ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 22 فروردين 1393     |     کد : 70272

ملت ایران اجازه تاسیس جاسوس‌خانه را به غرب نمی‌دهد

امام جمعه شهر مهربان گفت: اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای همفکرش بدانند و مطمئن باشند که ملت و دولت ایران به هیچ وجه، اجازه تاسیس جاسوس‌خانه دیگری را برای غرب در قالب دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران را نخواهند داد.



امام جمعه مهربان:
ملت ایران اجازه تاسیس جاسوس‌خانه را به غرب نمی‌دهد

امام جمعه شهر مهربان گفت: اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای همفکرش بدانند و مطمئن باشند که ملت و دولت ایران به هیچ وجه، اجازه تاسیس جاسوس‌خانه دیگری را برای غرب در قالب دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران را نخواهند داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به تصویب تصویب قطعنامه سخیف و شرم‌آور پارلمان اروپا علیه ایران اسلامی اظهار کرد: اروپا هم اکنون دوران ضعف خود را سپری می‌کند و برای سرپوش گذاشتن به ضعف‌های خود چاره‌ای جزء تصویب قطعنامه ضدایرانی ندارد و در 5 تا 6 سال گذشته اروپا بیش از 60 قطعنامه  علیه ایران اسلامی صادر کرده است.

خطیب جمعه مهربان تصریح کرد: اتحادیه اروپا و کشورهای مستکبر اروپایی که به تصویب چنین قطعنامه‌ای رأی مثبت داده‌اند بار دیگر خوی استکباری و استعماری و مداخله‌جویانه خود را نشان دادند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلی با اشاره به اینکه قطعنامه سخیف و شرم‌آور پارلمان اروپا ارزش و اعتباری ندارد تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی کشور و دولت تدبیر و امید باید واکنشی متقابل و جدی از موضع قدرت در مقابل این قطعنامه داشته باشند و اعتراض رسمی و جدی نظام جمهوری اسلامی ایران را به مسئولان مربوطه اتحادیه اروپا اعلام کنند.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به ضعف‌های فراوان کشورهای اروپایی در حل مشکلات خودشان و فرافکنی آنها برای عبور از بحران داخلی کشورهایشان تاکید کرد: صدور چنین قطعنامه‌ای از سوی کشورهای اروپایی به بهانه دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان بسیار مضحک و بی‌معنا است، چرا که کشورهایی که خود دچار اختلافات و معضلات شدید داخلی هستند و خود سردمدار پایمال کردن حقوق بشری در جهان و نقض آزادی بیان بر اساس مصلحت خود هستند، حق مداخله و تعیین تکلیف برای ملت بزرگ ایران را نداشته و ندارند.

امام جمعه مهربان ادامه داد: در این قطعنامه اجرای بی‌کم و کاست توافق ژنو از سوی جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار گرفته ولی هیچ اشاره‌ای به وظایف خودشان در این خصوص نشده است.

وی اظهار کرد: قطعنامه اتحادیه اروپا که شامل موارد مختلفی چون اجرای بی‌کم و کاست قطعنامه ژنو، آزادی فتنه‌گران، لغو ممنوعیت همجنس بازی، غیردموکراتیک دانستن انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم، لزوم ملاقات هیئت‌های نمایندگی اتحادیه اروپا با فتنه‌گران داخلی و موارد دیگر است، ناشی از کج فهمی و آلت دست بودن نمایندگان این اتحادیه و دخالت آشکار در امور داخلی کشور جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود و انتظار داریم که دولتمردان در دولت تدبیر و امید و دستگاه دیپلماسی کشورمان از موضع قدرت، جواب قاطعی به این دخالت‌های آشکار اتحادیه اروپا بدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی به یک نکته دیگر در خصوص این قطعنامه سخیف و فاقد ارزش پارلمان اشاره کرد و افزود: انتخابات ریاست جمهوری ایران با مشارکت 76 درصدی مردم غیردموکراتیک خوانده می‌شود ولی انتخابات آمریکا و کشورهای اروپایی با مشارکت حدود 40 درصدی مردم دموکراتیک خوانده می‌شود و معلوم نیست که معیار آنها در تشخیص دموکراتیک بودن یا غیردموکراتیک بودن یک انتخابات چیست.

خطیب جمعه مهربان به نکته دیگری در خصوص مقایسه حقوق بشر در ایران و کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: کسانی که سخن از حفظ حقوق بشر می‌گویند، خود ناقضان اصلی این مهم هستند، چرا که دخترهای مسلمان در اروپا نمی‌توانند با حجاب وارد دانشگاه و مدرسه شوند.

امام جمعه مهربان افزود: در قطعنامه اتحادیه اروپا از مردم ایران دعوت کرده‌اند که از استقلال، آزادی و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی و حاکمیت ملی خود دست بردارند و بعد از گذشت 4 دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران، انقلاب و نظام خود را به قیمت ناچیزی فروخته و به دوران جاهلیت زمان طاغوت برگردند، ولی اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای همفکرش بدانند و مطمئن باشند که ملت و دولت ایران به هیچ وجه اجازه تاسیس جاسوس‌خانه دیگری را برای غرب در قالب دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران را نخواهند داد.

وی خاطرنشان کر: اروپا و کسانی که به فکر براندازی جمهوری اسلامی ایران هستند بدانند که بعد از گذشت 4 دهه از عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمی‌توانند مقاصد شوم و نیات پلید خود را در ایران اسلامی اجرایی کنند.

امام جمعه مهربان تاکید کرد: مردان ایران اسلامی، امام علی (ع) و زنان حضرت زهرا(س) را الگوی خود در تمام زمینه‌های قرار می‌دهند و به هیچ قدرتی اجازه دخالت در امور مملکت خود را نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین جلیلی با گرامیداشت 28 فروردین روز جهانی هموفیلی اظهار امیدواری کرد که با همکاری مردم و درمان به موقع بیماری‌ها هیچ کودکی به عنوان کودک هموفیلی متولد نشود و با همکاری خیرین و حمایت‌های دولت هیچ بیماری هموفیلی به غیر از درد و مشکل بیماری، درد و مشکل دیگری از جمله دغدغه هزینه نداشته باشد

خطیب جمعه مهربان با تسلیت سالروز وفات حضرت حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها و نثار درود و صلوات به روح این مادر با فضلیت که جوانان رشیدی همچون حضرت ابوالفضل‌العباس (س) و برادارنش را برای دفاع از اسلام و قرآن تربیت کرد، این روز را که همچنین روز تکریم مادران و همسران شهداء است، گرامیداشت.

امام جمعه مهربان افزود: عظمت خانواده‌های شهدا کمتر از شهدا نیست و وظیفه همه اقشار مختلف جامعه است که در جهت حفظ حرمت شهدا احترام پدر و مادر و همسران شهدا را داشته باشند چرا که این افراد همچون کوه استوار در برابر از دست دادن عزیزانشان ایستادگی و مقاومت کرده‌اند و خانواده معظم شهدا پرچم شهدا را همچنان برافراشته کرده‌اند.


نوشته شده در   جمعه 22 فروردين 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode