ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 6 ارديبهشت 1389     |     کد : 7314

دوشنبه 6 ارديبهشت 12 جمادي الاول 26 آوريل

شهادت حجة الاسلام والمسلمين مهدي شاه آبادي در سال 1363 هجري شمسي ...

شهادت حجة الاسلام والمسلمين مهدي شاه آبادي در سال 1363 هجري شمسي
حجة الاسلام والمسلمين مهدي شاه آبادي از علما و چهرهاي سر شناس انقلاب اسلامي ايران و حوزه علميه در سفري به جبهه هاي جنگ حق عليه باطل در 6 ارديبهشت سال 1363 هجري شمسي به شهادت رسيد. شهيد شاه آبادي در زمان حكومت ستمگر پهلوي بطور فعال در مبارزات اسلامي مردم شركت داشت، ماموران سائواك اورا چندين بار دستگير وزنداني كردند اما سرانجام با پيرزوي انفلاب از زندان آغاز شد و ازجمله نمايندگان منتخب مردم در دوره اول مجلس شوراي اسلامي بود .

چاپ نخستين روزنامه جهان در سال 1630 ميلادي
در 26 آوريل سال 1630 ميلادي نخستين روزنامه جهان در آلمان بنام «لوز» چاپ و منتشر شد. در حال حاضر تنها چند نسخه از اين روزنامه باقي است. كه در موزه ها ي بزرگ دنيا نگهداري مي شود.

تشکیل سازمان مخوف گشتاپو در آلمان در سال 1933 ميلادي
سازمان مخوف گشتاپو در آلمان در سال 1933 ميلادي بوجود آمد مؤسس اين سازمان هولناك، «هرمان گورينگ» مارشال آلمان نازي از افسران ارشد هيتلر بود، گشتاپو به مفهوم پليس مخفي است وهدف از ايجاد اين سازمان شناسايي، دستگير و اعدام افرادي بود كه به هرعنوان با نازيسم وهيتلر مخالف بودند. هاينريش هيملر از معروفترين رؤساي گشتاپو بود كه از سال 1934ميلادي تا پايان عمرش در اين سمت بود.

انفجار در نيروگاه اتمي چرنوبيل اوكراين در سال 1968 ميلادي
بزرگترين و شديدترين حادثه اتمي در نيروگاه اتمي چرنوبيل اوكراين در سال 1968 ميلادي بوقوع پيوست. در پي اين انفجار اين راكتور اتمي در 130 كيلو متري شمال كي اف اين منطقه به جهنم مبدل شد و امواج راديو اكتيو در فضاي اطراف پراكنده شد و با وزش باد در همه جا گسترش يافت. در اين حادثه عدهاي زيادي جان خود را از دست دادند و بيش از200تن مجروح شدند. 


نوشته شده در   دوشنبه 6 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode