ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 21 بهمن 1392     |     کد : 67125

نامزدهای بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم از نگاه آمار / فیلم‌هایی که نادیده گرفته شدند

فیلم‌های «رستاخیز»، «چ» و «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به ترتیب بیشترین نامزدی را در بخش مسابقه سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر به دست آورده‌اند.

فیلم‌های «رستاخیز»، «چ» و «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به ترتیب بیشترین نامزدی را در بخش مسابقه سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر به دست آورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داوران بخش مسابقه سینمای ایران سی و دومین جشنواره فیلم فجر یکشنبه عصر اسامی نامزدهای 15 بخش مسابقه سودای سیمرغ را اعلام کردند.

در این بخش، فیلم تاریخی، مذهبی و حماسی «رستاخیز» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش با نامزدی در 11 بخش پیشتاز است.

«رستاخیز» جدا از بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی تقریبا در تمام بخش‌های فنی بخت دریافت جایزه را دارد.

فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا با نامزدی در هشت بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی، پس از «رستاخیز» پیشتاز نامزدهاست.

«آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» بهروز افخمی هم در شش بخش نامزد شده و تنها فیلمی است که همزمان در سه بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه شانس دریافت جایزه را دارد.

 «شیار 143» نرگس آبیار، «میهمان داریم» محمدمهدی عسگرپور، «همه چیز برای فروش» امیرحسین ثقفی و «عصبانی نیستم!» رضا درمیشیان هر یک در پنج بخش نامزد شده‌اند. در میان این فیلم‌ها، «شیار 143» در بخش بهترین فیلم نامزد است.


 «قصه‌ها» رخشان بنی‌اعتماد فهرست نامزدهای بهترین فیلم را کامل می‌کند. «قصه‌ها» در مجموع در سه بخش نامزد است. «آرایش غلیظ» حمید نعمت‌الله هم در چهار بخش فرصت دریافت جایزه را دارد. نعمت‌الله، عسگرپور در کنار درویش، حاتمی‌کیا و افخمی فهرست نامزدهای بخش بهترین کارگردانی را کامل می‌کنند.

 «طبقه حساس» کمال تبریزی و «چند متر مکعب عشق» جمشید محمودی هم در چهار بخش نامزد شده اند. فیلم‌های «خط ویژه»، و «امروز» هر یک در سه بخش و فیلم‌های «تمشک»، «اشباح»، «انارهای نارس» و «برف» هر کدام در دو بخش نامزد شده‌اند.

فیلم‌های «خواب‌زده‌ها»، «فصل فراموشی فریبا»، «شیفتگی»، «متروپل»، «مردن به وقت شهریور»، «پنجاه قدم آخر» و «معراجی‌ها» نیز هر یک در یک بخش بخت دریافت جایزه را دارند.

 «زندگی جای دیگری است» منوچهر هادی، «کلاشینکف» سعید سهیلی، «بیگانه» بهرام توکلی و «رد کارپت» رضا عطاران از فیلم‌هایی هستند که در هیچ بخشی نامزد نشده‌اند.


نوشته شده در   دوشنبه 21 بهمن 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode