ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 23 خرداد 1393     |     کد : 73618

امام جمعه تبریز: اگر رهبر معظم اجازه دهند عتبات مقدس عراق را از وجود داعشی ها پاک می کنیم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: اگر رهبر معظم انقلاب اجازه دهند عتبات مقدس عراق را از وجود گروهک های تکفیری و تروریستی داعش پاک می کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: اگر رهبر معظم انقلاب اجازه دهند عتبات مقدس عراق را از وجود گروهک های تکفیری و تروریستی داعش پاک می کنیم.


آیت الله محسن مجتهدشبستری درخطبه های نمازجمعه تبریز افزود: این گروهک های تکفیری که مورد حمایت خارجی نیز هستند خطری برای منطقه، عتبات مقدس، حرم ائمه بزرگوار و اصحاب معصومین (ع) هستند.

وی گفت: اگر دولت عراق در مبارزه با این گروهک ها به طور جدی وارد میدان نشود در آینده آتش این فتنه شعله ورتر خواهد شد و دولت عراق باید با حمایت ملت و ارتش این کشور با این گروهک ها مبارزه کند.

وی افزود: دولت و ملت عراق باید با پیروی از مرجعیت شیعه در این کشور و با اتحاد و انسجام به مقابله با داعشی ها بپردازد و از گسترده تر شدن دامنه حرکات این گروهک جلوگیری کنند.

آیت الله مجتهدشبستری گفت: داعش که در ابتدا اشغال سوریه به عنوان خط مقدم مبارزه با اسراییل را در سرداشت با شکست در این کشور، امروز وارد عراق شده و جای تعجب و سووال است که چرا ارتش عراق در مقابله با این گروهک به طور جدی وارد عمل نشده است؟

وی خاطرنشان کرد: جای هیچ تردیدی نیست که این گروهک هم از نظر مالی و هم از نظر تجهیزات نظامی از خارج تجهیز می شود و این هشداری برای تمام گروه های سیاسی در عراق است که با جدی شمردن خطر با هم متحد شوند و عراق را از وجود این گروهک های تکفیری پاک کنند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به مناسبت های هفته با تبریک میلاد قائم آل محمد (عج) و بیان ویژگی های منتظر واقعی، اظهارکرد: اولین فلسفه انتظار فرج، انتظار واقعی است و منتظر واقعی باید در بین انقلابیون و معتقد باشد که این انقلاب به انقلاب بزرگ حضرت مهدی (عج) تبدیل خواهد شد.

آیت الله مجتهدشبستری گفت: عمل به وظایف اجتماعی و حل نشدن در محیط های فاسد اجتماعی از دیگر فلسفه های انتظار فرج است، چرا که انتظار فرج، سازنده و تربیت کننده بوده و منتظر واقعی باید در زمان انتظار از ولی فقیه خود اطاعت و تبعیت کند.

وی همچنین به نزدیک شدن روز جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: ترویج کشاورزی یک مساله ضروری و حیاتی برای جامعه است و برای اینکه جامعه ای خودکفا شود باید در کشاورزی خودکفا شود.

وی اضافه کرد: برای کشوری انقلابی زیبنده نیست که در کشاورزی به خصوص گندم به خارج وابسته باشد و باید در مرحله ای قرار بگیریم که به صادرات این محصول بپردازیم.

آیت الله مجتهدشبستری همچنین به دهه آخر شعبان که به عنوان دهه بهداشت و نکوداشت مساجد نامگذاری شده اشاره کرد و گفت: تنها کعبه معظمه خانه خدا محسوب نمی شود، بلکه تمام مساجد بیت الله هستند و باید در نظافت و بهداشت و نکوداشت آنها کوشا باشیم.


نوشته شده در   جمعه 23 خرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode