ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 23 خرداد 1393     |     کد : 73616

اخلاق سیاسی انتظار حکومتهای جائر و ناشایست موجود را رد می کند

یک استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به اینکه اخلاق سیاسی انتظار حکومتهای جائر و ناشایست موجود را رد می کند، بیان کرد: این کار منتظران را دعوت می کند ...


یک استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به اینکه اخلاق سیاسی انتظار حکومتهای جائر و ناشایست موجود را رد می کند، بیان کرد: این کار منتظران را دعوت می کند که با تأسی از آرمان شهر موعود مهدوی، زندگی سیاسی عصر غیبت را به مثابه دوران گذار تنظیم و اداره نمایند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین دکتر غلامرضا بهروزی لک، استادیار دانشگاه باقرالعلوم(ع) در دهمین همایش دکترین مهدویت در مورد اخلاق سیاسی انتظار به ارائه سخن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه اخلاق سیاسی ازجمله عرصه های مهم اندیشه سیاسی اسلامی به شمار می رود که در حوزه معارف مهدوی و بحث انتظار نیز مطرح است، گفت: اخلاق سیاسی عبارت است از مجموعه احکام و گزاره های هنجاری معطوف به رفتار سیاسی، احکام اخلاق سیاسی در حوزه آحاد کنشگران سیاسی، گروه ها و جریانها و نیز رفتار حاکمان مطرح است.

بهروزی لک در ادامه سخنانش اظهار داشت: بر این اساس، اخلاق سیاسی انتظار مبتنی بر امید به آینده مطلوب در زندگی سیاسی و رفع هرگونه هنجاریها و آسیبهای قدرت سیاسی است.

وی تصریح کرد: همچنین اخلاق سیاسی انتظار به وضع موجود بسنده نکرده و در راستای تحقق آرمان مطلوب هرگونه انفعالی را رد نموده و به انتظاری پویا و وظیفه گرا در تحقق آرمان امام عصر(عج) دعوت می کند.

استادیار دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به اینکه اخلاق سیاسی انتظار حکومتهای جائر و ناشایست موجود را رد می کند، بیان کرد: این کار منتظران را دعوت می کند که با تأسی از آرمان شهر موعود مهدوی، زندگی سیاسی عصر غیبت را به مثابه دوران گذار تنظیم و اداره نمایند.

وی در ادامه سخنانش گفت: برخی از اصول بنیادین اخلاق سیاسی انتظار عبارتند از: نارضایتی و نابسندگی به وضع موجود، آرمان شهرگرایی و امید به آینده، ولایت پذیری: معرفت و محبت امام و اطاعت از وی، یادآوری احیای امر وی، اطاعت و سبقت به مقاصد، نیت و اوامر امام، تعهد و فعالیت خستگی ناپذیر، به کارگیری الگوی آرمانی در زندگی روزمره، نفی ظلم و مبارزه با ظالمان، اصلاح نابسامانی ها، اطاعت پذیری از نائب عام امام.



نوشته شده در   جمعه 23 خرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode