ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 8 فروردين 1389     |     کد : 6947

یکشنبه 8 فروردين 12 ربيع الثاني 28 مارس

اضافه شدن ركعات نماز سال اوّل هجرى قمرى ...

اضافه شدن ركعات نماز سال اوّل هجرى قمرى
هر يك از نماز هاى مسلمانان پيش از هجرت "رسول خدا(ص) " به مدينه منوّره، تنها دوركعت بود. بنابراين تعداد كل ركعت‏هاى نماز يوميه آنان به ده ركعت مى‏رسيد. پس از آن كه پيامبر(ص) به مدينه هجرت كرد، همين رويه به مدت يك ماه ادامه داشت، تا اين كه در روز دوازدهم ربيع‏الثّانى، آن حضرت با الهام از فرمان الهى، تعداد ركعات چهار نماز از پنج نماز يوميه را افزايش داد. به اين صورت كه دو ركعت بر نماز ظهر، دو ركعت بر نماز عصر، يك ركعت بر نماز مغرب و دو ركعت بر نماز عشا، براى حاضران در وطن، افزوده شد. وليكن براى كسانى كه به مسافرت مى پردازند، غير از نماز مغرب، بقيه نمازهايشان شكسته و دو ركعتى خواهد بود. زيرا نماز مغرب، چه براى حاضران در وطن و چه براى مسافران، حكم واحد دارد و بايد به سه ركعت خوانده شود.

درگذشت مير محمد مهدوي از معروف ترین علماي قرن 13 در سال 1263 هجري قمري
مير محمد مهدوي از معريف علماي قرن 13 در سال 1263 هجري قمري ديده از جهان فرو بست و در نجف اشرف به خاك سپرده شد. وي در فقه و حديث و ادب عرب مهارتي بسزا داشت و در صفت پسنديده اخلاقي بويژه سخاوت و مناعت طبع از شهرتي در خور ستايش بر خوردار بود. از آثار اين عالم بزرگوار كتب شرحي بر نهج البلاغه و تكملة الحيات را مي توان ذكر كرد كتاب اخير مير محمد مهدوي در باب امامت و نبردها و عزوات حضرت محمد(ص) به رشته تحرير در آمده است.

قيام مردم يزد به مناسبت اربعين شهداي تبريز
مردم تبريز به مناسبت اربعين شهداي قم در 29 بهمن مراسم باشكوهي برگزار كردند كه با حمله عمال و مزدوران شاه به فاجعه اي دردناكتر از فاجعه شهداي قم مبدل گشت. امام(ره) اعلام عزاي عمومي نموده و عيد 1357 ه.ش را تحريم فرمودند و ملت نيز به تأسي از رهبر مراسم عيد را برگزار نكرده و در ماتم شهدا نشستند تا اينكه چهلم شهداي تبريز(دهم فروردين) نزديك شد. با نزديك شدن چهلم شهداي تبريز جنبش مخصوصي در مردم ايجاد شد. مردم يزد از روز 8 فروردين دست به تظاهرات زدند.

درگذشت حجة الاسلام والمسلمين آل علي شاهرودي در سال1377هجري شمسي
حجة الاسلام والمسلمين آل علي شاهرودي عالم مبارز و مدرس بزرگ عصر حاضر در سال 1377هجري شمسي درگذشت. او درسال 1395هجري قمري به علت فشارحكومت بعث به ايرانيان مقيم عراق به كويت مهاجرت كرد و در اين كشور به تدريس و تأسيس مساجد و مدارس پرداخت و سرانجام درتهران درگذشت.

درگذشت لرتا هايراپتيان نخستين بانوي بازيگرايراني در سال1377هجري شمسي
لرتا هايراپتيان نخستين بانوي بازيگرايراني در سال1377هجري شمسي بدرود حيات گفت. او بيش از50سال عمرخود را در راه پيشرفت هنر نمايش در ايران وقف كرد و با همكاري همسرش عبدالحسين نوشين تئاترهاي فردوسي و سعدي را پايه گذاري كرد. «مستنطق، سرگذشت و شنل قرمزي» ازجمله كارهاي بانو لرتا هايراپتيان محسوب مي شود.

تشکیل كميسيون اقتصادي سازمان ملل متحد براي آسيا و خاور دور در سال1947ميلادي
كميسيون اقتصادي سازمان ملل متحد براي آسيا و خاور دور با علامت اختصاري اِكافه تشكيل شد. وظيفه اين سازمان رسيدگي به امور اقتصادي و نيازهاي اقتصادي كشورهاي عضو بود و اكافه مدتي پس ازتشكيل به كميسيون اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل متحد براي آسيا و منطقه اقيانوس كبيرتبديل شد كه اختصاربه اِسكاپ مشهوراست. ازمهمترين وظايف اسكاپ ايجاد هماهنگي مشترك درجهت ارتقا وضعيت اقتصادي فرهنگي و اجتماعي كشورهاي عضواست. مركزاِسكاپ درشهربانكوك است.


نوشته شده در   يکشنبه 8 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode