به قدرتهای زورگو شود آنها هیچ مخالفتی نخواهند کرد همانگونه که امروز همین قدرتها با برخی کشورها که از لحاظ پیشرفت علمی و توانایی از ملت ایران بسیار عقب هستند قرارداد ساخت نیروگاه هسته ای منعقد می کنند.

آیت الله خامنه ای با اشاره به تهمت زنی مکرر آمریکا و برخی کشورها به ملت ایران در خصوص تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای تاکید کردند : ملت ایران همانگونه که بارها اعلام کرده به دنبال سلاح هسته ای نیست و آمریکاییها نیز این مسئله را می دانند ولی چون نمی توانند صریحا حقوق بدیهی ملت ایران را انکار کنند برای توجیه افکار عمومی دنیا اتهام زنی می کنند.

ایشان بار دیگر تاکید کردند : ملت و مسئولان ایران هم از لحاظ مبنای فکری و اسلامی و هم از لحاظ تدبیر و عقلانیت با تسلیحات هسته ای مخالفند اما استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را دنبال خواهند کرد و به کوری چشم دشمنان به این هدف خواهند رسید.

آیت الله خامنه ای یکی دیگر از نکات مهم وصیتنامه امام خمینی (ره) را توجه ایشان به عملیات روانی استکبار برای ناامید کردن ملتها دانستند و افزودند : هنگامی که زورگویان جهانی در میدان عمل از مقابله با یک ملت عاجز می مانند به جنگ روانی متوسل می شوند و به همین علت است که دشمن در طول سی سال گذشته از شیوه های مختلف عملیات روانی بر ضد ملت ایران استفاده کرده که البته ناکام مانده است.

ایشان با اشاره به تلاش دشمن برای ناامید کردن جوانان وانکار پیشرفتهای عظیم ملت ایران تاکید کردند دشمن می خواهد به جوان ایرانی القاء کند که بدون وابستگی به قدرتها به جایی نخواهد رسید واز این طریق انگیزه حرکت و پیشرفت را از ملت و جوانان ایران بگیرد اما موفق نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان دانشگاهی و حوزوی و جوانان فعال در عرصه های صنعت، علم، هنر و کشاورزی تاکید کردند: جوانان عزیز شما که نیمه راه را با همه مشکلات وموانع پشت سر گذاشته اید باید نیمه اصلی و باقیمانده راه را نیز با عزم راسخ طی کنید و بدون تردید همانگونه که قبلا هم ثابت کرده اید از این توانایی برخوردارید.

ایشان با یادآوری توصیه امام خمینی (ره) در وصیتنامه خود در خصوص توطئه های سازمان یافته برای دور کردن جوانان از ایمان و انگیزه دینی وگرفتن روحیه نشاط و کار و تلاش افزودند : دشمن سعی می کند با اقدامات سازمان یافته و در توطئه ای بسیار خطرناک جوانان را به مواد مخدر، سرگرمیهای جنسی و مسائل شهوانی مشغول کند و ملت ایران را از حرکت در مسیر پیشرفت باز دارد که لازم است آحاد ملت به ویژه جوانان در مقابل این توطئه هوشیار باشند و مسئولان نیز تلاش جدی و قاطعانه ای را برای مقابله با این توطئه های سازمان یافته انجام دهند.

رهبر انقلاب اسلامی ایستادگی در مقابل زورگویان و قدرتهای سلطه گر را از نکات اساسی وصیتنامه امام خمینی (ره) بر شمردند و افزودند : تسلیم در برابر زورگویان موجب گستاخی بیشتر آنان می شود و اگر ملتی می خواهد از شر زورگویی زورگویان و آمریکا نجات پیدا کند باید با تمام قدرت در مقابل آنان بایستد.

ایشان رفتار و سخنان نامتعادل و خارج از چارچوب عقل و تدبیر زمامداران آمریکا را به رفتار و گفتار افراد روانی تشبیه کردند و افزودند: رئیس جمهور آمریکا و گروه همراه وی برخی مواقع تهدید می کنند، گاهی دستور ترور می دهند، گاه تهمت می زنند، گاهی از سر ناچاری و استیصال درخواست کمک می کنند و گاه ثبات و امنیت یک ملت را هدف قرار می دهند که بخش مهمی از این رفتارها و سخنان نامتعال در واقع نتیجه ناکامیهای گروه حاکم بر آمریکا در مناطق مختلف جهان از جمله افغانستان و عراق است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به تاکید مجموعه های گوناگون سیاسی کشور به پیروی از خط و راه امام خاطرنشان کردند : تاکید مجموعه های سیاسی کشور بر خط امام پدیده مبارکی است اما یکی از برجسته ترین نقاط خط امام لزوم ایستادگی قاطع در مقابل طمع ورزان و مستکبران است. بنابراین، همه مجموعه های سیاسی، نخبگان کشور و آحاد ملت که به افکار و اندیشه امام خمینی (ره) وفادار هستند باید ایستادگی در مقابل زورگویان جهان را حفظ و تقویت کنند.

آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه امام (ره) هیچگاه به دلیل ملاحظه زورگویان، از دفاع از مظلومان دست نکشید، افزودند : دفاع صریح از حقوق ملتهای مظلوم به ویژه مردم فلسطین در سرلوحه و خط امام خمینی(ره) قرار دارد که خوشبختانه ملت ایران و مسئولان در طول سی سال گذشته این روش را دنبال کرده اند و در هر میدانی که با استکبار جهانی مواجه شده اند پیروز میدان بوده اند.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه دشمن با وجود ناکامیها همچنان به عملیات روانی وسیاسی خود از جمله تهمت زنی ادامه می دهد خاطرنشان کردند : امروز آمریکاییها و صهیونیستها که سیاه ترین پرونده را در خصوص نقض حقوق بشر دارند به جمهوری اسلامی ایران تهمت نقض حقوق بشر می زنند، در حالی که این تهمتها دیگر خریداری ندارند وهیچکس در دنیا آنها را باور نخواهد کرد.

آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) یادآور عزت و بیداری ملت ایران و امید بخش امت اسلامی وملتهای مستضعف است تاکید کردند: عزت و امنیت پایدار، رشد و توسعه واعتلای معنوی و اخلاقی ملت ایران در گرو عمل مسئولان و مردم به توصیه های و وصیتنامه امام خمینی (ره) است واین واقعیت نباید هیچگاه فراموش شود.

 

 


نوشته شده در   چهارشنبه 15 خرداد 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode