ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 16 اسفند 1392     |     کد : 68598

پرستاران فرشتگان نجات و کانون مهر و محبت هستند

امام جمعه هریس گفت: پرستاری شغل بسیار شریف و پرستاران در حقیقت فرشتگان نجات، کانون مهر و محبت و عاطفه هستند.

امام جمعه هریس گفت: پرستاری شغل بسیار شریف و پرستاران در حقیقت فرشتگان نجات، کانون مهر و محبت و عاطفه هستند.


حجت الاسلام قهرمان احمدی در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان این که به جهت پرستاری حضرت زینب (س) ازحضرت امام سجاد(ع) روز ولادت این بانوی بزرگوار را روز پرستار نامیده اند، افزود: حضرت زینب (س) بانوی حیا و عفت، مرزبان پاکی و پاکدامنی، دختر حضرت امام علی (ع) و زهرای مرضیه (س) در روز پنجم جمادی الاولی در سال پنجم هجرت در مدینه منوره دیده به جهان گشود.

وی ولادت با سعادت پیام آور عاشورا، شیرزن حماسه کربلا و روز پرستار را به همه شیعیان و شیفتگان اهل بیت (ع) و جامعه پرستاری تبریک و تهنیت گفت و اظهار کرد: حضرت زینب (س) هر چند مادر بزرگوارش را در پنج سالگی از دست داد ولی ره توشه هایی گرانبها از حیا و پاکی در همین مدت کوتاه از مکتب مادر فرا گرفت.

خطیب جمعه هریس در ادامه به فرمایشات رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان اشاره کرد و افزود: در این دیدار معظم له به نکات ارزشمندی چون واقع بینی، انگیزه های دینی در نسل امروزی، نادیده نگرفتن دشمنی دشمنان، عاجز بودن دشمنان در مقابله با ملت و تکیه بر خدا و حرکت جهادی اشاره کردند.

حجت الاسلام احمدی گفت: بنا به فرمایش رهبری، امروز جوانان متدین و متعهد و انقلابی در کشور زیاد هستند و شأن این جوانان حتی از جوانان اوایل انقلاب نیز بالاتر است به جهت اینکه امروز عواملی مانند ماهواره و اینترنت و فضای مجازی بدنبال تخریب باورها و اعتقادات دینی جوانان هستند.

وی با تاکید بر اینکه امروز نباید از دشمنان غافل شد، افزود: همین دشمن از مقابله با ملت بزرگ ایران عاجز است و دلیلش این است که متوسل به تحریم شد و چون تحریم ها موثر نشد، الان متوسل به تهدید نظامی شده است.

خطیب جمعه هریس در ادامه 22 اسفند ماه، سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: بنیاد شهید دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری است و امور آن طبق مقررات و قوانین مربوط به نهادهای عمومی غیر دولتی است.

وی اضافه کرد: احیاء، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، زنده نگهداشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان تجلیل و تکریم از خانواده های معظم شهیدان و بسیج امکانات نظام به منظور پراکندن عطر ملکوتی شهادت در جامعه، محور فعالیت های این نهاد مقدس است.


نوشته شده در   جمعه 16 اسفند 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode