ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 دي 1392     |     کد : 65400

امام جمعه بناب:مهم‌ترین دستاویز دشمن ایجاد اختلاف میان مسلمانان است

حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی امروز در آیین نماز جمعه شهرستان بناب با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرد:

امام جمعه بناب گفت: مهم‌ترین ابزار و دستاویز دشمن و استکبارجهانی ایجاد اختلاف و چنددستگی بین مسلمانان دنیاست.



 حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی امروز در آیین نماز جمعه شهرستان بناب با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرد: امروز روزگاری پیش آمده که مهم‌ترین ابزار و دستاویز دشمنان و استکبار جهانی ایجاد اختلاف بین فرق اسلامی است تا مسلمانان را بدست خود مسلمانان از بین ببرند.

وی همچنین با بیان اینکه دشمنان اسلام سعی می‌کنند تا با ایجاد اختلاف و تفرقه نگذارند مسلمانان به همدیگر نزدیک شوند، افزود: دشمنان قسم خورده اسلام درصدد هستند تا نگذارند روح اخوت و برادری اسلامی حاکم شود که درصورت اتحاد آنها، پیاده شدن اهداف دشمنان با مشکل روبه‌رو می‌شود.

خطیب جمعه شهرستان بناب ادامه داد: تحلیلگران غرب مهم‌ترین مسئله‌ای که روی آن مطالعه و تأکید دارند، اینکه بین 1.5 میلیارد مسلمان اختلاف بوجود آورده و با طرح بحث شیعه و سنی آنها را از هم جدا کنند.

حجت‌الاسلام باقری بنابی تأکید کرد: مع‌الأسف امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی نیز دشمنان این اختلاف را انداخته‌اند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد وحدت بین مسلمانان جهان تصریح کرد: معظم له تأکید کرده‌اند ما ملت‌ها را به این دعوت نمی‌کنیم که با آمریکا بجنگند، بلکه از آنها می‌خواهیم تسلیم آمریکا نشوند و در برابر نقشه‌های شوم آنها رام نشوند و با دشمنان مسلمانان همکاری نکنند و این پیام نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب اذعان کرد: عقل، شرع و منطق حکم می‌کند که مهم‌ترین موضوع امروز دنیای اسلام حفظ و تقویت اتحاد اسلامی است و پرهیز از افتادن در دام بیگانگان!

باقری‌بنابی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مراد از وحدت و اتحاد نزدیک‌ترشدن عقیده‌ها با همدیگر است گفت: برای اینکه مذاهب به هم نزدیک شوند، این موضوع یک میدان دیگر و بحث‌های فقهی می‌خواهد.

وی افزود: بیشتر از این وحدت عدم تنازع مردم مذاهب اسلامی با همدیگر است که مسلمانان باید سعی کنند لوله‌های تفنگ را به جای منحرف کردن به سمت برادرانشان، آن را به سمت دشمنان نشانه روند.

وی ضمن هشدار در خصوص تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی بیان کرد: مسلمانان باید توجه کنند که وجود مقدس پیامبراکرم(ص) وحدت است و تمام ملل مسلمان برای عشق پیامبراکرم(ص) دلداده‌اند و حضور شریف ایشان می‌تواند محور وحدت باشد.

باقری بنایی ادامه داد: بنابراین اگر اتحاد و وحدت بین مسلمانان به معنای حقیقی تحقق یابد، تمام مشکلات بلاد اسلامی حل می‌شود و اگر مسلمانان باهم متحد شوند، قطعاً مرگ و نابودی دشمن حتمی است.

امام جمعه بناب سپس با اشاره به کشتار مسلمانان در کشورهای عراق، پاکستان، سوریه و لبنان توسط استکبار جهانی تصریح کرد: این فجایع دسیسه آمریکا، انگلیس و اسرائیل است تا با از بین بردن مسلمانان به راحتی بتوانند در کاخ‌های بلورین خود حکومت کنند.

حجت الاسلام باقری بنابی ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و همچنین گرامیداشت 19 دی سالروز قیام مردم قم در سال 1356 این روز را منشأ پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

صرفه‌جویی در مصرف گاز

وی همچنین به برودت هوا اشاره و بر صرفه‌جویی جدی مردم در مصرف گاز تأکید کرد و گفت: با استفاده از لباس گرم در منازل نگذاریم با قطع احتمالی گاز در بخشی از نقاط کشور برای هموطنان مشکل ایجاد شود.

امام جمعه بناب اضافه کرد: سرمای هفته‌های اخیر در سال‌های اخیر اتفاق نیفتاده بود بنابراین در صورت ادامه همین روند قطعاً با قطعی گاز روبه رو خواهیم بود که خانواده‌ها سعی کنند در استفاده از گاز مدیریت کنند.


نوشته شده در   جمعه 20 دي 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode