ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 دي 1392     |     کد : 65386

جمهوری اسلامی از توافق هایی که منافع منطقه را تامین کند حمایت می کند

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: جمهوری اسلامی از هرگونه توافقی که منافع منطقه را تامین کند، حمایت می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: جمهوری اسلامی از هرگونه توافقی که منافع منطقه را تامین کند، حمایت می کند.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: کشورمان در مذاکرات پیش رو درباره مسایل سوریه از توافق برای تامین منافع مردم و ملت های منطقه استقبال می کند.

وی اظهار کرد: اگر توافق و مذاکرات در راستای منافع ملت های منطقه نباشد، موجب رشد تروریست ها و القاعده و به خطر افتادن امنیت منطقه از جمله کشورهای عراق، سوریه و لبنان می شود.

خطیب جمعه مراغه گفت: با وجود ادعای مقام های آمریکایی مبنی بر حضور نداشتن ایران در مذاکرات ژنو 2 در باره سوریه و وجود پیش شرط هایی برای حضور در این مذاکره ها، وزیر امور خارجه کشورمان هرگونه پیش شرطی را برای حضور در این مذاکره ها رد کرده است.

حجت الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: تاکید رییس جمهوری روسیه بر لزوم حضور ایران در این مذاکره ها به عنوان کشوری تاثیرگذار در رابطه با حل مسایل سوریه، نشان دهنده نقش تعیین کننده کشورمان در معادلات منطقه ای است.

وی گفت: نتیجه این مذاکره ها هرچه باشد، باید به نفع منطقه و امنیت و آرامش کشورهای منطقه باشد.

امام جمعه مراغه با اشاره به رویدادهای اخیر عراق ادامه داد: با وجود حضور گروه های تروریستی القاعده و گروه داعش در استان الانبار، دولت و ارتش این کشور درصدد سرکوبی و ریشه کنی این گروه هاست.

حجت الاسلام پورمحمدی خاطرنشان کرد: ریشه کنی این گروه های تروریستی که با حمایت عربستان و قدرت های استکباری و صهیونیستی رشد کرده اند، توسط ارتش عراق و دولت نوری مالکی در حال انجام است.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم، گفت: رهبر انقلاب در سخنان خویش بر دروغین بودن ادعاهای مدعیان حقوق بشر از جمله آمریکا که در سال های اخیر بزرگترین ناقض آن بوده و جنایات بسیاری مرتکب شده، اشاره کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز قیام 19دی مردم قم ادامه داد: این حرکت بزرگ مردمی که پایه گذار انقلاب در سال 56 بود، با درج مطلب اهانت آمیز مزدوران شاهنشاهی در روزنامه اطلاعات بوجود آمد.

حجت الاسلام پورمحمدی یادآوری کرد: با حضور و راهپیمایی های گسترده در آن روز و شهادت عده ای مردم و طلبه های انقلابی، شعله های قیام به شهرهایی از جمله تبریز، یزد و اصفهان سرایت کرد و زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد.


نوشته شده در   جمعه 20 دي 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode