ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 دي 1404
جمعه 5 دي 1404
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 5 اسفند 1392     |     کد : 67927

تابش نور بر تصمیم گیری تاثیر می گذارد

نتایج تحقیقات محققان کانادایی نشان می دهد احساسات مثبت و منفی انسانی در زیر چراغ های روشن شدت بیشتری دارند.

نتایج تحقیقات محققان کانادایی نشان می دهد احساسات مثبت و منفی انسانی در زیر چراغ های روشن شدت بیشتری دارند.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس، مجموع 6 مطالعه صورت گرفته توسط محققان دانشگاه تورنتو اسکاربورو (Toronto Scarborough) در کانادا و دانشگاه نورث وسترن (Northwestern) در آمریکا نشان می دهد احساسات انسانی زیر تابش نور اتاق شدت بیشتری دارند.


در این بررسی محققان از شرکت کنندگان خواستند احساساتشان را در مورد چندین نمونه مختلف از جمله بال مرغ تند، پرخاشگری یک شخصیت داستانی، احساسات در مورد برخی کلمات خاص، چگونگی جذب شدن به افراد و طعم و مزه دو نوع آبمیوه بیان کنند.

بر اساس نتایج این بررسی در زیر نور چراغ، مزه بال تند مرغ، تندتر از معمول و احساس شخصیت داستانی تهاجمی تر از حالت عادی بود. همچنین زیر نور چراغ افراد جذاب تر بوده و در مورد کلمات مثبت احساس بهتر و در مورد کلمات منفی احساس بدتری از خود نشان می دهند.

نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که احساسات افراد در زیر چراغ های روشن شدت بیشتری دارد .

از آنجا که اکثر تصمیم گیری های روزمره با حضور نور گرفته می شود، محققان می گویند یافته های آنها نشان می دهد که کاهش نور ممکن است سبب تصمیم گیری های عقلانی تر و یا حل و فصل مشکلات به روشی بهتر شود.

آلیسون جینگ ژو استادیار دانشگاه تورنتو در این باره می گوید: مطالعات قبلی نشان داد که انسان در روزهای آفتابی خوش بین تر و امیدوارتر از روزهای ابری است و اگر هوای ابری چندین روز ادامه داشته باشد، این مساله منجر به احساس افسردگی در افراد می شود.

به گفته محققان بر خلاف این نتایج، مطالعات اخیر همچنین نشان می دهد که افراد افسرده در روزهای آفتابی افسرده تر شده و میزان خودکشی این افراد در بهار و تابستان های طولانی بیشتر است.

شرح کامل نتایج این بررسی در نشریه (Journal of Consumer Psychology) به چاپ رسیده است.


نوشته شده در   دوشنبه 5 اسفند 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode