ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 ارديبهشت 1393     |     کد : 71456

فیلم جدید تیم برتن روز کریسمس اکران می‌شود

درام «چشمان بزرگ» با بازی کریستوف والتس و ایمی آدامز 25 دسامبر (4 دی) در آمریکای شمالی روی پرده سینماها می‌رود.

درام «چشمان بزرگ» با بازی کریستوف والتس و ایمی آدامز 25 دسامبر (4 دی) در آمریکای شمالی روی پرده سینماها می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «چشمان بزرگ» (Big Eyes) به کارگردانی تیم برتن فیلمی زندگی‌نامه‌ای درباره زوج هنری والتر و مارگارت کین است که در دهه‌ 1950 با نقاشی‌های محبوب خود با موضوع بچه‌هایی با چشمان بزرگ در دنیای هنر اسم و رسمی به هم زدند.

کریستوف والتس بازیگر اتریشی که برای فیلم‌های «لعنتی‌های بی‌آبرو» و «جانگو آزاد شده» دو بار برنده اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل شده و ایمی آدامز بازیگر آمریکایی متولد ایتالیا که پنج نامزدی اسکار در کارنامه دارد، نقش این زوج را بازی کرده‌اند.

داستان «چشمان بزرگ» درباره دهه‌ها جدال بین والتر و مارگارت کین درباره حقوق قانونی نقاشی‌ها پس از طلاق آن‌ها در سال 1965 است.

والتر کین خود را با نقاشان صاحبنام مانند رامبرانت مقایسه و مارگارت را تحقیر می‌کرد. هر یک از آن‌ها خود را نقاش این آثار می‌دانست.  سال‌ها جدال حقوقی در نهایت به آنجا ختم شد که قاضی از هر دو خواست در دادگاه نقاشی بکشند. والتر شکست خورد و مجبور شد میلیون‌ها دلار بپردازد، هرچند همچنان خود را خالق آثار می‌دانست.

دنی هیوستن، کریستین ریتر، جیسن شوارتزمن و ترنس استمپ دیگر بازیگران «چشمان بزرگ» هستند.

فیلمنامه را لری کاراشفسکی و اسکات الکساندر نوشته‌اند که پیش از این در فیلم «اد وود»‌با برتن همکاری کرده‌اند. کاراشفسکی و الکساندر ابتدا قرار بود خودشان پروژه «چشمان بزرگ» را با بازی رایان رینولدز و ریس ویدرسپون کارگردانی کنند، اما مسائل مالی و تداخل زمانی مانع این کار شد. برتن قرار بود صرفا تهیه‌کننده پروژه باشد.

برتن 55 ساله که در کالیفرنیا به دنیا آمده، سازنده فیلم‌های چون «بیتل جوس»، «بتمن»، «ادوارد دست قیچی»، «بتمن بازمی‌گردد»، «مریخ حمله می‌کند!»، «اسلیپی هالو»، «سیاره میمون‌ها» و «ماهی بزرگ»، «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی»، «سوئینی تاد: آرایشگر شیطان‌صفت خیابان فلیت» و «آلیس در سرزمین عجایب» اشاره کرد.

او آخرین بار سال 2012 فیلم خون‌آشامی «سایه تاریک» با بازی جانی دپ و انیمیشن «فرانکن‌وینی» را روی پرده سینماها داشت.

فیلم جدید برتن را شرکت واینستین در فصل جوایز روی پرده می‌فرستد.

«چشمان بزرگ» همزمان با «نشکسته»‌دومین تجربه کارگردانی آنجلینا جولی، فیلم جدید کامرون کرو که عنوانش هنوز مشخص نشده و «در جنگل» ساخته راب مارشال با بازی جانی دپ همکار قدیمی برتن، اکران می‌شود.

کامینگ سون / 1 مه / ترجمه: علی افتخاری


نوشته شده در   جمعه 12 ارديبهشت 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode