ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 11 خرداد 1387     |     کد : 735

امام جمعه تبريز: مردم عراق اجازه تصويب معاهده پيمان امنيتي با آمريكا را ندهند

 نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي گفت: تصويب معاهده امنيتي بين عراق و آمريكا براي كشورهاي منطقه خطرناك و مردم عراق نبايد اجازه تصويب چنين معاهده‌اي را بدهند.

 

ايت الله  مجتهد شبستري در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تبريز با اشاره به اينكه اين معاهده از سوي آيت‌الله سيستاني نيز رد شده است افزود: اگر چه احتمال مي‌رود با مخالفت اين مرجع عاليقدر، كاخ سفيد از پيگيري موضوع امتناع ورزد ولي در صورت پيگيري، ما از مردم، دولت و مجلس عراق مي‌خواهيم تا مخالفت خود را نسبت به تصويب اين معاهده اعلام دارند.
وي تأكيد كرد: مردم عراق با مخالفت خود اجازه ندهند تا لكه ننگي بر دامن كشور عراق بنشيند و زمينه شيطنت‌هاي آمريكا در منطقه ايجاد شود.
شبستري با اشاره به مفاد اين معاهده اظهار داشت: اگر چه بند اول اين معاهده به مثابه آب نبات دادن به كودك مي‌باشد ولي بندهاي ديگر آن براي عراق و كشورهاي همسايه خطرناك است.
امام جمعه تبريز در ادامه گفت: با توجه به آغاز به كار مجلس هشتم در روزهاي اخير، اميدواريم دولت و مجلس با همدلي و وحدت در مهار تورم سرسام‌آور موجود در كشور تلاش بيشتري مبذول دارند.
وي ادامه داد: اگرچه افزايش قيمت‌ها در سطح جهان مطرح است ولي ضعف مديريت نيز در عدم مهار تورم بي‌تأثير نيست.
شبستري تصريح كرد: چه معني دارد كه مواد شوينده در عرض چند روز به قيمت‌هاي دو برابر شايد هم بيشتر عرضه شود و برخي‌ها نيز با سو استفاده اقدام به احتكار و گرانفروشي كنند.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي اظهار داشت: مسئولان براي كاهش قيمت ارزاق اصلي مردم از برنج و نان گرفته تا ساير اقلام مصرفي با تشكيل ستاد‌هاي كارشناسي اقتصادي اقدامات عاجلي بيانديشند.
شبستري افزود: با توجه به فرارسيدن سالگرد رحلت امام راحل بايد بدانيم كه راه امام (ره) مشكل گشاي معضلات كنوني است.
وي افزود: امام راحل به واسطه حكمت والا توانستند در دنياي معاصر دگرگوني شگرفي به وجود آورند.
امام جمعه تبريز اظهار داشت: به گفته نويسندگان پس از انقلاب 1357، براي مردم ايران به رهبري امام خميني (ره)، عصر جديدي از زندگي بشري آغاز شد. آنها معتقدند نبايد انقلاب امام (ره) را مختص مردم ايران دانست بلكه اين انقلاب در جهان عصر جديدي به وجود آورده است.
امام جمعه تبريز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز افزود: اگر چه حكومت‌هايي كه به واسطه انقلاب به وجود آمده‌اند دوام زيادي نداشته‌اند ولي انقلاب اسلامي چون منطبق بر فطرت بشر است به اثبات روايات معتبر متعدد به انقلاب حضرت مهدي (عج) مي‌پيوندد.
وي مديريت جنگ هشت ساله توسط امام(ره) را يكي ديگر از نشانه‌هاي حكمت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران خواند و تصريح كرد: تشكيل بسيج سازندگي، كميته امداد‌، كميته انقلاب و غيره از جمله ساير نشانه‌هاي حكمت و دورانديشي اين بزرگ مرد تاريخ بود.
وي در ادامه با اشاره به برگزاري مراسم بزرگداشت سالگرد امام خميني (ره) تأكيد كرد: اميدواريم امسال اين مراسم پرشورتر از سال‌هاي گذشته برگزار شود.
مجتهد شبستري در پايان به برگزاري كنگره بزرگداشت آيت‌الله ميرزا جواد ملكي تبريزي طي روزهاي گذشته در تبريز اشاره كرد و گفت: حضور علما و فقهاي كشور در اين مراسم حال و هواي شهر و استانمان را تحت تأثير قرار داده بود.
وي در پايان اظهار داشت: اميدواريم با برگزاري اين چنين كنگره‌هايي زمينه شناخت و تمييز عرفان واقعي از عرفان كاذب براي جوانان فراهم شود.


نوشته شده در   شنبه 11 خرداد 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode