ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 5 ارديبهشت 1389     |     کد : 7302

آشنايي با خواص آب كرفس

پايين آوردن فشارخون، آسان‌كننده هضم، مقابله با سرطان و... از جمله خواص آب كرفس است...

پايين آوردن فشارخون، آسان‌كننده هضم، مقابله با سرطان و... از جمله خواص آب كرفس است.
پزشكان در طب قديم، از آب كرفس براي درمان بسياري از بيماري‌ها استفاده مي‌كردند.
برگ‌هاي اين گياه، داراي ويتامين A فراواني است و ساقه‌هاي آن سرشار از ويتامين‌هاي B1,B2,B6 و C و نيز مقادير زيادي پتاسيم، اسيدفوليك، كلسيم، منيزيم، آهن، فسفر، سديم و اسيد آمينه است.

برخي از خواص آب كرفس:
با سرطان مقابله مي‌كند: طبق يافته‌هاي محققان در دانشگاه نيوجرسي، كرفس داراي تركيباتي است كه از پخش سلول‌هاي سرطاني پيشگيري مي‌كند و داراي تركيبي به نام استيلنيكس است كه رشد سلول‌هاي تومور را متوقف مي‌كند.
سطح كلسترول را كاهش مي‌دهد: تحقيقات نشان داده‌اند كه وجود تركيب شيميايي در كرفس، به نام "بوتيل فتاليد" باعث كاهش سطح كلسترول بد و زيانبارخون مي‌شود.
به هضم غذا كمك مي‌كند: طي زمان آبگيري، مواد مغذي خاصي در فيبر اين گياه آزاد مي‌شود كه به اجابت مزاج كمك مي‌كند و به اين ترتيب از آب كرفس مي‌توان به عنوان يك ملين طبيعي و ضد يبوست استفاده كرد.
ادرار آور است: پتاسيم و سديم موجود در آب كرفس تنظيم كننده‌هاي قوي مايعات بدن هستند و به توليد ادرار كمك مي‌كنند و بدن را از وجود مايعات اضافي خلاص مي‌كنند.
ضدالتهاب است: آب اين گياه در موارد التهاب مفاصل و انقباض عضلاني ماهيچه استفاده مي‌شود وهمچنين سختي التهابات در بيماري‌هايي مانند آسم و آرتروز را كاهش مي‌دهد.
فشارخون را كاهش مي‌دهد: تحقيقات نشان مي‌دهد مصرف روزانه آب كرفس به مدت يك هفته، تاثير فوق‌العاده‌اي روي پايين آوردن فشارخون خواهد داشت.
رفع بي‌خوابي مي‌كند: مواد معدني موجود درآب اين گياه، خاصيت آرامبخشي روي سيستم عصبي دارند.
به كاهش وزن كمك مي‌كند: با مصرف روزانه آب كرفس، ولع خوردن شيريني‌جات، از بين مي‌رود.
از ايجاد سنگ جلوگيري مي‌كند: مصرف آن به شدت به افراد درگير با سنگ كليه و سنگ‌هاي مجاري ادراري توصيه مي‌شود. آب كرفس از بين برنده قوي سموم بدن و به دنبال آن شكستن و حذف سنگ‌ها در بدن مي‌شود.


نوشته شده در   يکشنبه 5 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode