ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 18 فروردين 1389     |     کد : 7090

چهار شنبه 18 فروردين 22 ربيع الثاني 7 آوريل

آزادی حضرت امام از زندان در سال 1343 هجری شمسی ...

آزادی حضرت امام از زندان در سال 1343 هجری شمسی
رژيم شاه پس از يك سلسله تمهيدات به منظور جلوگيري از ابراز احساسات مردم و حوزه،در برابر آزادي رهبر نهضت اسلامي ايران انجام داد، سرانجام در 18 فروردين 1343، امام(ره) را آزاد كرد. با وجود اينكه مأموران، امام(ره) را به طور ناشناس و شبانه وارد قم كردند، اما لحظاتي نگذشت كه طنين صلوات و موج شادي سراسر قم را فرا گرفت و مردم سراسيمه به سوي خانه امام(ره) شتافتند. يك بار ديگر رژيم دچار اشتباه شده بود و با جرقه اي، فرياد طوفنده امام(ره) را شعله ور ساخته بود.

آغاز عمليات كربلاي 8 در سال1366هجري شمسي
عمليات كربلاي 8 با رمزعملياتي يا صاحب الزّمان(عج) در سال1366هجري شمسي آغازشد. هدف ازاجراي اين عمليات، انهدام نيروهاي دشمن و تحكيم مواضع بدست آمده در عمليات كربلاي 5 بود كه درمنطقه عملياتي شرق بصره صورت گرفت. مدت عمليات 5 روزبود كه دراين مدت قواي اسلام، علاوه بردستيابي به هدف عمليات، دهها دستگاه تانك و نفربر و تعداد زيادي خودرو از دشمن به غنيمت گرفتند.

آغاز حمله دولت فاشيستي ايتاليا به كشورآلباني در سال1939ميلادي
حمله دولت فاشيستي ايتاليا به كشورآلباني در سال1939ميلادي آغازشد. ايتاليا براي تحكيم موقعيت خود دردرياي مديترانه و تسلط بردرياي آدرياتيك و همچنين فراهم كردن مقدمات حمله به يونان و ديگراهداف راهبردي به آلباني حمله كرد. ميهن پرستان آلباني سرسختانه مقاومت كردند اما سرانجام ازقواي ايتاليا شكست خوردند و اين كشور به تصرف ايتاليا درآمد.

در گذشت هنري فورد مخترع اتومبيل در سال1947ميلادي
هنري فورد مخترع اتومبيل و ازمحققان اِمريكايي در سال1947ميلادي در84سالگي درگذشت. هنري درخانواده اي تنگدست درگيرين فيلد متولد شد و ازهمان كودكي به امورفني و صنعتي علاقمند بود. فورد درسال1896ميلادي نخستين اتومبيل را اختراع كرد و به هنگام مرگ ثروتي هنگفت بجاي گذاشت.


نوشته شده در   چهارشنبه 18 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode