ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 8 ارديبهشت 1389     |     کد : 7362

ريع رشيدي تبريز و رصدخانه مراغه از اهميت ملي برخوردارند‌

رئيس پژوهشكده باستان‌شناسي كشور در بازديد از مجموعه‌هاي تاريخي ربع رشيدي تبريز و رصدخانه مراغه، بر اهميت ملي اين مجموعه‌ها تاكيد كرد...

 رئيس پژوهشكده باستان‌شناسي كشور در بازديد از مجموعه‌هاي تاريخي ربع رشيدي تبريز و رصدخانه مراغه، بر اهميت ملي اين مجموعه‌ها تاكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، آرش لشكري در اين بازديد ضمن اشاره به اهميت اين دو مجموعه گفت: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور خود را ملزم به روشن كردن زواياي پنهان و خاموش اين دو مجموعه مهم كشور مي‌داند.
رئيس پژوهشكده باستان شناسي كشور افزود: تملك اراضي واقع در حريم و بافت اصلي ربع رشيدي و رصدخانه مراغه، مشكل اصلي اين دو مجموعه است و رفع آنها نيازمند همت جمعي مديران استاني و حمايت دستگاه‌هاي بودجه‌گذار كشور است.
وي، در مورد تلاش سازمان براي تملك زمين‌هاي اين دو مجموعه گفت: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري همه ساله اعتباري را براي توسعه تملك اين آثار اختصاص مي‌دهد اما اين روند از سرعت و شدت لازم برخوردار نيست.
لشكري اظهار داشت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي، سامان‌بخشي اين دو مجموعه را با توجه به اهميت ملي آنها خواستار شده است.
وي تصريح كرد: تا مشخص شدن وضعيت تملك اراضي اين دو مجموعه، انجام گمانه‌زني‌ها و فصل‌هاي عملياتي جديد، ضرورتي ندارد و پس از مشخص شدن وضعيت آنها، بايد با برنامه‌ريزي كارشناسانه و دقيق نسبت به ساماندهي آنها اقدام كرد.
در اين ديدار تراب محمدي، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با اشاره به اهميت و اثربخشي مجموعه فرهنگي و تاريخي ربع رشيدي همچنين رصدخانه مراغه در فرهنگ و علم كشور و جهان از تلاش روزافزون براي شناخت ابعاد جديد اين مجموعه‌ها سخن گفت.
محمدي افزود: مجموعه ربع رشيدي به عنوان يك مجموعه متنوع علمي و فرهنگي و تاريخي مي‌تواند كليد بسياري از سئوالات امروز ما باشد و رصدخانه مراغه به عنوان بنايي بي‌نظير در جهان كه الهام‌بخش بسياري از تحقيقات و دستاوردهاي علمي پس از خود بوده، نيازمند شناخت بيشتر و دقيق‌تر است و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با برگزاري همايش‌ها و استفاده از نظر اساتيد برجسته در راستاي معرفي اين مجموعه‌ها اقدام مي‌كند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: حل مشكلات ربع رشيدي و رصدخانه مراغه به همتي فراسازماني نياز دارد و اميدواريم با توجه به اهميت اين مجموعه‌ها و تقاضاي مردم منطقه و استان، سازمان‌ها و نهادهاي مسئول همكاري مقتضي را در اين زمينه داشته باشند.


نوشته شده در   چهارشنبه 8 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode