ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 تير 1393     |     کد : 75047

امام جمعه تبریز از وضعیت حجاب و پوشش بانوان درکشور انتقاد کرد

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز وضعیت حجاب و پوشش بانوان درکشور را نامناسب ارزیابی و ضمن انتقاد شدید از آن بر اصلاح وضع موجود تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز وضعیت حجاب و پوشش بانوان درکشور را نامناسب ارزیابی و ضمن انتقاد شدید از آن بر اصلاح وضع موجود تاکید کرد.


به گزارش خبرنگارایرنا، آیت الله ˈ محسن مجتهد شبستریˈ درخطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه مساله حجاب در دین مبین اسلام از ضروریات دینی است، اظهار کرد: حجاب بانوان حکم معمولی دراسلام نیست بلکه از ملزومات اسلام بوده و همگان باید به آن مقید باشند.

وی تصریح کرد: نتیجه این موضوع آن است که اگر کسی ضرورت دین را انکار کند مرتد بوده و حکم آن مشخص است.

آیت الله مجتهدشبستری افزود: درقرآن مجید تعداد هفت آیه در ضرورت حجاب وجود داشته و علاوه برآن صدها روابت نیز راجع به مساله پوشش زنان در جامعه اسلامی وجود دارد که لازم است در جامعه اسلامی به این موارد که جزو آموزه های دینی مهم اسلام است توجه خاصی بشود.

وی با بیان اینکه توجه خانواده ها به مساله حجاب فرزندان خود می تواند آثار مثبت و نتیجه بخشی در سطح جامعه داشته باشد، گفت: بی توجهی به مساله حجاب از سوی بانوان می تواند آثار مخرب و جبران ناپذیر روحی و روانی و فرهنگی درکشور داشته باشد.

آیت الله مجتهدشبستری، رواج بدحجابی را دهن کجی برخی ناآگاهان به آرمان ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: چنین رفتارهایی در حقیقت پایمال شدن خون شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس می باشد.

وی ، از نیروی انتظامی درخواست کرد تا در زمینه مقابله با بی حجابی در کشور و استان وارد عمل شده تا اجازه ندهد این پدیده زشت اجتماعی بیش از این گسترش یابد.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام، یادآور شد: مسئولان نباید در محاسبات خود در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دچار لغزش و اشتباه شوند.

آیت الله مجتهدشبستری گفت: ما نمازگزاران تبریزی ضمن اعلام حمایت از رهنمودها و توصیه های اکید رهبر انقلاب به مسئولان نظام، اعلام می کنیم که این نصایح نه در شعار و زبان بلکه در مرحله عمل توسط دولتمردان اجرایی شود .

وی، بیانات اخیر مقام معظم رهبری را به یاد ماندنی و بسیار مهم در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور قلمداد کرد.

امام جمعه تبریز به وضعیت نوار غزه و موج حملات جدید ارتش رژیم صهیونیستی به این مناطق اشاره کرد و گفت: این رژیم جعلی با اعمال جنایتکارانه خود بار دیگر بر وحشیگری خود در نزد افکار عمومی جهانیان تاکید کرد.

آیت الله مجتهدشبستری ، احتمال انتفاضه سوم مردم فلسطین درآستانه روز جهانی قدس را دور از ذهن ندانست.


نوشته شده در   جمعه 20 تير 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode