ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 14 بهمن 1392     |     کد : 66697

تیم ملی هندبال ایران برای نخستین بار به جام جهانی صعود کرد

تیم ملی هندبال ایران با تساوی مقابل بحرین در شانزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان، بدون قبول شکست در این رقابت‌ها برای نخستین بار به مسابقه های قهرمانی جهان صعود کرد.

همشهری آنلاین:تیم ملی هندبال ایران با تساوی مقابل بحرین در شانزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان، بدون قبول شکست در این رقابت‌ها برای نخستین بار به مسابقه های قهرمانی جهان صعود کرد.

به گزارش ایرنا، این دیدار عصر  یکشنبه سیزدهم بهمن از گروه نخست رقابت‌های هندبال  در سالن مملو از تماشاگر خلیفه شهر منامه پایتخت کشور بحرین برگزار شد و دو تیم در پایان به تساوی 30 بر 30 رسیدند تا هندبالیست‌های غیور کشورمان که کمتر توجه رسانه‌ها به آنان جلب می‌شود، به مسابقه های هندبال قهرمانی جهان در قطر صعود کنند.

نیمه نخست این بازی با حساب 17 بر 14 به سود تیم بحرین رقم خورده بود. اکثر گل‌های تیم بحرین در این بازی از روی ضدحمله به دست آمد.

در دقایق ابتدایی نیمه نخست، دو تیم مصاف نزدیکی به نمایش گذاشتند و اختلاف بازی هیچگاه به 2 گل نرسید تا اینکه تیم کشورمان در دقیقه 17 با گل مجتبی حیدرپور با حساب 9 بر 6 از حریف پیش افتاد.

در ادامه، تیم کشورمان با گل میلاد مسایلی اختلاف را به چهار گل رساند اما بحرینی ها توانستند گل های عقب مانده را جبران کرده و در مقابل تنها گلی که ایران توسط سجاد استکی به ثمر رساند، 5 گل وارد دروازه کشورمان کنند و کار را در دقیقه 23 به تساوی 11 بر 11 بکشانند.

بحرینی ها در دقیقه 24 نیز یک گل دیگر به ثمر رساندند و از ایران پیش افتادند.

در دقیقه 25، پس از اینکه مهدی طالبی ضربه ای را هدر داد، بحرینی ها با یک گل دیگر بازی را 13 بر 11 به سود خود کردند. پس از آن تیم ایران با گل سجاد استکی اختلاف را به حداقل رساند.

تیم بحرین در دقیقه 28 پس از یک کش و قوس، سه گل دیگر به ثمر رساند و با حساب 16 بر 12 پیش افتاد و گل مجتبی حیدرپور در دقیقه 29، تعداد گل های ایران را به 13 رساند.

در دقیقه پایانی بازی در نیمه نخست، هر یک از تیم ها به یک گل رسیدند که گل ایران را مهدی بیجاری به ثمر رساند و این نیمه با حساب 17 بر 14 به سود بحرین پایان یافت.

در 5 دقیقه ابتدایی نیمه دوم، هندبالیست های ایران با 4 گلی که به ثمر رساندند در مقابل دریافت یک گل، کار را به تساوی کشاندند اما در ادامه، بحرینی ها به خود آمدند و تا دقیقه 10 این نیمه با نتیجه 21 بر 19 پیش افتادند.

در ادامه، دو تیم بازی متعادلی به نمایش گذاشتند تا اینکه تیم هندبال ایران با گل هایی که توسط الله کرم استکی و علیرضا موسوی به ثمر رساند، در دقیقه 16 نتیجه را به تساوی 23 بر 23 کشاند و گل میلاد مسایلی در دقیقه 17، تیم ایران را برای نخستین بار در نیمه دوم پیش انداخت و بلافاصله بحرینی ها گل تساوی را وارد دروازه ایران کردند.

دو تیم در ادامه، بازی متعادلی به نمایش گذاشتند و پا به پای هم پیش رفتند و بازی در دقیقه 28 نیمه دوم به تساوی 29 بر 29 رسید.

در دقیقه 29، مجتبی حیدرپور، پاس رحیم مومنی زاده را هدر داد و در برگشت، بحرینی ها گل سی ام و برتری خود را به ثمر رساندند.

مجتبی حیدرپور ثانیه هایی بعد اشتباه خود را جبران کرد و آخرین گل ایران را به ثمر رساند و این بازی نزدیک و نفسگیر برای دو تیم با تساوی 30 بر 30 به پایان رسید.

در این دیدار اکثر گل های تیم ملی هندبال ایران توسط میلاد مسایلی و الله کرم استکی به ثمر رسید و سعید برخورداری سنگربان تیم کشورمان نیز درخشش فوق العاده ای داشت.

با تصمیم داوود توکلی رییس ایرانی کمیته داوران کنفدراسیون هندبال آسیا، یاسمین کیلکو و میشاییل یوهانسون سوئدی قضاوت این دیدار بسیار حساس را برعهده داشتند.

با این نتیجه، تیم های بحرین و ایران به ترتیب در رده های اول و دوم گروه نخست قرار گرفتند و ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی، به مسابقه های قهرمانی سال 2015 جهان در قطر راه یافتند.

تیم ملی هندبال کشورمان روز سه شنبه 15 بهمن ماه در مرحله نیمه نهایی رو در روی تیم قطر قرار خواهد گرفت.

هندبالیست های کشورمان در چهار مسابقه قبلی خود در این رقابت ها مقابل کره جنوبی قهرمان 9 دوره آسیا و پرافتخارترین تیم قاره کهن به تساوی 24 بر 24 رسیدند، در مصاف با عربستان سعودی نیز به تساوی 22 بر 22 رضایت دادند و مقابل چین و ازبکستان به ترتیب با نتایج 34 بر 27 و 54 بر 22 پیروز شدند.

شانزدهمین دوره مسابقه های هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان از 5 تا 17 بهمن ماه با شرکت 12 تیم در دو گروه در شهر منامه پایتخت کشور بحرین جریان دارد.

در گروه نخست این رقابت ها، تیم های ایران، ازبکستان، کره جنوبی، چین، عربستان سعودی و بحرین و در گروه دوم نیز تیم های عمان، امارات عربی متحده، کویت، عراق، ژاپن و قطر حضور دارند.

از هر گروه، دو تیم به مرحله نیمه نهایی صعود می کنند و دیدارهای نیمه نهایی روز سه شنبه 15 بهمن ماه و دیدار نهایی روز 17 بهمن ماه برگزار می شود.

سه تیم برتر این رقابت ها به مسابقات هندبال قهرمانی جهان در سال 2015 در قطر صعود می کنند.

با توجه به اینکه تیم قطر توانسته است به مرحله نیمه نهایی صعود کند، به دلیل میزبانی مسابقه های جهانی، سه تیم دیگری که به مرحله نیمه نهایی صعود کنند نیز به مسابقه های قهرمانی مردان جهان راه می یابند. تاکنون صعود بحرین و ایران از گروه نخست نیز قطعی شده است.

چهارمین تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی نیز با انجام دیدارهای فردا (دوشنبه) در گروه دوم رقابت ها مشخص خواهد شد. در این گروه تیم قطر به عنوان صدرنشین صعود کرده است.

هر چند تیم ملی هندبال ایران در پانزدهمین دوره مسابقه های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان در عربستان سعودی در حالی که 7بازیکن اصلی خود را به دلایل مختلف به همراه نداشت، از صعود بازماند و مقامی بهتر از پنجمی کسب نکرد اما این بار جهانی شدند تا ضعف ها و مشکلات موجود در هندبال کشورمان را تا حدود زیادی کاهش دهد.

اسامی 19 بازیکن اعزامی تیم ملی هندبال ایران به شانزدهمین دوره مسابقه های قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان در بحرین، از این قرار است: سعید حیدری راد، شاهو نصرتی، مهرداد صمصامی، سجاد استکی، پویا نوروزی نژاد قره لو، الله کرم استکی، محمدعرفان سعیدی، مجتبی حیدرپور، مهدی بیجاری، محمد سیاوشی شاه عنایتی، میلاد مسایلی، حسن خلیقی ولی آباد، سجاد ندری، هادی طالبی، رحیم مومنی زاده، علی اکبر خوشنویس زارچ، سعید برخورداری، محمدرضا رجبی و علیرضا موسوی قلعه.


نوشته شده در   دوشنبه 14 بهمن 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode