ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 خرداد 1393     |     کد : 72920

عزت امروز ملت ایران مرهون افکار آسمانی بنیانگذار کبیر انقلاب است

امام جمعه شهرستان مهربان گفت: عزت و سربلندی امروز ملت ایران مرهون مجاهدت‌ها و افکار آسمانی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای برافراشتن پرچم اسلام ناب محمدی و برقراری عدالت است.

امام جمعه شهرستان مهربان گفت: عزت و سربلندی امروز ملت ایران مرهون مجاهدت‌ها و افکار آسمانی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای برافراشتن پرچم اسلام ناب محمدی و برقراری عدالت است.


به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر مهربان ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با تسلیت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی، 14 خرداد را استثنائی‌ترین روز در تاریخ کشورمان بیان کرد و افزود: 14 خرداد از یک طرف به خاطر ارتحال بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی غمناک‌ترین روز و از طرف دیگر به خاطر انتخاب شایسته حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای به رهبری نظام مقدس جمهوری، اسلامی‌ترین روز در تاریخ کشورمان است و انتخاب مقام معظم رهبری منشاء برکات فراوانی برای کشورمان بوده است.

جلیلی افزود: با تعیین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای که از یاران صدیق امام و از یاران خوشنام و خوش سابقه بوده و مجتهد و عادل است به عنوان رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از سوی خبرگان رهبری، آرامشی توأم با اعتماد و اطمینان بر کشور و امت فداکار حاکم شد و خلاء وجودی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) ترمیم شد.

خطیب جمعه مهربان به سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی خطاب به مقام معظم رهبری پس از انتخاب ایشان توسط خبرگان رهبری اشاره کرد: « حضرت امام بارها از جناب عالی به عنوان مجتهدی مسلّم و بهترین فرد برای رهبری نام بردند و انتخاب شایسته و بسیار خداپسندانۀ حضرت عالی، باعث شادی تمام دوستداران اسلام و انقلاب اسلامی در جهان گردید. حضرت عالی از چهره‌های درخشان انقلاب اسلامی ایران بوده و همواره مورد تأیید و تکریم امام عزیزمان بوده‌اید.»

امام جمعه شهر مهربان به ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای از دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خمینی اشاره کرد و افزود: راهنمایی دلسوز، بزرگ شده امام، یار مستضعفان، خطیب توانا، بازوی نظام، پیام بر انقلاب، معلم در محراب، سلاله پیامبر اسلام (ص)، اسلام شناس و یاور ولایت فقیه از جمله توصیفات حضرت امام (ره) در مورد مقام معظم رهبری است.

جلیلی به بیان دیگر ویژگی‌های ایشان همچون خدمتگزار به اسلام، سرباز فداکار، لایق رهبری، برادر امام، مشاور روح‌الله‌، فهیم و صالح، بلند همت و سازش ناپذیر، خوش سابقه، خورشید انقلاب، عالم به دین و سیاست و مربی مسلمین جهان و متفکر و اندیشمند از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) پرداخت.

خطیب جمعه شهر مهربان افزود: عزت و سربلندی امروز ملت ایران مرهون مجاهدت‌ها و افکار آسمانی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای برافراشتن پرچم اسلام ناب محمدی و برقراری عدالت است.

جلیلی تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم با حرکت به سمت آرمان‌های مقدس حضرت امام خمینی (ره) دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کنیم.

امام جمعه شهر مهربان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام 15 خرداد در سال 1342 تصریح کرد: قیام 15 خرداد، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) است.

وی در خطبه دوم با تبریک سوم شعبان سالروز ولادت امام حسین (ع) که به نام روز پاسدار نامگذاری شده است، این روز را به تمام شیعیان و پاسداران مرزهای جغرافیایی و عقیدتی کشور تبریک گفت.

حجت‌الاسلام جلیلی با تبریک چهارم شعبان سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) که به نام روز جانباز نامگذاری شده است، این روز را به تمامی شیعیان و جانبازان تبریک گفت و افزود: باید قدر این جانبازان را بدانیم.

وی همچنین یاد و خاطره آزاده سرافراز سیدعلی اکبر ابوترابی را گرامیداشت و به روح مطهر ایشان و تمام شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به وی‍ژه روح مطهر امام شهداء حضرت امام خمینی درود و صلوات فرستاد.

خطیب جمعه شهر مهربان با تبریک پنجم شعبان سالروز ولادت امام سجاد (ع)، بر برگزاری با شکوه جشن‌های ایام شعبانیه در شهرهای مهربان، شربیان، دوزدوزان و روستاهای منطقه تاکید کرد.


نوشته شده در   جمعه 9 خرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode