ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 27 اسفند 1392     |     کد : 69218

کشتی آزاد در اوج

رهبر معظم انقلاب از کشتی‌گیران و مربیان تیم ملی تقدیر کردند...


رهبر معظم انقلاب از کشتی‌گیران و مربیان تیم ملی تقدیر کردند
کشتی آزاد در اوج

کشتی ایران در آستانه سال جدید به مردم خوب کشورمان عیدی داد؛ قهرمانی در جام جهانی 2014 لس‌آنجلس و بالاتر از تیم‌های آمریکا و روسیه و براستی چه زیباست وقتی پرچم ایران عزیز بالاتر از دو قدرت جهانی به اهتزاز درمی‌آید.

حتی روس‌ها نیز با آن آوازه خود در کشتی دنیا، در مقابل اراده پولادین قهرمانان ایران در فینال جام جهانی، تاب مقاومت نداشتند تا با قبول شکست 6 بر 2، پا جا پای تیم‌های آمریکا، ترکیه، ارمنستان و هندوستان بگذارند که در این پیکارها با قبول شکست از ایران، راه قهرمانی شاگردان رسول خادم را هموار کردند.

خادم که در عین ریاست فدراسیون کشتی، سرمربیگری تیم ملی را نیز عهده‌دار است، چندی پیش در گفت‌وگو با جام‌جم بر این نکته تاکید داشت که ترس سنتی کشتی‌گیران ایران از روس‌ها باید بریزد و حالا در مقام عمل، او این هدف خود را عینیت بخشیده است. هر چند البته روس‌ها تیم اول خود را در لس‌آنجلس همراه نداشتند، اما به هر حال معدن کشتی روسیه آنقدر غنی است که هر کشتی‌گیری از دل آن بیرون بیاید، حریفی سرسخت به حساب می‌آید.

به هر صورت در مسابقه فینال، کشتی‌گیران کشورمان نفس روس‌ها را گرفتند تا مربیان کشتی این کشور مات و مبهوت محو هنرنمایی کشتی‌گیران ایران شوند که بدون ترس از رقبای روس خود، آنها را در منگنه حملات خود قرار دهند کردند. یکی از دو چهره پیروز روس‌ها در این دیدار ویکتور لبدوف، دارنده دو مدال طلای جهان در وزن 57 کیلو بود. این روس با تجربه در شرایطی که تا ثانیه‌های پایانی مبارزه مغلوب حسن رحیمی بود، با یک زیرگیری رحیمی را در خاک نشاند تا با برتری 4 بر 3 شکست را با پیروزی عوض کند. اما بعد از این کشتی موتور ایرانی‌ها برای سبقت از حریف و دستیابی به عنوان قهرمانی روشن شد و مسعود اسماعیل‌پور، جوان دلیر مازندرانی با حملات ادامه‌دار خود الکساندر بوگومایف را به تسلیم واداشت تا با این پیروزی ارزشمند، راه پیروزی را پیش‌روی شش نماینده دیگر ایران قرار دهد.

هر چند در این مسابقه همه کشتی‌گیران کشورمان ستاره بودند، اما در جمع این ستاره‌های فروزان، پیروزی سیداحمد محمدی در وزن 65 کیلوگرم عیار دیگری داشت. این کشتی‌گیر جوان که به دلیل نرسیدن به سر وزن قانونی 61 کیلوگرم با نظر رسول خادم به یک وزن بالاتر صعود کرده بود، مقابل حریف روس کاری کرد کارستان تا با برتری با امتیاز عالی بر ایمایف روس، پاسخ اعتماد کادر فنی ایران را بخوبی داده باشد.

رضا یزدانی، کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد نیز مقابل یوری بلونوفسکی، کلاس برتر خود را به رخ کشید تا با مجموعه‌ای از فنون بکر کشتی، این حریف را با امتیاز عالی بدرقه کند. شاید اگر حاجی مراد گاتسالف با آن همه مدال‌ جهانی و المپیک‌اش، به دلیل صادر نشدن روادید، جام جهانی لس‌آنجلس را از دست نمی‌داد، هواداران کشتی در این رقابت‌ها می‌توانستند یکی از بهترین مبارزه‌های کشتی دنیا را به تماشا بنشینند که متاسفانه چنین نشد، هر چند پلنگ کشتی جویبار با مبارزه‌های درخور توجهی که ارائه کرد، نشان داد در برابر هیچ کشتی‌گیر عنوان دار و ستاره‌ای نیز یک گام عقب نمی‌گذارد.

احسان لشکری، کشتی‌گیر قزوینی تیم ملی نیز در برابر روس‌ها جبران مافات کرد تا با پیروزی بر اوریشف روس، نشان دهد شکستش از کشتی‌گیر آمریکایی تنها روی اشتباه فردی خود بوده است.

نتایج انفرادی این دیدار به شرح زیر است

57 کیلوگرم: حسن رحیمی ـ ویکتور لبدف ـ برنده( 3 بر 4)/ 61 کیلوگرم: مسعود اسماعیل‌پور ـ الکساندر بوگومایف(12 بر یک) /65 کیلوگرم: سیداحمد محمدی ـ برنده ـ علی بک حاجی ایمایف(10 بر صفر)/ 70 کیلوگرم: مصطفی حسین‌خانی ـ ختاگ تسابولوف(9 بر صفر) 74 کیلوگرم: عزت‌اله اکبری ـ احمد حاجی ماگمدوف(صفر بر 10) / 86 کیلوگرم: احسان لشکری ـ آنزور اوریشف(2 بر یک) / 97 کیلوگرم: رضا یزدانی ـ یوری بلونوفسکی(12 بر 2) / 125 کیلوگرم: کمیل قاسمی ـ آنزور خزریف(3 بر صفر)

گفتنی این‌که تیم ملی کشتی آزاد آمریکا با پیروزی 7 ـ یک بر هندوستان در دیدار رده‌بندی به مقام سوم این رقابت‌ها دست یافت.

خواب آمریکایی‌ها تعبیر نشد

رئیس فدراسیون کشتی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران با اشاره به این‌که آمریکایی‌ها به دلیل میزبانی خواب قهرمانی در این رقابت‌ها را دیده بودند، اما با همت کشتی‌گیران ایران این خوابشان تعبیر نشد، گفت: سطح رقابت‌های این دوره نسبت به سال گذشته بالاتر بود.رسول خادم با ابراز رضایت از عملکرد کشتی‌گیران کشورمان درباره تیم ملی کشتی آزاد روسیه اظهار کرد: با توجه به برگزاری مسابقات جام یاریگین و رقابت‌های انتخابی، تیم ملی روسیه هم شرایط خوبی داشت و تیم مناسبی را به جام جهانی آورده بود.

رهبر معظم انقلاب از کشتی‌گیران و مربیان تیم ملی تقدیر کردند

در پی قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جام جهانی در آمریکا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی از کشتی‌گیران و مربیان تیم ملی کشتی آزاد تقدیر کردند.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

از کشتی‌گیران، مربیان و سایر دست‌اندرکاران تیم ملی کشتی آزاد کشور عزیزمان ایران، که با تلاش خود دل ملت را شاد کردند تشکر می‌کنم.

سیدعلی خامنه‌ای ـ 26‌/‌ اسفند ماه‌/‌ 1392

همچنین به دنبال قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2014 لس‌آنجلس آمریکا، رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیام‌های جداگانه‌ای این پیروزی ارزشمند را تبریک گفتند.

در پیام دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور آمده است: قهرمانی ارزشمند ملی‌پوشان کشتی آزاد در رقابت‌های جام جهانی آمریکا نشان از شایستگی و توانمندی جوانان برومند ایران عزیز دارد که همواره با عشق و ایمان خالصانه خود پرچم عزت و بزرگی این ملت را بر بلندای سکوهای افتخار برافراشته‌اند. اینجانب ضمن قدردانی و تشکر از تلاش‌های همه مربیان، دست‌اندرکاران و خصوصا قهرمانان تیم ملی کشتی آزاد، این موفقیت غرورآفرین را به کشتی‌گیران، ‌خانواده‌های محترم ایشان، جامعه ورزشی کشور و مردم شریف ایران تبریک گفته و استمرار پیروزی و سربلندی همه قهرمانان و ورزشکاران را از خداوند متعال خواستارم.


نوشته شده در   سه شنبه 27 اسفند 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode