ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 29 فروردين 1389     |     کد : 7222

گوگل، اطلاعات كاربران را آزاد مي‌كند

گوگل پروژه‌اي را با عنوان جبهه آزادسازي اطلاعات راه‌اندازي كرده است كه بر پايه آن كاربران مي‌توانند اطلاعات خود را به سرعت و آزادانه از يك سرويس به سرويس ديگر انتقال دهند ...

 گوگل پروژه‌اي را با عنوان جبهه آزادسازي اطلاعات راه‌اندازي كرده است كه بر پايه آن كاربران مي‌توانند اطلاعات خود را به سرعت و آزادانه از يك سرويس به سرويس ديگر انتقال دهند .
به گزارش مهر، برايان فيتزپاتريك، ايده‌پرداز و رئيس اين پروژه به همراه6 مهندس گوگل از سال 2007 روي سيستم جبهه آزاد‌سازي‌ اطلاعات(Data Liberation Front) كار مي‌كنند.
هدف از راه‌اندازي اين پروژه عرضه بيشترين امكانات به كاربر در وارد و خارج‌كردن اطلاعات خود به داخل و خارج از سرويس‌هاي گوگل به‌طور آزادنه است.
اين مهندس گوگل درخصوص اهداف اين پروژه توضيح داد: به‌طور كلي برپايه طرح آزادسازي اطلاعات كاربران بايد امكان خارج‌كردن اطلاعات خود را از سرويس‌هاي گوگل به روشي ساده، سريع و با هزينه صفر داشته باشند. اين سه جنبه براي اين پروژه اساسي هستند و هدفي را نشان مي‌دهند كه به كار تيم مهندسان گوگل در شيكاگو جان مي‌بخشد.
به گفته اين مهندس بزرگ‌ترين موتور جست‌وجوي دنيا، به‌دنبال تغيير بنيادي در ارتباط كاربران با رايانه ارتباطي است كه با توسعه شبكه تغيير مي‌كند. ابتدا تمام اطلاعات در يك جا (روي رايانه) ذخيره مي‌شد اما اينترنت و ابرهاي محاسباتي كاملا موقعيت را تغيير دادند.
در حال حاضر سرويس‌هاي متعدد گوگل از راه اينترنت عرضه مي‌شوند و اغلب به‌صورت رايگان و از طريق يك مرورگر وب در دسترس قرار دارند. بنابراين بديهي است كه آزادسازي اطلاعات از اين سرويس‌ها به ساير سرويس‌هاي روي شبكه نياز است. در حقيقت، آزادسازي اطلاعات به كاربران اجازه مي‌دهد كه روي اطلاعات خود كنترل كامل داشته باشند.
براساس گزارش پي‌سي ورلد، با استفاده از اين سرويس، كاربر مي‌تواند اطلاعاتي را كه در سرويس‌هاي يو تيوب، گوگل داك، گوگل بوك، جي ميل و... ذخيره كرده است به ساير سرويس‌هاي مشابه حاضر در اينترنت انتقال دهد و يا اطلاعاتي را به‌سرعت از ساير سرويس‌ها به اين برنامه‌ها وارد كند.
اين انتقال اطلاعات با سيستم لاگ ديتا متفاوت است. در اين سيستم، اطلاعات بدون نقش فعال كاربر ايجاد مي‌شوند و كاربرد آنها در مورد ارسال تبليغات به كاربر براساس موضوعات مورد علاقه وي است. نوآوري براي گوگل نقش مهمي ايفا مي‌كند؛ چرا كه مي‌تواند سرويس‌هاي عرضه شده را بهبود بخشد و در نتيجه سود بيشتري را به دست آورد. 


نوشته شده در   يکشنبه 29 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode